Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoin tuttavapiirisi lapselle annettu nimi?

Vierailija
29.03.2007 |

Nici-Petteri ja Jami-Waltteri

Kommentit (239)

Vierailija
81/239 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on latinaa ja suomennettuna tarkoittaa mustapäätä...=(

Vierailija
82/239 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa nyt hyvät ihmiset hankkia yleissivistystä muutenkin kuin alatyylin sanojen osalta... Fanny on kyllä slangi-ilmaisu peffalle, mutta se on myös vanha suomalainen JA englantilainen nimi. Verratkaa vaikka Suomen Jormaan, jolla myös on kaksoismerkitys, mutta tuskin kukaan fiksu ihminen hihittelee kuullessaan sen.

Suomalaisena nimenä Fanny myös on tavattu lausua " fanni" , ei " fäni" . Mulla itselläni on ns. kansainvälinen nimi, ja mua on joskus ärsyttänyt tavattomasti, kun mm. englantilaiset ja italialaiset alkaa mua valistaa, että ei kun sun nimi sanotaan OIKEASTI näin (heidän tavallaan). No ei sanota, kun se on ihan tavallinen suomalainen nimi, joka lausutaan suomalaisittain!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/239 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sisarukset Ukko, Akka ja Iikka

Muita outoja on tytön nimi Hymy ja pojan nimi Vilmeri

Vierailija
84/239 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanny on englannissa/usassa/australiassa vielä pahempi nimi kuin esim Dick. Täällä on isossa firmassa yks ruotsalainen fanny töissä ja sitä nimeä ei saa kukaan aikuinen sanottua pokkana.

Fannya (olipa se miten vanhanaikanen ja hieno) ei voi verratakaan esim Jormaan. Fanny liitetään niin tiiviisti " siihen" että kyllä se vastaa suunnileen jotain ruotsin sanaa " snopp" tai uutta " snippa" :a

Ja koska maailma koko ajan " pienentyy" ja ihmiset reissaa niin varsinkaan englannin kielessä tuollaista tarkoittavaa nimeä en nykyajan lapselle missään nimessa antaisi.

Ja asiaan: KAURI on musta aivan ihana nimi!

Vierailija
85/239 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jerry, jimmy tai johnny.

Vierailija
86/239 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä Aatto pienellä pojalla on kanssa aika outo.

Itse tiedän yhden Fannin, joka siis kirjoitetaan Fanni. Ja se on ihan suomalainen nimi, ei siis mikään engl. fanny. Tuossa ei ainakaan mielstäni mitään outoa, koska se lausutaan " fanni" , niin ei pitäisi tulla ongelmia ulkomailla ja myös kirjoitetaan eritavala kuin se kuuluisa pimppi.

Mä voisin harkita Fannia omalle lapselleni.

Vierailija
87/239 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tässä kyse ollutkaan siitä, etteikö se suomalaisena nimenä ole ihan kaunis, mutta siltikään en antaisi lapselleni, koska olen täysin varma että omat lapseni tulevat asumaan ulkomailla eri maissa.

Jos olisi vaikka maanvilljelijäsukua Itä-Suomesta ja tulevaisuuden näkymäni minulla ja lapsillani olisi siellä niin Fanni voisi ihan hyvin olla harkinnassa.

Vierailija
88/239 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaankin outo nimi. kuinka monella on tuttu tuttu ;)

Vierailija
89/239 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan nimi.

Vierailija
90/239 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kiira on muuten ihan kiva nimi, mutta se näin pääsiäisen alla tulee mieleen kiirastostai, jolloin kansantapojen mukaan kiiraa eli pahaa, huonotapaista henkeä ajetaan pois. Eli lapsen nimi olisi tyyliin " Räyhähenki" . Ilmeisesti uudet Kiirat ovat Kiira Korven ja myös Kyra Knighteyn innoittamia, mutta silti ihmettelen.

Kira/Kiira on vanha kreikkalaista alkuperää oleva nimi ja se tarkoittaa ylempää rouvaa, herratarta. Nimi löytyy mm. ortodoksisesta kalenterista. Venäjällä ko. nimi on hyvin vanha ja harvinainen. Tarkoittamasi " räyhähenkien karkoittaja" on käännetty ruotsin verbistä (en muista mistä) ja on paljon myöhempää alkuperää kuin itse nimi!

T: Kiran äiti

Vierailija
91/239 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö kuuluu tavisväestöön. Ei ole mustalainen. Moni tulee luulemaan mustalaiseksi nimen perusteella.

Vierailija
92/239 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo tiettyjä mielleyhtymiä, valitan.

Vierailija
93/239 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä tiedä itkeäkö vai nauraa... Voi hyvää päivää vaan.

Vierailija
94/239 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tuo tiettyjä mielleyhtymiä, valitan.

Wikipediasta:

Nimitys Kiira on ilmeisesti syntynyt sanasta kiirastorstai, jonka vastine ruotsissa merkitsee puhdistamista ja torstaita, ja tulee juuri siitä, että sinä päivänä ihmisten asuinympäristöt puhdistettiin demoneista. Samoin kiirastuli viittaa puhdistamiseen.

Itselleni on aivan sama mitä kenellekin tulee mieleen Kirasta/Kiirasta. Itse ortodoksina uskon kirkon kirjoihin merkittyyn käännökseen (herratar, ylempi rouva).

Vierailija
95/239 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tyttö kuuluu tavisväestöön. Ei ole mustalainen. Moni tulee luulemaan mustalaiseksi nimen perusteella.

Vierailija
96/239 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hassu on musta myös Iisko, aikuisella miehellä.

Ihastuttava sisarpari oli tänään aamulehdessä; Tuoma ja Meiko. Ja äiti Neili. :)

Mun mielestä ei hassut nimet ole välttämättä rumia, vaikka joskus tietty onkin... Ja sekin pointti on hyvä muistaa, että kaikki nimet ei todellakaan ole vanhempien antamia! Kuten esim. Mappela, joka on vaihdettu aikuisena viralliseksi nimeksi...

Vierailija
97/239 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUTTELI JA VAAVI

Vierailija
98/239 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun googletin nimen merkitystä, sain hyvät naurut.

Vierailija
99/239 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuppu

Mytty-Johanna

Neonilla

Neo-Mustikka

Ja miksi sillä yhdellä miehellä on niin paljon lapsia, josta yksi jo on nimeltään " iltatähti" ja sen jälkeenkin tulee vielä lapsia, jos nyt oli lueteltu ikäjärjestyksessä? Ja miksi yks siitä välistä on annettu adoptoitavaksi? Ei kait noin isossa lapsikatraassa ole enää merkitystä onko yksi lisää vai vähemmän...

Vierailija
100/239 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petriina,

Suvikki

Ottiilia

Sisarukset Mi ja Li, jompikumpi oli se levottomat tähti

Ja sitten mies jonka nimi on Taito

ja sit lasten nimiä tytöt Rafaela ja Liida

Ja poika joka on Paulus, aina tuli mieleen sepalus

Ja mun tuttavapiirissä on jo 18 v Jimmy ja mun mielestä ei ole yhtään outoa että kutsutaan Jimmy siis sillä Y llä ja sitten muuten tunnen erään

Bennyn ja kans Y llä kutsutaan ja supisuomalainen on