Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Subwayssä oikein tilataan? Ahdistaa

Vierailija
07.07.2025 |

En ole koskaan uskaltanut käydä kun en osaa tilata. Näyttää siltä että valintoja joutuu tekemään paljon. 

Miten sieltä edes saa hyvän leivän? Pelkään että tilaan vahingossa jonkun mauttoman leivän. 

Ja työntekijät nauravat minulle. 

Kommentit (161)

Vierailija
61/161 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on semmoiset tilaus näytöt nykyään

eikä ole

Kyllä täällä stadissa ainakin on

Ja täällä Kuopiossa. Luulisin että on myös siinä välillä ihan kaikkialla.

Vierailija
62/161 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ekan kerran subissa Skotlannissa. Osoitin vain kuvaa. Kysyi vissiin mitä leipää ottaisin ja osoitin taas. Jotain ruokaa sain. Kaverit nauroivat jälkikäteen tilaustaidoilleni 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/161 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaat aitoa italialaista ravintolaa johonkin pikaruokapatonkiin? :D Ei ole pakko käydä, oikeastaan parempi ja jopa suositeltavaa mennä sinne italialaiseen. 

Vertasin ravintoloiden konseptia eli asiakaspalvelun toimintamalleja. On se yleinen, vakiintunut ja tuhansien vuosien aikana ihmiskunnan laajuisesti hyväksi havaittu malli, jossa ravintoloitsija tarjoaa valikoiman suunniteltuja ja hiottuja reseptejä myyntiannoksina asiakkaalle valittavaksi. Sitten on tämä yksi outolintu joka ajattelee, että jossain jotenkin on olemassa sellainen tarve, että ruokalista pilaa raivntolan, koska jokainen asiakas ei vain halua vaan hänet pakotetaan tuunaamaan itse oman reseptinsä mukainen tuote.

Jos kukaan ei pitäisi "outolinnun" lähestymistavasta, konsepti ei varmaan olisi pysynyt pystyssä kovin pitkään.

Ketää ei "pakoteta" mihinkään, koska ketään ei pakoteta käymään Subwayssa. Miten voi aikuista ihmistä noin paljon ahdistaa että halukkaille on tällainenkin vaihtoehto tarjolla?

Yst. terv. ruoka-allergikko

Vierailija
64/161 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa viedä treffikumppanit subiin niin näker onko edes suht järkevä vai sosiaalisesti kovinkin kömpelö

Vierailija
65/161 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman joka ainoassa ravintolassa voi tilata muokkauksia valmisannoksiin jos on vaikka allergia tai nirso kakara. Useimmissa voi tilata annoksia listan ulkopuoleltakin jos vaan aineksia löytyy. Mutta vain sub on jääräpäinen vaihtoehdot pois rajannut, joka pakottaa jokaisen asiakkaan toimimaan keittiömestarina ja suunnittelemaan alusta loppuun annoksensa. Se ei ole mikään varsinainen vaihtoehto normaalille hyvälle tavalle vaan aikoastaan suppeampi ja huonoa palvelua.

Vierailija
66/161 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätän salaattikohdassa aina suolakurkut ja tomaatit pois 😃

Vierailija
67/161 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit valita listalta minkä otat, sitten valitaan leipä, myyjä kysyy paahdetaanko, tuleeko juusto jne,  juoma ja maksetaan.

Vierailija
68/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit valita listalta minkä otat, sitten valitaan leipä, myyjä kysyy paahdetaanko, tuleeko juusto jne,  juoma ja maksetaan.

Tekninen suoritus menee tiivistettynä noin. Mutta aloittaja ei sitä varsinaisesti kysynyt eikä se ole se ongelma useimmilla Subwayn typerää toimintatapaa kritisoivilla. Vaikka on toki varmasti sosiaalisesti rajoittuneita, joille nimenomaan tuo tarpeeton kommunikaation määrä on se isoin kynnys. 

Suurimpana pulmana kun on se, miten saa maittavan leivän. Vaihtoehtoja on ihan liikaa, erilaisia yhdistelmiä pystyy rakentamaan tuhansia erilaisia. Suurin osa niistä ei varmasti ole herkullisia. Lisäksi suurin osa vaihtoehdoista on aloittelevalle täysin tuntemattomia makunsa puolesta. Ei voi tietää, miltä joku hunajakaura tai tietty kastike maistuu tai millainen on Subin teriyaki. Vaatii kymmeniä maistelukertoja, että alkaa hahmottaa edes pienen osan valikoimasta niin, että voi enalta suunnilleen visioida lopputuloksen ja osaa sen tilata. 

Vierailija
69/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se loistohomma on 53 veenä, että on tajunnut sen, että minäitse ei ole maailman keskipiste eikä ketään kiinnosta, onko minulla vessapaperirulla kainalossa ja vaikka eripari kengät.... Ei sitten pätkääkään. Nuorempana luuli, että kaikki kiinnittävät huomionsa minuun ja mm. avun kysyminen oli nolaamista... No, kun ei ole. Eikä ketään kiinnosta.

Nykyään osaa jo suoraan sanoa, että en tajua/tiedä/tarvitsen hieman jeesiä tässä.... 

APlle. Kysy, miten toimia. Ei heitä kiinnosta muu kuin, että olet tyytyväinen asiakas palvelutapahtuman jälkeen ja tulet uudestaan. Siksi sinua palvellaan auliisti. 

Tämäpä se on. Eikös vanha vitsi ole, että 20-vuotias miettii, mitä muut ajattelee hänestä. 40-vuotias päättää olla välittämättä toisten ajatuksista. 60-vuotias tajuaa, ettei kukaan ole koskaan edes ajatellut sinua.

Näinhän se on. Oikeasti toisten ihmisten elämä ei pyöri sinun ympärilläsi. Ja vaikka kulkisit missä rääsyissä tai hassuissa vaatteissa, niin jollain vastaantulijalla voi käydä nopeasti mielessä jotain, mutta jo 10 sekunnin päästä sen elämä on jatkunut muiden asioiden ympärillä. Teini-iässä ja vielä nuorena aikuisena kuvittelee, että vieraiden ihmisten elämä pyörii jonkun satunnaisen ihmisen toiminnan tai pukeutumisen ympärillä. Sitten nolostellaan yms. Se on aikuiseksi kasvua, että tajuaa, että itse ei olekaan maailmannapa.

Vierailija
70/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietit ensin mitä haluat. Näkee aika hyvin, mitä on tarjolla. Jos et tiedä  mikä leipä niin myyjät kertoo kyllä,, mitä heillä on. 

Vierailija
71/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietit ensin mitä haluat. Näkee aika hyvin, mitä on tarjolla. Jos et tiedä  mikä leipä niin myyjät kertoo kyllä,, mitä heillä on. 

Saako niitä leipiä maistaa ensin? Tai täytteitä? Entä kastikkeita? Eihän pelkkä nimi kerro juuri mitään mausta tai rakenteesta.

Vierailija
72/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat ensin siihen kaikki haluamasi täytteet. Sen jälkeen pyydät siihen todella paljon majoneesia ja sitten pippuria niin paljon, että koko leipä on täysin harmaa.

Vierailija
73/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis saako sen Amerikan Stealhouse Meltin ilman lisäkysymyksiä ja vaikeita valintoja vai ei?

Vierailija
74/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivän valinnan jälkeen vasta vaan kaikkeen joo

Vierailija
75/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenet vaan siinä siinä valintatiskin edessä ja kerrot myyjälle, millaista leipää tahdot ja sitten, mitä kaikkea haluat sinne väliin. Menet vaan kerran sinne rohkeasti niin hoksaat että eihän tämä ollutkaan yhtään vaikeaa. 

Vierailija
76/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih. En tiennyt että tätäkin voi pelätä. En käy paikassa. Luulen että pitää tietää täytteiden lisäksi mitä kastiketta tai maustetta haluaa? Mitä ei halua taas.

Vierailija
77/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta ne ihmiset ahdistuu. Voit sanoa myyjälle vaikka, että en ole ennen käynyt täällä, joten voitko opastaa, miten toimia. 

Hänpä ei osaa suomea eikä myöskään tehdä niitä leipiä - joilla repii vaan kitalaen. Subway on ihan saatanasta :)

Mikä spitaalinen sinä olet jos saat siihen höttöpullaan jotain revittyä?

Vierailija
78/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Subwsylla asiointi on äärimmäisen stressaavaa. 

Eihän missään pikaruokalassa tarvitse itse valita RAAKA-AINEITA! Vaan sen tuotteen, jumalauta. 

Voi jospa sinun ei olisi pakko siellä asioida niin tätäkään ongelmaa ei olisi. 

Vierailija
79/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin: Hei! Otan kokonaisen hunaja-kauran teriyaki-kanalla. Tavallinen juusto ja saa paahtaa. Vihannekseksi kaikki tuoreet ja suolakurkku. Valkosipulikastiketta, ei mausteita. Kiitos! 

Hirveä litanja, ja aivan taatusti se myyjä kysyy ainakin pariin kertaan varmistuksia "olihan se paahdettuna", "oliko se suolakurkku vai ei", "mikä kastike se olikaan?".

Ihan liian hankala systeemi.

Ei sinne tarvitse mennä, jos koko konsepti tuntuu noin epämiellyttävältä.

Ei ainoastaan tunnu vaan se on.

Halusimme vain jakaa tämän aikalaishavsintomme, älä ota henkilökohtaisesti. Tiedän että Subbariin suhtaudutaan äärimmäisen sensitiivisesti jostain syystä, kerrotko omalta kohdaltasi, miksi?

Vaikea kertoa kun sinulla se ongelma kerran on. 

Vierailija
80/161 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta käydä. Ärsyttävää kun tilaa jonkin, mutta joutuu kuitenkin sen itse rakentamaan.

Käyn vain jos joku tarjoaa.

Minä käyn aina mieheni kanssa ja hän tilaa. Hän yrittää joskus minulta kysyä mitä minä haluan ja minä sanon siihen, että ota mitä tykkäät, minä otan samaa. Meillä on onneksi aika samanlainen maku ja aina on miehen valinta minulle kelvannut. 

Olen siis samaa mieltä Subwayn liiallisista vaihtoehdoista, liian monimutkaista. Picnicit olivat kivampia, niissä oli valmiit leivät ja niistä voi sitten valita mieleisensä. Nyttemmin Turussa ei ole enää yhtään Picniciä, lähin on Raision puolella Myllyssä eikä siellä tule juuri käytyä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi