Jos sinulla olisi 250 000 euroa "ylimääräistä" rahaa, niin miten vaikuttaisi elämääsi?
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin metsää.
Tuskin paskempaa aikaa voisit metsänostolle keksiä. Hinnat on aivan tapissa.
1. Lentäisin eri maihin (20k €?) ja katsoisin sellaisen mikä on vakaa, ei kovinkaan sosialistinen/verotettu ja jossa kohdellaan väh. kohtuullisesti varakkaita maahanmuuttajia. Sen pitää myös suhtautua suopeasti krypto-valuuttoihin.
2. Katsoisin myös ko. maasta, että se ei olisi Euroopan/Venäjän, Jenkkien tai lähi-idän konfliktien vaikutuspiirissä liikaa. Eikä liian lähellä.
3. Ostaisin 50k € ko. maasta jotain kiinteistöä tms. itselleni.
4. Muuttaisin 25k € krypto-valuutoiksi, joita en käyttäisi Suomessa yhtään, vaan ne olisi hyvin piilotettu johonkin muistikortille tms. mainitun maan kiinteistöön ja salasana-suojattuja yms.
5. Nyt olisi jäljellä 155k €. Laittaisin vaikka sinne ulkomaan tilille 15k € hoitamaan kiinteistön kiinteitä ja muuttuvia kuluja. Jäljellä 140k €.
6. 20k € laittaisin sivutilille satunnaisia huvituksia/harrasteluja varten. 120k € jäljellä.
7. 120k € käyttäisin sijoituksiin siten, että aina kun tulee näitä Trumpin tariffien kaltaisia "pohjia", ostaisin suurella summalla lisää osinkoa maksavia sijoituksia. Näitäkin on olemassa hajautettuja ETF:iä. Saisin siten hyvin aina lisää passiivista tuloa.
8. Eläisin palkalla ja osingoilla jo selkeästi parempaa elämää. Bail out -suunnitelmana tuo ulkomaa. Jos täällä alkaisi nuo sotahommat menemään pahempaan suuntaan ja olisi kahinoita tiedossa, niin muuttaisin hyvissä ajoin sinne ulkomaan kiinteistöön. Jos en ehtisi tai jos Suomen valtio/EU estäisi varojen siirron, niin ainakin siellä ulkomaassa olisi ne 25k € kryptot odottamassa. Elikä olisi ainakin backup plan sen varalta jos Suomessa menee asiat huonosti.
muuttaisin Norjaan kesäksi perhokalaan ja talveksi Aasiaan. noilla pärjäisin 10 vuotta hyvin.
Osinkotuottoina tuolla ei vielä elä, mutta aikaistaa varmaan eläkkeelle jäämistä.
N53
Maksaisin samantien mun ja mun ulosotot ja sit lopuillla rahoilla ostaisin jonku omakotitalon/rivari asunnon.
Ostaisin edullisen ok-talon maalta ja jäisin työelämästä pois.
Pörssissä varautuen perintöveroihin ja aikanaan eläkeikään. Käytännössä ei yhtään mitään vaikutusta nykyelämään, aivan liian pieni summa. Mietin usein, voinko edes suklaata ostaa. Viisisataa tuhatta ja siitä ylöspäin helpottaisi jo vähän.
Olisi helpompi valita uusi asunto.
Sain äidiltä perintöä joskus paljon rahaa. Se ei ole ylimääräistä rahaa sillä kyllä tilille mahtuu lisääkin. Sain isältäkin ennakkoa 250000 euroa ja kesämökin. Rahaa antaa mahdollisuuksia toteuttaa itseään ja voi valita mitä tekee. En minä silti matkustele. Viimeksi kävin ulkomailla 10 vuotta sitten. Mökillä olo on minulle parempi loma kuin jossain kanarialla +46 helteissä.
maksaisin 40 000 velkaani pois ja ostaisin vaimon hyvästä maasta kotipalvelijaksi, ehkä Norjasta tai Israelita, pääasia ettei ole propalestiinalainen eikä prideläinen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 300000 euroa. Se ei ole ylimääräistä rahaa.
Eli et osannut vastata kysymykseen. No, kaikille ei ole älyä suotu.
Vierailija kirjoitti:
1. Lentäisin eri maihin (20k €?) ja katsoisin sellaisen mikä on vakaa, ei kovinkaan sosialistinen/verotettu ja jossa kohdellaan väh. kohtuullisesti varakkaita maahanmuuttajia. Sen pitää myös suhtautua suopeasti krypto-valuuttoihin.
2. Katsoisin myös ko. maasta, että se ei olisi Euroopan/Venäjän, Jenkkien tai lähi-idän konfliktien vaikutuspiirissä liikaa. Eikä liian lähellä.
Millainen juntti täytyy olla, että pitää lennellä eri maihin ennen kuin saa nuo asiat selville? :D
Ostaisin asunnon ulkomailta itselleni lomailukäyttöön
Vierailija kirjoitti:
Sain äidiltä perintöä joskus paljon rahaa. Se ei ole ylimääräistä rahaa sillä kyllä tilille mahtuu lisääkin. Sain isältäkin ennakkoa 250000 euroa ja kesämökin. Rahaa antaa mahdollisuuksia toteuttaa itseään ja voi valita mitä tekee. En minä silti matkustele. Viimeksi kävin ulkomailla 10 vuotta sitten. Mökillä olo on minulle parempi loma kuin jossain kanarialla +46 helteissä.
Etkö pienemmällä summalla tulisi mökillä toimeen?
Kaikki ongelmani olisi ratkaistu
Maksaisin velat pois ja tekisin opinnot valmiiksi. Nyt ne ei etene kun raadan töissä minimipalkalla.
Vierailija kirjoitti:
Osinkotuottoina tuolla ei vielä elä, mutta aikaistaa varmaan eläkkeelle jäämistä.
N53
Ei elä, jos se on ainoa omaisuus ja tulo, mutta aloituksessa puhuttiinkin "ylimääräisestä".
Maksaisin asuntolainani pois. Jäisi hurjat summat rahaa tilille kun ei tarvitsisi lyhentää lainaa enää!
Ostaisin metsää.