Ero ja huonosti palkattu työ
Jään 12v yksinhuoltajaksi, mies löysi uuden suhteen. Olen lastenhoitaja varhaiskasvatuksessa, ja nettopalkka n 1900 e kk Helsingissä. Asumme kaksiossa vuokra on 960 e kk,lapsella oma huone. Laskin että vuokran jälkeen jää meille 1100 e ruokaan ja laskuihin, vesilaskun ja sähköön jne. Bussilippu on välttämätön minulla se on 85 e.
Elareita ei ole selvitetty vielä mutta luultavimmin maksaa sen 200 e kk, laskin sen jo tuohon 1100 euroon. Lapsilisän olen säästänyt lapselle se tietysti tulee käyttöön.
Onko tuo normasli summa millä tulee toimeen? Aikaisemmin meille jäi perheenä vuokran jälkeen n 3200 e kk vuokran jälkeen miehen palkka suunnilleen sama kuin itselläni.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette sopineet yhteishuoltajuudesta? Onko mies siis täysi hulttio? Ja 20 vuotta yhdessä.
Mies muuttaa uuden naisen perässä toiselle paikkakunnalle. Suunnittelee näkevänsä lasta 1 krt kk ja lomilla.
Lapsi miehelle mukaan.
Lapsi ei ole kaupan, hävytön ehdotus.
Turhaa ap sitten valittaa. Hän on päättänyt alistua.
Vierailija kirjoitti:
Ao jatkaa vielä että asumme lähiössä lähellä ns huonoa aluetta jo ei missään keskustassa tms lapsi ei halua vaihtaa koulua on ollut koulukiusattu aiemmin. Nyt koulumatka kävelymatkan päässä. Hki vuokrat kalliit.
Te asutte siellä, missä teillä on varaa asua. Ei ole lapsen päätös se, vaan aikuisen pitää kantaa vastuu. Sinä lasket tulot ja menot ja sen perusteella teet budjettiin sopivat ratkaisut.
Noi äijät vituttaa. Siitä vaan lähdetään leikkimään kotia toisen kanssa jättäen kaikki vastuut lapsestaan maksaen minimaaliset elarit lasten äidille.
Lapsi ei ole kaupan, hävytön ehdotus.