Minkä kokoisia jalkoja n. 2- vuotiailla lapsilla?
Onko meidän kaksivuotias erityisen isojalkainen, kun käyttää kenkiä kokoa 22-23?
Olen kuvitellut, että hänellä on ihan keskikokoinen jalka, mutta eräällä tuttavan lapselle, joka on siis n. 4.5 vuotias käyttää myös koon 23 kenkiä.
Yksilöllistähän nämä koko asiat tietenkin ovat, mutta kiinnostaisi kuulla, minkä kokoisia kenkiä muiden 2-vuotiaat käyttävät :)
Kommentit (40)
käyttää kokoa 22. Jopa jotkut 21:t menee. :)
Minulla 38 ja miehellä 42, mistä lie ison jalan perinyt! Talveksi 25 tai 26 koon kenkä..Ja siis juuri täyttänyt 2 v.
pitkä tyttö muutenkin ;) Veljellä oli samanikäisenä koko 27 :D
Isäveljensä käytti samassaiässä kokoa 27-28 :) Nykyisin isoveli on 7v ja käyttää kokoa 37 :D
Meillä mulla on 36 koon ja isällä on 46 :D
Meidän 1,5-vuotiaalla pojalla tällä hetkellä 24-25 kengän koko ja oikeaoppisesti mittailtu. On ikäisekseen isojalkainen,oli jo syntyessään.Kätilön mukaan oli sukset omasta takaa ;D
Talveksi ajattelin katsoa, että pitäisikö olla 24!
Isänsä kengänkoko on 45, että kai se sitten sieltä tulee...
Eli ilmeisesti ihan "tavallisen" kokoinen jalka on tuolla meidän kaksivuotiaalla :)
Lasten kenkien koothan vaihtelevat tosi paljon. En ole koskaan ostanut kenkiä pelkän koon perusteella, vaan mittaan aina lapsen jalan, lisään siihen n. 1-1,5cm kenkämallista riippuen ja jos otetaan heti käyttöön ja sitten painelen kenkäkauppaan ja mittaan kenkien pohjan ja valitsen sopivan koon (lasten kenkien myyntiin erikoistuneen kenkäkauppiaan ohje). Lapset eivät osaa tuossa iässä sanoa vielä, jos kenkä painaa ja ainakin meidän 1,5v neiti pitää välillä varpaita sillai jännästi kippurassa. Tulisi muuten ostettua varmasti liian pienet kengät. Meillä on tosiaan nyt käytössä kenkiä koosta 21-23, riippuen kengän sisämitasta ja talveksi olen hankkinut kokoa 24-25, joissa toki on vielä varaa se 2,5cm (jalka nyt 13cm ja talvikenkä 15,5, jossa huomioitu villasukkavara, kasvunvara jo ennen talvea n. 0,5mm) Näin mitattuna pitäisi mahtua koko talven, mutta ei myöskään olisi liian lompsu :) Tällä hetkellä käytössä olevat kesäsandaalit ovat taas mitaltaan 13,5cm, koska eivät muuuten pysyisi jalassa ja sandaaleissa taas ei tarvitse olla niin paljoa käyntivaraa...no, tämä meni jo aiheen ohi, mutta meillä tuolla neidillä on AIKAS monet kengät kun niistä tykkää..tai äiti siis ja noiden asioiden parissa olen aika paljon asiantuntijoita jututtanut :) Itsekään en tiennyt millaista salatiedettä lasten kenkien ostaminen voi olla, varsinkin kun tytöllämme on kapea ja matala jalka ja suurin osa suomessa myytävistä kengistä on suht leveä/korkealestisiä. Mutta sovittamalla ja as.tuntijan avustuksella on löytynyt soppeli merkki jolla kenkiä joka lähtöön...
Ja ihan on "oikeaoppisesti" mitattu,jotta jää kasvu- ja käyntivaraa. Eli ei misään liian isoissa kulje.Keskimmäinen käytti samaa kokoa n.4 vuotiaana.
eka pitää mitata lapsen jalkapohja, kun se seisoo, istualteen tulee liian lyhyt mitta.
meillä on 1,5 vuotiaalla jalka nyt 14 cm eli pitää ostaa 15,5 cm pitkä kenkä = koko 24
ja toinen lapsi, ikää 3,5 vuotta ja kengän koko 32
käyttää kokoa 24.
Jalan lesti on hänellä pitkä ja todella kapea.
meidän tasan 2 v. poika käyttää kokoa 25.
kengästä riippuen 23-24.
Kumisaapas on jo 25 mutta liian iso.
puoltoista vuotiaalla tytöllä koko 23,kohta varmaan ostettava 24. 3-vuotiaalla pojallani taas koko 28,saa nähdä joutuuko syksyksi ostamaan 29 kumpparit.. Pitkänä kasvavat molemmat.