Oudoin tuttavapiirisi lapselle annettu nimi?
Kommentit (239)
Vierailija:
ihan suosikkinimien kärjessä. Joku juntti suomalainen ei taas tajua...
Wikipediassa myös:
" Kiira on Suomen joillakin alueilla tunnettu paha uskomusolento. Kiira tuli toisinaan asumaan talon pihapiiriin, jolloin se kannatti ajaa pois loitsulla ja taioilla. Kiirastorstai oli erityisen suotuisa päivä kiiran karkottamiseen."
Kansauskohan usein muutti kristilliset käsitykset helpommin ymmärrettävään muotoon.
ja muistan tuolloin 90-2000 lukujen vaihteessa monta Jessicaa c:llä ja Janicaa, Micoa...ja sukunimi sitten tyyliin Hiltunen, Turunen, Hirvonen ...:)
Olin paljon lasten kanssa tekemisissä työni puolesta.
Pitäisi osata valita sukunimeen ospiva nimi!
Vierailija:
Voi herran jesta, mitä nimiä täällä Pohjois-Karjalan sivukylällä lapsille annetaan. Vanhemmat yrittävät olla kosmopoliitteja ja sukunimi on suunnilleen Möttönen.
Vierailija:
ja muistan tuolloin 90-2000 lukujen vaihteessa monta Jessicaa c:llä ja Janicaa, Micoa...ja sukunimi sitten tyyliin Hiltunen, Turunen, Hirvonen ...:)Olin paljon lasten kanssa tekemisissä työni puolesta.
Pitäisi osata valita sukunimeen ospiva nimi!
Vierailija:
Voi herran jesta, mitä nimiä täällä Pohjois-Karjalan sivukylällä lapsille annetaan. Vanhemmat yrittävät olla kosmopoliitteja ja sukunimi on suunnilleen Möttönen.
Juska (tyttö 1.nimi)
Omenankukka (tyttö 2.nimi)
Odessa (tyttö 1.nimi)
Kosmo (poika 1. nimi)
Tea-Titta (tyttö 1.nimi)
Nemo (poika 1.nimi)
täällä mainitut Kauri, Okko ja Sisu ovat tosi komeita vanhoja suomalaisia nimiä.
tiedan taalla Englannissa perheen joilla on Tiger, Savannah, Sky ja Blossom.. natteja nimia ei siina mitaan, todella erikoisia vain kaikki
Tiikeri, Savanni, Taivas ja Kukannuppu
Vierailija - 29.03. 19:39 vastaa tähän viestiin (191/420)
Pirkka ja Arhippa
ovat veljekset. EN voi mitään, mutta pakosti tulee nimistä mieleen polkkatukkaiset, maripaitaiset ja birkkarijalkaiset psykologitt, jotka katsovat intensiivisesti silmiin ja nyökyttelevät ymmärtäväisesti ja kehottavatbkäsittelemään tunteita...
Omasta mielestäni ruma nimi on JARNA. Not so feminine...
Toiset veljekset Ari-Pekka ja Jori-Pekka, isänsä Sami-Pekka
Eräät veljekset Santeri ja Santtu, eivät outoja nimiä, mutta veljeksillä oudot, koska Santtu on kutsumanimi Santerista
Mirandan tunnen myös, mutta ei mielestäni mitenkään outo,
Neonilla
Vaula
Jymy
pipariina, tita, kauri, piitu, pi, tiitu
Tiedän minäkin ne kaksoset,mutta toinen on Kerttuli,ei Sirkkuli:
Kuka antaa pojalleen tuollaisen nimen? Hälle suotakoon ylimääräinen nimenvaihtomahdollisuus jo ennen täysi-ikää.
Olikohan vanhemmat jotain Disney-friikkejä...
Itse en oikei ole päässyt noiden mun mielestä " väännettyjen" nimien makuun. Lauriina, Helmiina jne. Mutta niihin on jo tottunut. Veljen vaimon kaverin lapsi on Jeehu. Sekin on outo nimi.
Mikään näistä ei mielestäni ole yök. Mutta outoja.
Siis itse nimet on ok. Mutta hassusti tuo viimeisin ihan eri sarjaa. Kaksi ensimmäistä nimeä italialaispainotteisia, ja sitten lumi. Vai onko tuollakin jokin merkitys italiaksi? Eikös Luna ja Luka ole italiaa.
*tekeytyy näkymättömäksi kun paljastaa sivistymättömyytensä*
Vierailija:
Eikös Luna ja Luka ole italiaa.
Luca voisi olla Italiasta.
Vierailija:
Tiedän minäkin ne kaksoset,mutta toinen on Kerttuli,ei Sirkkuli:
Heillä on kolmaskin veli samaa sarjaa, mutta en muista hänen nimeään.
Ovat ehkä " oudoimmat" mitä tiedän.
sisarukset Onnimanni ja Ofelia. Minusta aivan ihanat:)