Täällä vaaditaan, että maassa maan tavalla mutta kun itse muutetaan Espanjaan pitää olla suomibaarit, suomalainen koulu jne.
Täällä vaaditaan, että maassa maan tavalla mutta kun itse muutetaan Espanjaan pitää olla suomibaarit, suomalainen koulu jne. Miksi suomalaiset kotoutuvat niin huonosti Espanjaan, osa asuu vuosia oppimatta edes auttavasti espanjan kieltä.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Fuengirolan läpi reppureissatessa ei sitä häpeän määrää voi kuvailla. Viimeinen niitti oli keski-ikäinen pariskunta, jotka kovaan ääneen ihmetteli "Suomenkielisten palveluiden vähyyttä."
Luulis ny saatana ihmisten tajuavan ettei siellä opiskella Suomea, kuten ei täälläkään Espanjaa.
Jaa että reppureissari. Just joo. Ne ne aina kuvittelevat olevansa jotenkin "parempia" matkailijoita. Fuengirolassa on niin paljon suomalaisia, että jo senkin vuoksi on jo liiketaloudellisesti viisasta tarjota palveluita suomeksi.
Muutaman kerran olen sattunut samalle lentokentälle reppureissaajan kanssa, esim. Intiassa ja Indonesiassa. Vaihtanut pari sanaa. Nämä ovat jotenkin välinpitämättömän oloisia ja kateellisia kun olen ollut ko. maissa työmatkalla kuukausia ja tunnen systeemit, he kun luulivat olevansa joka maan asiantuntijoita.
Voisinpa olla aika varma, ettei Espanjan valtio ainakaan Suomi-baareja rahoita. Tuskinpa Espanjan valtio suomenkielen tulkkipalveluihinkaan liiemmin rahaa ammentaa. Eli ihan itse maksamalla noita palveluja siellä suomalainen saa.
Vierailija kirjoitti:
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä siinä että maahan muuttavan, myös suomalaisen velvollisuus on kotoutua. Minimivaatimus kielen opetteleminen. Aika ylimielistä mennä vieraaseen maahan asumaan esim. halpuuden ja lämmön takia, sitten istua omissa porukoissaan vaan haukkumassa paikallisia ihmisiä.
Suurin osa espanjansuomalaisista on eläkeläisiä, joiden työeläkkeen maksavat suomalaiset eläkevakuutusyhtiöt.
Vierailija kirjoitti:
Voi pientä höppänää. Jos suomalaiset perustavat yhteisölleen siellä palveluita, ei Espanjalta tai espanjalaisilta tässä kuviossa vaadita yhtään mitään. Sinäkin voit muuttaa Espanjaan ja perustaa siellä yrityksen. Jos osaat.
No näinhän täälläkin tehdään, mutta sama täällä ei ole hyvä. Sitten kun tulee etnisten kauppojen keskittymiä, niin kauhistellaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi pientä höppänää. Jos suomalaiset perustavat yhteisölleen siellä palveluita, ei Espanjalta tai espanjalaisilta tässä kuviossa vaadita yhtään mitään. Sinäkin voit muuttaa Espanjaan ja perustaa siellä yrityksen. Jos osaat.
Sitten on turha valittaa, jos täällä tehdään samaa. Kaksinaismoralistista vaatia, että täällä pitää olla maan tavalla jos itse ei vaivaudu samaan muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo kyllä täällä Barcelonassa mitään noista. Ei Madridissakaan
Kuinka paljon Espanja maksaa noiden koulujen ylläpidosta ja opettajien palkoista? Veikkaan että tasan 0 euroa.
Espanjan ei pidä tai tarvitse katsella loisivia tukia nostavia suomalaisia. Jos taas maksavat omat kulunsa, niin en ymmärrä mitä minun pitäisi suomalaisena hävetä.
Ei kysymys ole pelkästä rahasta vaan siitä, että maassa ei eletä maan tavalla vaan hakeudutaan suomalaiseen kouluun. Kyllä vain alkaa katukuva näyttää kummalliselta espanjalaisen silmissä, kun ympärillä papatetaan suomea, lapset eivät integroidu paikallisten lasten seuraan eikä paikallista kulttuuria syvällisemmi
Voihan suomalainen tyyli näyttää vähän kummalliselta katolilaisen korruption ja nepotismin näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon Espanja maksaa noiden koulujen ylläpidosta ja opettajien palkoista? Veikkaan että tasan 0 euroa.
Espanjan ei pidä tai tarvitse katsella loisivia tukia nostavia suomalaisia. Jos taas maksavat omat kulunsa, niin en ymmärrä mitä minun pitäisi suomalaisena hävetä.
Ei kysymys ole pelkästä rahasta vaan siitä, että maassa ei eletä maan tavalla vaan hakeudutaan suomalaiseen kouluun. Kyllä vain alkaa katukuva näyttää kummalliselta espanjalaisen silmissä, kun ympärillä papatetaan suomea, lapset eivät integroidu paikallisten lasten seuraan eikä paikallista kulttuuria syvällisemmin ymmärretä eikä opetella. Raha ei korvaa sitä, ettei edes yritä integroitua.
Suomalaiset ovat siellä sään ja hintatason vuoksi, eivät pysyvästi olemassa. Suomi on täynnä afrikkalaisia jotka kuppaavat yhteiskuntaa ilman aikomustakaan integroitua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset eivät rasita Espanjan koululaitosta, päivähoitosysteemiä, oikeuslaitosta, poliisia, jne. Suomalaiset eivät ole uhka paikallisille. Suomalaiset tuovat Espanjaan rahaa. Meilläkin jos olisi vastaava ryhmä ulkomaalaisia niin meidän pitäisi olla tyytyväisiä.
vai että ei poliisia! nyt meni naurun puolelle, suomalaiset tunnetaan siitä miten rasittavat poliisia, sossua, oikeuslaitosta jne maailmalla
Oletkos koskaan matkustanut missään? Jos silloin tällöin joutuu juoppo putkaan, niin siitä on pitkä matka siihen, että suomalaiset miehet raiskailisivat ympäri maailmaa. Toisin kuin eräät ryhmät täällä.
Suomesta painaa raiscailevia seksituristeja aasiaan, kuten muistakin maista.
Ei niiden tarvitse ketään siellä raiscata.
Vierailija kirjoitti:
Taitaapi olla niin että sinne espanjaan muuttaneet suomalaiset kustantavat kaiken itse niin koulut kuin ravintolansa aivan toisin kuin tänne tunkeutuneet.
Kukahan se maksaakaan heidän ylläpitonsa ?
Hyvä AP, et enää mitään väsyneenpää ja typerämpää keksinyt ?
Suomalaista koulua rahoitetaan isolla kädellä täältä suomesta veronmaksajien rahoilla. Juuri on ollut uutisissa takaisinperinnästä, koska eivät ole täyttäneet kaikkia rahoituksen ehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaapi olla niin että sinne espanjaan muuttaneet suomalaiset kustantavat kaiken itse niin koulut kuin ravintolansa aivan toisin kuin tänne tunkeutuneet.
Suomalaista koulua rahoitetaan isolla kädellä täältä suomesta veronmaksajien rahoilla. Juuri on ollut uutisissa takaisinperinnästä, koska eivät ole täyttäneet kaikkia rahoituksen ehtoja.
Takaisin perittävää oli alunperin n. 4,4 miljoonaa, mutta ilmeisesti ovat tästä saaneet pari miljoonaa anteeksi.
https://fuengirola.fi/valivoitto-aurinkorannikon-koululle-ministerio-lu…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fuengirolan läpi reppureissatessa ei sitä häpeän määrää voi kuvailla. Viimeinen niitti oli keski-ikäinen pariskunta, jotka kovaan ääneen ihmetteli "Suomenkielisten palveluiden vähyyttä."
Luulis ny saatana ihmisten tajuavan ettei siellä opiskella Suomea, kuten ei täälläkään Espanjaa.
Jaa että reppureissari. Just joo. Ne ne aina kuvittelevat olevansa jotenkin "parempia" matkailijoita. Fuengirolassa on niin paljon suomalaisia, että jo senkin vuoksi on jo liiketaloudellisesti viisasta tarjota palveluita suomeksi.
Muutaman kerran olen sattunut samalle lentokentälle reppureissaajan kanssa, esim. Intiassa ja Indonesiassa. Vaihtanut pari sanaa. Nämä ovat jotenkin välinpitämättömän oloisia ja kateellisia kun olen ollut ko. maissa työmatkalla kuukausia ja tunnen systeemit, he kun luulivat olevansa joka maan asiantuntijoita.
Olen ollut sekö työmatkoilla että reppureissuilla. Työmatkoilla tehdään töitä, eikä aikaa välttämättä jää maan kulttuuriin perhetymiseen. Todennäköksesti olet itse vain kateellinen siitä, että toinen pystyy elämään vapaata elämää reppu selässä kun sä painat työtä.
Onhan tuo tekopyhää, mutta ei kai siellä Espanjassa mitään vaadittu ole, vaan itse järjestetty kun on saatu tarpeeksi väkeä kasaan. Ei taida vaatimalla tuollaiset onnistua edes.
Ovatko ne Espanjan suomalaiset saaneet kaikki nuo ap:n mainitsemat asiat espanjalaisten veronmaksajien kustantamina?
Vierailija kirjoitti:
Espanjalaiset toki arvostaisivat enemmän, jos suomalaiset veisivät sinne mainiota kielitaitoa rahan sijaan.
Raha se on mikä maailmassa puhuu. Muu on turhaa hurskastelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, espanjalaiset eivät tarjoakaan ilmaista elämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kysymys ole pelkästä rahasta vaan siitä, että maassa ei eletä maan tavalla vaan hakeudutaan suomalaiseen kouluun. Kyllä vain alkaa katukuva näyttää kummalliselta espanjalaisen silmissä, kun ympärillä papatetaan suomea, lapset eivät integroidu paikallisten laste
Suomalaiset ja muutkin ulkomaalaiset kuitenkin asuatavat jossain. Joko he vuokraavat asunnon tai ostavat sellaisen, ja se on tietysti pois paikallisten elintilasta. Espanja kuuluu espanjalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä siinä että maahan muuttavan, myös suomalaisen velvollisuus on kotoutua. Minimivaatimus kielen opetteleminen. Aika ylimielistä mennä vieraaseen maahan asumaan esim. halpuuden ja lämmön takia, sitten istua omissa porukoissaan vaan haukkumassa paikallisia ihmisiä.
Suurin osa espanjansuomalaisista on eläkeläisiä, joiden työeläkkeen maksavat suomalaiset eläkevakuutusyhtiöt.
Ja sydäninfarktit hoidatetaan missä?
Vievätkö suomalaiset mukanaan huumeita Espanjaan kun menevät?
Tai aloittavatko saarnaamaan espanjalaisten moraalista ja naisten pukeutumisesta siellä?
Tyrkyttävätkö omaa uskontoaan maan kansalaisille?
Järjestävätkö varjolainsäädäntöä omille kansalaisilleen?
Jos minä menen ulkomaille lomailemaan niin haluan tutustua: maan kulttuuriin, ruokiin, juomiin ja yms. En voi sietää näitä Suomiravintoloita. Syödään samoja lihapullia mitä kotona, karhun lämmintä kaljaa ja yms. Sitten vielä joku Frederik esintymään ja loma on pilalla.
Iso osa Fugen suomalaisista on eläkeikäisiä talvipakolaisia. Kielenoppiminen siinä iässä ei enää ole helppoa. Sitten on työikäiset, joista monet tuottavat palveluja muille suomalaisille. Näiden lapset taas käyvät Suomi koulua, monilla on tarkoitus palata myöhemmin takaisin Suomeen, joten lasten on paras opiskella suomalaisen oppisuunnitelman mukaan. Suomalaiset käyttävät myös paikallisia palveluita ja tuovat näin rahaa paikallisille. Ja kaiken lisäksi talvella, jolloin turisteja on muuten vähän.