Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Subwayssä oikein tilataan? Ahdistaa

Vierailija
07.07.2025 |

En ole koskaan uskaltanut käydä kun en osaa tilata. Näyttää siltä että valintoja joutuu tekemään paljon. 

Miten sieltä edes saa hyvän leivän? Pelkään että tilaan vahingossa jonkun mauttoman leivän. 

Ja työntekijät nauravat minulle. 

Kommentit (161)

Vierailija
81/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenet vaan siinä siinä valintatiskin edessä ja kerrot myyjälle, millaista leipää tahdot ja sitten, mitä kaikkea haluat sinne väliin. Menet vaan kerran sinne rohkeasti niin hoksaat että eihän tämä ollutkaan yhtään vaikeaa. 

Miksi sitten listalla on useita "valmiita" vaihtoehtoja, jos ei niitä voi tilata niin että kaikki täytteet on valmiiksi mietitty, eikä asiakkaan tarvitse pohtia sellaista? 

Vierailija
82/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa viedä treffikumppanit subiin niin näker onko edes suht järkevä vai sosiaalisesti kovinkin kömpelö

Oon kahdesti käynyt kaverin kanssa.

Kummallakin kerralla annoin kaverin valita ja otin samaa 😑

Joo olen ahdistuneisuushäiriöinen, hiljainen ja ääretön stressaaja. Ei se silti siitä kerro minkälainen olen parisuhteessa.

Äo 128.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaat aitoa italialaista ravintolaa johonkin pikaruokapatonkiin? :D Ei ole pakko käydä, oikeastaan parempi ja jopa suositeltavaa mennä sinne italialaiseen. 

Vertasin ravintoloiden konseptia eli asiakaspalvelun toimintamalleja. On se yleinen, vakiintunut ja tuhansien vuosien aikana ihmiskunnan laajuisesti hyväksi havaittu malli, jossa ravintoloitsija tarjoaa valikoiman suunniteltuja ja hiottuja reseptejä myyntiannoksina asiakkaalle valittavaksi. Sitten on tämä yksi outolintu joka ajattelee, että jossain jotenkin on olemassa sellainen tarve, että ruokalista pilaa raivntolan, koska jokainen asiakas ei vain halua vaan hänet pakotetaan tuunaamaan itse oman reseptinsä mukainen tuote.

No ottaen huomioon että kyseessä on maailman suurin pikaruokaketju, niin varsin oikeassa olivat ajatuksineen.

Vierailija
84/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä tilaamisessa on niin kamalaa? Mikä on pahinta mitä tilaamisen aikana voi tapahtua? 

Vierailija
85/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenet vaan siinä siinä valintatiskin edessä ja kerrot myyjälle, millaista leipää tahdot ja sitten, mitä kaikkea haluat sinne väliin. Menet vaan kerran sinne rohkeasti niin hoksaat että eihän tämä ollutkaan yhtään vaikeaa. 

Vaikeaa siinä on se kun ei tiedä mitä haluaa ts. millainen leipä olisi hyvä. Huono vastata kysymyksiin silloin.

Vierailija
86/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis saako sen Amerikan Stealhouse Meltin ilman lisäkysymyksiä ja vaikeita valintoja vai ei?

Saako Suomen missään pikaruokaketjuissa tilattua ihan suomenkielellä?

"Yksi hampurilainen kananmunalla kiitos".

Tai ihan perus musta kahvi? On frappea, lattea, cappuccinoa ja mitä kaikkea. 

Vanhempi polvi on varmaan täysin kujalla. 

Vierailija
87/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit valita listalta minkä otat, sitten valitaan leipä, myyjä kysyy paahdetaanko, tuleeko juusto jne,  juoma ja maksetaan.

Tekninen suoritus menee tiivistettynä noin. Mutta aloittaja ei sitä varsinaisesti kysynyt eikä se ole se ongelma useimmilla Subwayn typerää toimintatapaa kritisoivilla. Vaikka on toki varmasti sosiaalisesti rajoittuneita, joille nimenomaan tuo tarpeeton kommunikaation määrä on se isoin kynnys. 

Suurimpana pulmana kun on se, miten saa maittavan leivän. Vaihtoehtoja on ihan liikaa, erilaisia yhdistelmiä pystyy rakentamaan tuhansia erilaisia. Suurin osa niistä ei varmasti ole herkullisia. Lisäksi suurin osa vaihtoehdoista on aloittelevalle täysin tuntemattomia makunsa puolesta. Ei voi tietää, miltä joku hunajakaura tai tietty kastike maistuu tai millainen on Subin teriyaki. Vaatii kymmeniä maistelukertoja, että alkaa hahmottaa edes pienen osan valik

Ei vaadi. Ihan vaan katsoo listalta jonkun ja sitten vastailee kysymyksiin oman mielensä mukaan. Jos ei tiedä sopiiko kurkku tomaatin kanssa, niin on puolestaan autistivajukki, mutta se ei ole Subwayn vika. 

Vierailija
88/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaat aitoa italialaista ravintolaa johonkin pikaruokapatonkiin? :D Ei ole pakko käydä, oikeastaan parempi ja jopa suositeltavaa mennä sinne italialaiseen. 

