Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei kestä mitään kriittistä kommenttia itsestään, on jatkuvasti lyhytpinnainen ja äreä

Vierailija
07.07.2025 |

Eletään pikkulapsiarkea, mies on työnsä takia todella väsynyt. Mies on jatkuvasti äreä, eikä kestä mitään kriittistä kommenttia, joka kohdistuu häneen. Jos esimerkiksi sanon, että mies on jättänyt lapsen vaatteet pitkin lattioita pyykkikoriin viemisen sijaan/mies ei ole vienyt roskia tms, niin mies suuttuu ja sanoo, että aina vain vaadin häneltä jotain ja kommentoin, kuinka pska mies, isä ja puoliso hän on. Miehen pinna on muutenkin lyhyt, usein rähisee lapselle. Monet kodinhoidolliset asiat jäävät miehellä puolitiehen, harrastuksensa kyllä hoitaa. Mies ei oma-aloitteisesti tee kotitöitä juuri koskaan, joudun lähes poikkeuksetta sanomaan tyyliin minä käyn kaupassa ja laitan ruoan, tyhjennä ja täytä sinä tiskikone.

Mies on lähes poikkeuksetta pahalla tuulella. Jos tapahtuu jotain mukavaa, jaksaa olla hetken iloinen ja sen jälkeen taas muuttuu äreäksi. Jos kehun miestä, niin vastaus on aina luokkaa nyt sanot noin, mutta kohta taas valitat jostakin. Turhauttaa, kun olen yrittänyt olla mahdollisimman hyvä vaimo ja tehdä paljon asioita miehen puolesta, jotta hän olisi iloisempi, mutta vastassa on sama äreys joka tapauksessa. Olen ehdottanut miehelle, että juttelisi työterveyspsykologin kanssa, mutta mies ei näe omassa käytöksessään mitään vikaa ja kokee, että ei jaksa jutella, kun se aika olisi hänen harrastuksestaan pois.

Ja kun joku kommentoi, että miehellä on toinen nainen, niin ei ole. Olen ollut elämässä kerran suhteessa, jossa miehellä oli toinen ja tunnistaisin kyllä, jos nyt olisi sellaisesta kyse. Mieheni on myös uskonnollinen ja hänelle pettäminen olisi suuri synti, eikä tekisi niin. Ja kun joku kommentoi, että miksi olen tällaisen miehen kanssa lapsen tehnyt, niin ei mies tällä tavalla käyttäytynyt ennen lapsen syntymää. Enkä ole miestä jättämässä siksi, että nyt on rankka vaihe. Kaipaan vain takaisin sitä miestä, joka ei ollut jatkuvasti äreä ja suuttunut jokaisesta kommentista.

Kaipaisin täältä vertaistukea tai tietoa siitä, miten tilannetta kannattaisi lähteä ratkomaan.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mies kantaa vmäisestä hommasta rahat kotiin ja itse vietät perheäidin leppoisaa ja helppoa elämää kotona ja sitten nalkutat sille? Ei jessus...

Vietätkö sinäkin perheäidin leppoisaa ja helppoa elämää kotona?

Vierailija
42/54 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on jotakuinkin kaikki toisen naisen merkit. Olkoonkin uskonnollinen, eipä näköjään uskonto estä kohtelemasta puolisoa paskasti, miksi sitten muutakaan.

Ottakaa päivittäin pikkuhetkiä niin että yhdessä luette hieman Raamattua. Ja rukoilkaa yhdessä hetkittäin myös. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä samaa. Kuinka pitkä suhde? Kuinka vanha lapsi? Minkä ikäisiä olette? 

Mies ei saa suhteelta mitään, ei enää ole tunnetta mukana?

Vierailija
44/54 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on mahdollisuus jättää koti ja lapset miehen vastuulle 100%sti edes muutamaksi päiväksi, jopa viikoksi niin tee se. Voi olla että mies älyää työsi määrän tai sit vastassa kamala kaaos

Vierailija
45/54 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä se mies sitten tekee?

Vierailija
46/54 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että mummo kulki raittiuden tietä koko loppuelämänsä. Ap:n kannattaisi tutustua siihen huolellisesti ja ottaa oppia. Ettei vaan olisi viinan kanssa läträäminen ap:nkin parisuhteen ongelmien taustalla. Vähän semmoiset vibat pyrkii tulemaan.

Vierailija
47/54 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mies jotain toista naista ajattelee, vaikkei varsinaisesti olisi pettänyt.

Vierailija
48/54 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mies kantaa vmäisestä hommasta rahat kotiin ja itse vietät perheäidin leppoisaa ja helppoa elämää kotona ja sitten nalkutat sille? Ei jessus...

Vietätkö sinäkin perheäidin leppoisaa ja helppoa elämää kotona?

Vaikka heti jos olisin nainen. Peppureiän kautta ei kovin montaa lasta ole vielä syntynyt.

Vierailija
49/54 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin olet viimeksi antanut? 

Kuka haluaa seksiä kiukkuisen ukon kanssa?

Vierailija
50/54 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosissaanko naiset vielä esittävät perus kotimammelin olevan jotain kovaa työtä 🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
51/54 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä raivostuisin ihan kunnolla tuollaiselle kestom*lk*lle! Jos on naama norsunv*tilla kotona koko ajan ja kotihommat on surkeeta  rääpimistä mutta harrastukset sujuu lauleskellen ja niihin on energiaa niin äijä kusettaa sua ihan täysin. Multa ei heru yhtään ymmärrystä tollaseen perseilyyn. Väsynyt tässä on ite kukin mutta kyllä nyt hlvtti soikoon on aikuisen ihmisen hommansa hoidettava kun on kerran perheen perustanut. Niin ne muutkin isät hoitaa! Miksi tollaset laiskat primadonnat edes perustaa perheen,  pysyis sinkkuna niin ei tarvis katsella kun on aina naama nurinpäin.

Te tulette eroamaan ja mies luultavasti vinkuu elareistakin eikä halua ottaa lasta edes viikonlopuksi kun se haittaa harrastuksia ja on niiiiin työlästä ja oivoi kun väsyttää. 

Olen niin samaa mieltä. Sanoisin miehelle hänen suuttumisensakin riskillä, että nyt on asioiden muututtava. Jos harrastukset menevät perheen edelle, ja mikään muu ei suju, ja äijä on naama norsunveellä koko ajan, niin se on aikalisä. Turha silitellä aikuisen miehen päätä, että voivoi kun on vaikeaa, raivoa rauhassa, me kyllä kuunnellaan ja siedetään loputtomiin. Ei, sinun ap on ajateltava lapsenne hyvinvointia ja elinolosuhteita, eikä antaa miehesi traumatisoida häntä. 

Vierailija
52/54 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan mummoa. Raitistukaa.

Vierailija
53/54 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo pikkulapsivaihe se on monen pariskunnan hajottanut, kun se on koettu liian rankkana. Onko teillä mahdollisuutta antaa lapset hoitoon vanhemmille tms? Tarvisitte yhteistä parisuhdeaikaa ja muistutusta, että ette ole ainoastaan vanhempia jotka pyörittää samaa taloutta.

Vierailija
54/54 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt. Voitteko ottaa molemmille omaa aikaa siten, että toinen menee vaikka hotelliin tai jonkun sukulaisen luokse ihan vaan nukkumaan pariksi päiväksi ja sitten vaihdatte? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän