Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on iäkäs vanhempi, joka yrittää kontrolloida ja käskyttää aikuista lasta uhaten jättää ilman perintöä?

Vierailija
07.07.2025 |

Millainen on vahnhempi, joka pyrkii kotrolloimaan ja käskyttämään aikuista lasta uhkaamalla jättää ilman perintöä, jos ei tottele?

Tottelisitko sä? Mä en ainakaan ole kenenkään marionettinukke, vaan itsenäinen aikuinen ihminen. Jäisin ilman perintöä siis.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun narsistiäitini esimerkiksi. On sanonut ja tehnyt niin paljon pahempaakin. Ja paljon sitäkin. Tuommoinen rahapuhe ei kovia kokenutta edes lapsena satuta. Ihan sama.

Tehköön mitä tekee. Elämäni eikä talouteni ei ole yhtään hänen varassaan. Tuommoinen on vain tuhoontuomittu yritys hallita toista väkisin. Siis väkivaltaa. Sairaan mielen tuotosta.

Vierailija
22/61 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on vanhempi, joka näkee lapsesa itsensä jatkeena sen sijaan, että näkisi erillisenä ihmisenä. Lapsesta asti on voitu tupata omia toteutumattomia toiveitaan lapsen niskaan ja elää sitä kautta (Tyyliin; Minä olisin halunnut olla jalkapalloilija/viulisti tmv. ja sitten lapsi painostetaan moiseen, vaikka oma motivaatio olisi nolla). Lapsi on ollut aina väline; Piika, kodinhoitaja, terapeutti, tukipilari. Hyvin usein alusta alkaen jo vääristynyt suhde vanhemman ja lapsen välillä.

Auta armias. Sitten kun tämä lapsi kasvaa aikuiseksi. Niin eihän tätä voi hyväksyä. Että olisi tasaväkinen kahden aikuisen välinen suhde. Itsenäinen elämä. Omat päätökset. Joita ei tarvitse hyväksyttää tai joihin ei neuvoa vanhemmaltaan kaipaa. Saa vaihtaa työpaikkaa jos näin haluaa, tehdä tai jättää tekemättä lapset, erota jne. Sitten aletaan miettiä omaa vanhuuttaan ja kiristämään otetta hätäpäissään juurikin noin; Perinnöllä jos ei muu auta.

Itsellä meni välit vanhempiini, kun en suostunut enää toteuttamaan suvun kehää. Jäämään pieneen pystyyn kuolleeseen paikkakuntaan. Lapseni kasvatin kuulumaan, näkymään, uskaltamaan ilmaisemaan mielipiteensä ja heitä ei maalaiselämä kiinnosta. Mielenkiinnot ihan muualla, kuin mitä siellä on tarjolla. Viimeinen niitti oli, kun ilmoitin, että eroan. Unelmavävystään. Ei paha ihminen. Täysin väärä vain. Kuormittava niin monella eri tavalla arjessa. En ole eroa tai välirikkoa vanhempiini katunut. Luojan kiitos en ole kytköksissä tai kiitollisuuden velassa vanhempiini päin mitenkään. Esimerkiksi lasten kanssa eivät ole ikinä auttaneet, minua rahallisesti tai muutenkaan. 

Tilanne on nyt se, että olen päättänyt vuosi sitten jo, että luovun perinnöstä kaikkinensa täysin. Mitään en ole vailla. Muutenkin; Pala metsää ja pystyyn kuolleelta muuttotappiokunnalta jäävä pystyyn mätänevä rakennuskanta ei houkuta kaikkine kuluineen. Ei kiitos. 

Elämäni on nykyään pitkästä aikaa keveää ja rauhallista. Helppoa. Ja tällaisena se saa myös pysyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tehköön rahoillaan mitä haluaa. Henkistä väkivaltaa uhkailu ja kiristys. Aikuinen lapsi on oikeutettu itsenäisiin valintoihin.

Vierailija
24/61 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun rahalla eikä muullakaan keinolla uhkailu  auta niin, haukkuu varmaan hulluksi yms nimittelyä, solvaamista, syyttelyä?

Vierailija
25/61 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se nyt on niin iäkäs, niin ota rahat ja elele niillä sitten miten haluat.

Vierailija
26/61 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se nyt on niin iäkäs, niin ota rahat ja elele niillä sitten miten haluat.

... äläkä mieti että millainen on tuommoinen ja tämmöinen ja onko semmoinen.

Vierailija
27/61 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paree, kun ei ole tekemisissä ja elää porskuttaa omaa elämää😎

Vierailija
28/61 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistattaisin piiitkät.. ja vaatisin lakiosan, nostaisin sen käteisenä ja polttaisin videoiden sen someen.

Vierailija
29/61 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhempi, joka on sisaruksen kontrollin alla.

Vierailija
30/61 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sellainen ihminen, jonka jälkikasvu on täysin laiskaa, saamatonta ja kunnotonta porukkaa. Se on se viimeinen keino saada lapsi ruotuun. Aika usein se lapsi ei sittenkään tottele, kun ei ymmärrä että tulee joskus itsekin vanhaksi ja tarvitsee apua.

Vierailija
31/61 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakiosa on pakko antaa lapselle. 

Poikkeus vahvistaa säännön, kriminaalille tietyissä tapauksissa ei.

Vierailija
32/61 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän on vanhempi, joka näkee lapsesa itsensä jatkeena sen sijaan, että näkisi erillisenä ihmisenä. Lapsesta asti on voitu tupata omia toteutumattomia toiveitaan lapsen niskaan ja elää sitä kautta (Tyyliin; Minä olisin halunnut olla jalkapalloilija/viulisti tmv. ja sitten lapsi painostetaan moiseen, vaikka oma motivaatio olisi nolla). Lapsi on ollut aina väline; Piika, kodinhoitaja, terapeutti, tukipilari. Hyvin usein alusta alkaen jo vääristynyt suhde vanhemman ja lapsen välillä.

Auta armias. Sitten kun tämä lapsi kasvaa aikuiseksi. Niin eihän tätä voi hyväksyä. Että olisi tasaväkinen kahden aikuisen välinen suhde. Itsenäinen elämä. Omat päätökset. Joita ei tarvitse hyväksyttää tai joihin ei neuvoa vanhemmaltaan kaipaa. Saa vaihtaa työpaikkaa jos näin haluaa, tehdä tai jättää tekemättä lapset, erota jne. Sitten aletaan miettiä omaa vanhuuttaan ja kiristämään otetta hätäpäissään juurikin noin; Perinnöllä jos ei muu a

Ymmärrän täysin valintasi. Itsellä myös edessä perinnöstä kieltäytyminen. Häijy ukko on kai tajunnut menettäneensä valtansa kun ei enää soittele ja häiriköi, oma elämäni on mennyt vain parempaan suuntaan päätöksen jälkeen.

Vierailija
33/61 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outi Alanen jäi ilman perintöä isänsä testamentin määräämänä. Ei auttanut valitus oikeusistuimiin.

Vierailija
34/61 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ole mitään itsekunnioitusta? Ei tarvi kenenkään rahoja.

Anoppi raivostui, kun sanoin että meillä on meidän omat rahat. Toki sillä on enemmän rahaa, mutta emme ole ostettavissa. Tämä on meidän elämämme.

Vierailija
35/61 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on täynnä ärsykkeitä mutta jokainen päättää itse miten reagoi. Antaa sen vanhuksen luulla että voi hallita, mutta nuoremmat pärjää omillaan eli se tunneside poikki.

Anna mennä vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ja tee sitten niin kuin itse haluat.

Vierailija
36/61 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen käynyt vanhempieni haudalla kusella.

Vierailija
37/61 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppikirjaesimerkki luonnehäiriöisestä vanhemmasta, eli narsisti vähintäänkin.

Vierailija
38/61 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut elämääni minkään perinnön varaan, elätän itseni ihan itse. Ei ole tarvetta hyppiä kenenkään oikkujen mukaan.

Vierailija
39/61 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

millainen? epävarma, pelokas, yrittää saada itselleen turvaa sitomalla lapset ympärilleen. ymmärrettävää, kun huomaa oman avun tarpeensa lisääntyvän (ei näe, kuule, kukaan ei ota vakavasti yms.)

Vierailija
40/61 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakiosa on pakko antaa lapselle. 

Voi tuhlata koko omaisuutensa.