Oudoin tuttavapiirisi lapselle annettu nimi?
Kommentit (239)
Vierailija:
Vanhemmat nähtyäni en voinut olla ajattelematta että olisikohan yleissivistyksen ja kulttuurisen repertuaarin taso vaikuttanut nimen valintaan. Seuraava lapsi on varmaan Tom...
Tiedän veljesparin Tom ja Jerry (lausutaan siis niinkuin kirjoitetaan)
En ole ottanut selvää sukupuolesta.
Touho, Mahti ja Ponteva (poikia)
Kaikille ei Ainot ja Eetut kelpaa... ;)
http: //uotila. tripod. com/uotila/suominimet. html
Jos ei, tiedän saman nimiset kaksoset...
Nasti on Anastasiasta johdettu lempinimi.
Omasta tuttavapiiristäni on paljon näitä omituiseksi listaamianne nimiä, koska olen ortodoksi ;).
Yksi minunkin mielestä outo nimi noista piireistä tulee mieleeni, ja se on Makriina.
Vierailija:
Ja miksi sillä yhdellä miehellä on niin paljon lapsia, josta yksi jo on nimeltään " iltatähti" ja sen jälkeenkin tulee vielä lapsia, jos nyt oli lueteltu ikäjärjestyksessä? Ja miksi yks siitä välistä on annettu adoptoitavaksi? Ei kait noin isossa lapsikatraassa ole enää merkitystä onko yksi lisää vai vähemmän...
Hehhehehheee sillä yhdellä miehellä vittu että naurattaa
Olisko sama? Etelä-Pohjanmaa, synt. 83
Kauri ja Sammeli ei muuten ole almanakassa. Kivoja nimiä minusta kyllä
Ja sitä en tajua, että miksi on huvittavaa jos nimenomaan pienellä pojalla on nimenä Sulevi. Pitäisikö kaikille ihmisille sitten antaa jotenkin vauvamainen nimi? Miksi ihmeessä? Ja ne vauvamaiset nimetkin aika lailla vaihtelee eri nimimuotien mukaan. (Sulevi on muuten minusta loistonimi pojalle tai miehelle! :))
Newsflash: Ne nykyään 50-vuotiaat Sulevit ovat tosiaan olleet joskus vauvoja hekin. HUI!!!
Remu-Mooses ja Heppu. Eikös noiden Onni-Pietarin ja Ilo-Alvarin siskollakin ole vastaavanlainen erikoinen nimi tyyliin Lempi-Ilona?
ja sukunimenä tyyliin Kosonen
YÖÖÖK
ihan suosikkinimien kärjessä. Joku juntti suomalainen ei taas tajua...
Minusta ihan kivat nimet.
Yhdistelmä Nellystina on aika outo.
täällä kasperin ja jesperin pikkusisko on karoliina
Lumi vanhin, sitten Luka. Mäkin tunnen ne :)
Vierailija:
Siis itse nimet on ok. Mutta hassusti tuo viimeisin ihan eri sarjaa. Kaksi ensimmäistä nimeä italialaispainotteisia, ja sitten lumi. Vai onko tuollakin jokin merkitys italiaksi? Eikös Luna ja Luka ole italiaa.*tekeytyy näkymättömäksi kun paljastaa sivistymättömyytensä*
Tyttöjä: Iia, Sanja, Tinna, Tanita, Tintti (oli tietääkseni vaihtanut nimensä Tintiksi aikuisena?), Annu, Crista
Poikia: Uljas Mies Ponteva (suvussani joskus esiintynyt nimi), John (lausutaan john..hivenen vaikeasti siis)
Mieheni mummu on Mertta. Se tuntui aluksi oudolta.
jonka nimi on Billy.
Se, miksi nimi on minusta outo, johtuu lausimisesta. Nimi lausutaan kuten kirjoitetaan eli ' billy' . Mulla oli aluksi pokassa pitelemistä, kun kutsuin häntä omalla nimellään, mutta nyt olen jo ihan tottunut nimeen.