Vertasin ravintoloiden konseptia eli asiakaspalvelun toimintamalleja. On se yleinen, vakiintunut ja tuhansien vuosien aikana ihmiskunnan laajuisesti hyväksi havaittu malli, jossa ravintoloitsija tarjoaa valikoiman suunniteltuja ja hiottuja reseptejä myyntiannoksina asiakkaalle valittavaksi. Sitten on tämä yksi outolintu joka ajattelee, että jossain jotenkin on olemassa sellainen tarve, että ruokalista pilaa raivntolan, koska jokainen asiakas ei vain halua vaan hänet pakotetaan tuunaamaan itse oman reseptinsä mukainen tuote.

No ottaen huomioon että kyseessä on maailman suurin pikaruokaketju, niin varsin oikeassa olivat ajatuksineen.

Nii ja uloste on ravitsevinta herkkua

T. kärpäset

Vierailija
89/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä tilaamisessa on niin kamalaa? Mikä on pahinta mitä tilaamisen aikana voi tapahtua? 

Tulee paha leipä ja rahat menee hukkaan.

Vierailija
90/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis saako sen Amerikan Stealhouse Meltin ilman lisäkysymyksiä ja vaikeita valintoja vai ei?

No mitään vaikeita valintoja siellä ei edes voi tehdä, joten aivan varmasti saat. 

Vierailija
91/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa vaikka sovelluksen ja näppäilee tilauksensa siihen ja käy hakemassa leipänsä tai käyttää sitä ravintolan tilausnäyttöä jos ei halua tiskiltä tilata. Joka tapauksessa joutuu leipänsä ja täytteensä valitsemaan ihan samalla tavalla kuin tilaisi fantasia-pizzaa. 

Vierailija
92/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä rasittava paikka. Miksei voi olla jotain standardivaihtoehtoa, jossa tulee tietty leipä, normaali juusto, paahdettuna, normaali setti kasviksia ja joku normi kastike? Voisi halutessaan tilata vain standardin ja se tehtäisiin kertapyynnöstä valmiiksi.

Sellaisia on, mutta mitä itse olen käynyt niin oikeastaan aina niihinkin pyydetään joku muutos.

Vierailija
93/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaadi. Ihan vaan katsoo listalta jonkun ja sitten vastailee kysymyksiin oman mielensä mukaan. 

Oman mielen mukaan eli käytännössä randomilla. En minä halua syödä satunnaisgeneroitua ruokaa enkä usko että se pääsääntöisesti on onnistunutta. 

Vierailija
94/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ottaen huomioon että kyseessä on maailman suurin pikaruokaketju,

En osaa ulosteviehtymyksistäsi sanoa juuta enkä jaata, mutta jonkin konseptin kaupallinen menestys todistaa ihan yksiselitteisesti että kyseinen konsepti on hyvä ja sille oli kysyntää. 

Vierailija
95/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä rasittava paikka. Miksei voi olla jotain standardivaihtoehtoa, jossa tulee tietty leipä, normaali juusto, paahdettuna, normaali setti kasviksia ja joku normi kastike? Voisi halutessaan tilata vain standardin ja se tehtäisiin kertapyynnöstä valmiiksi.

Sellaisia on, mutta mitä itse olen käynyt niin oikeastaan aina niihinkin pyydetään joku muutos.

Tuo onkin alalla ihan yleinen käytäntö jos on allergioita tai nirsoilijoita. Mikään muu ravintola ei ole niin hävytön että vaatii jokaiselta asiakkaalta yltiönirsoilijan ajatusmaailmaa joka keskittyy yksittäisten raaka-aineiden tarkkaan valikointiin ruoan kokonaiselämyksellisyyden sijaan.

Vierailija
96/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaadi. Ihan vaan katsoo listalta jonkun ja sitten vastailee kysymyksiin oman mielensä mukaan. 

Oman mielen mukaan eli käytännössä randomilla. En minä halua syödä satunnaisgeneroitua ruokaa enkä usko että se pääsääntöisesti on onnistunutta. 

No sitten et syö. Mikä siinä on nyt niin hevonvitun vaikeaa taas ymmärtää? Oletko joku aivovammainen autistivajukki vai onko sinua hakattu pienenä pää edellä betoniin?

Vierailija
97/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene Subwayhin. Tee itse ruokasi. 

Vierailija
98/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo onkin alalla ihan yleinen käytäntö jos on allergioita tai nirsoilijoita. Mikään muu ravintola ei ole niin hävytön että vaatii jokaiselta asiakkaalta yltiönirsoilijan ajatusmaailmaa joka keskittyy yksittäisten raaka-aineiden tarkkaan valikointiin ruoan kokonaiselämyksellisyyden sijaan.

Voi jospa siellä asiointi ei olisi kaikille pakollista ja siellä saisi käydä vain ne jotka ks. konseptista pitävät. 

Vierailija
99/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain huonoja kokemuksia tuosta puljusta. Viime kerran kun kävin niin pimu paineli tiskin takana kuin myrskyn merkki eikä edes päin katsonut. Saati että olisi tervehtinyt tai kysynyt mitä sais olla? Lähdin pois.

Sitten vielä kun työntekijät julkaisivat tiktokissa sen pilkkavideon asiakkaista ja toimitusjohtajakin vaan tiuskii puhelimeen niin jätän väliin. 

Vierailija
100/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano kaikilla mausteilla. Jos alkaa inttää vastaan, toista asia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän