Tärkeiden paperien hävittäminen
Ilman silppurit. Onnistuuko liottamalla ämpärissä ja tekemällä paperipalloja?
Kommentit (24)
Onnistuu. Ei kannata liikaa laittaa paperia kerrallaan ämpäriin, niin saa sekoitettua silpun sitten.
Polttamalla. Pitää vaan katsoa ettei ole palovaroitinta eikä muuta syttyvää lähettyvillä.
Onnistuu, mutta on työlästä. Itsellä sama homma edessä, kun muutto lähestyy, enkä aio vanhoja papereita kuskata mukana. Olen miettinyt paperisilppurin ostamista, onkohan halvasta sellaisesta mitään hyötyä, vai meneekö rahat hukkaan?
Onnistuu hävitin itsekin valtavan määrän kaikkia vuosien aikana kertyneitä papruja huomaa, että revi valmiiksi saaviin niin.. paperi onnaika sitkeää.. laitoin itse pyykkipulveria sekaan liottaa niitä ja kuumaa vettä. Siltikin kesti viikon aikaa, että vettyivät ja pehmeni kunnolla.
no, työläs konsti, ensin revit, onneksi paperi on nyk ohutta. Sitten veteen.
Hmmm ehkö jos repisi suoraan veteen...ihan niinkuin papier mache-ei sitä vettä kauheasti tarvii olla.
Tai jätesäkkiin ja sitte sinne vettä ja hämmentelet.
i.
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu, mutta on työlästä. Itsellä sama homma edessä, kun muutto lähestyy, enkä aio vanhoja papereita kuskata mukana. Olen miettinyt paperisilppurin ostamista, onkohan halvasta sellaisesta mitään hyötyä, vai meneekö rahat hukkaan?
Kyllä ne leikkaa paperin suikaleiksi, mutta ei siihen voi syöttää kovin montaa paperia päällekkäin, ettei mene tukkoon.
Ööö, eikö tärkeät paperit pidä nimenomaan säilyttää eikä hävittää.
Vierailija kirjoitti:
Parin kympin silppuri on ja toimii, mutta sinne ei saa vain laittaa kuin pari paprua kerralla tai vetää heti solmuun. Eikä niittejä. Muuten rongit niitä jollain pois.
Vierailija kirjoitti:
Ei nitä nyt tarkoitus ole hautaan viedä mukana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parin kympin silppuri on ja toimii, mutta sinne ei saa vain laittaa kuin pari paprua kerralla tai vetää heti solmuun. Eikä niittejä. Muuten rongit niitä jollain pois.
Itselläni on alle parikymppiä maksanut silppuri, Lidlistä ostettu, ja hyvin pelaa. Paperi tai kaksi kerrallaan, mutta esim. illalla televisiota katsellessa helppo syötellä papereita silppuriin.
Kääri laput rullalle tyhjän vessapaperi rullan sisään ja mene yleiselle grillipaikalle.
Polta paperit. Jos jaksat roudata puita ja hiiliä niin grillaa samalla.
Polttaisin paperit. Vaikka jossain kaupungin laavulla, jos ei mitään omaa polttopaikkaa ole mahdollista järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu hävitin itsekin valtavan määrän kaikkia vuosien aikana kertyneitä papruja huomaa, että revi valmiiksi saaviin niin.. paperi onnaika sitkeää.. laitoin itse pyykkipulveria sekaan liottaa niitä ja kuumaa vettä. Siltikin kesti viikon aikaa, että vettyivät ja pehmeni kunnolla.
Jotakin pesuainetta liottamaan mustetta. Voi hinkata papereita pesusienellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä saa Torista jopa ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nitä nyt tarkoitus ole hautaan viedä mukana
Eikä jättää muille kytättäviksi. Hävitän kaikki paperit heti kun en tarvitse niitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ole mitään hirveä tehokkaita. Kuumenevat ja menevät helposti "tukkoon". Helpompi kaikenkaikkiaan hävittää tuollaiset paperit säännöllisin väliajoin .
Halpa silppuri ei meillä toiminut pitkään. Hidastakin oli kun muutaman paperin jaksoi silputa kerrallaan. Paperimassana minä ne hävitän. En edes silppua. Lavuaariin laitan ja annan liota. Sitten vähän sörssään niitä ja lopulta puristan kiinteäksi pallukaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne leikkaa paperin suikaleiksi, mutta ei siihen voi syöttää kovin montaa paperia päällekkäin, ettei mene tukkoon.
Halvat leikkurit eivät tuhoa. Jos haluaa oikeasti tuhota, on ostettava turvallisuusluokitukseltaan sopiva leikkuri tai poltettava tai liotettava.
Näin kesäisin poltto onnistuu mökillä.
Meillä on töissä (apteekki) lukollinen tietosuojaroskis niin sinne vein omat tuhottavat paperit
Kokeile onnistuuko.