Onko outoa jos 30v suomalainen ei ole koskaan käynyt Helsingissä?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole outoa. Kaikenlaista voi olla. Moni ei käy Turussakaan tai muualla. Useampi tosin on ollut Helsingissä joskus tai lentokentällä, lapsena ja nuorena.
Ei Helsingissä ole lentokenttää.
Kyllä on. Joskin sieltä on nykyisin vähän lentoja 😂
Ja mikä omituisinta Helsinki Airport sijaitsee Vantaalla, mutta silti nimi englanniksi on tuo Helsinki Airport ja lentojen lyhenne HEL.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole helsinkiläisenä käynyt ikinä Nurmijärveä pohjoisemassa.
Minä en ole käynyt kehä 1 pohjoisemmassa ikinä
Kandee käydä. Kun ostin moottoripyörän, kävin ajelemassa ihan Nuorgamia myöten. Moni suorastaan tarunhohtoinen paikannimi (sotapaikkoja, kirjojen tai elokuvien tapahtumapaikkoja, ties mitä) tuli nähtyä, Lapin erilaiset maisemat etelästä pohjoiseen ja Jäämeren rannalle asti, itäisin Suomi kauniine tunturimaisemineen, rajaseutu, Suur-Saimaan rannat, länsirannikko....joo ja asun Helsingissä ja siellä pysyn.
Vain viran puolesta jos on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se ehkä vähän outoa; toisaalta ymmärrän hyvin, ettei ole käynyt, koska ellei ole läheisiä, joita lähteä katsomaan ja moikkaamaan, niin mitä Helsingissä / PK -seudulla oikeastaan on, jota varten sinne kannattaisi lähteä juuri sinne?
Helsinki on Suomen pääkaupunki. Täällä on kaikkia niitä asioita joita ei muissa kaupungeissa ole.
kuten mitä
Mie olen Suomenlahden rannikkokaupungista ja käyn Helsingissä usein. Siellä asuu lapseni, mutta en ole käynyt Mikkeliä pohjoisempana. Ei ole ollut tarvetta matkustaa Ouluun tai Rovaniemelle.
Jotkut vwannabekosmopoliittistadilaiset taas ylpeilevät, etteivät ole käyneet muualla Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Helsingissä mitään niin hirveän erikoista ole, tosin Espoo, Vantaa tai Kauniainen ei ole Helsinkiä.
Enpä itse entisenä stadilaisena ole koskaan käynyt Oulua pohjoisempana, muttei se minusta mitenkään hävettävää ole. Itä-Suomikin on aika tuntematon minulle.
Eihän täällä Helsingissä ole mitään niin hirveän erikoista. Presidentinlinna, Ateneum, Suomenlinna, Seurasaari, Kansallismuseo, Eduskuntatalo, Kiasma, Oodi, Tuomiokirkko, Senaatintori, Olympiastadion, Hietaniemen hautausmaa ja Kaivopuisto löytyvät jokaisesta muustakin käpykylästä.
Mikään noista paikoista ei ole pakollinen käydä ellet ole kansanedustaja/ministeri tai Suomen presidentti.
-eri-
Tavallaan ajattelen, että Helsinki kuuluisi yleissivistykseen siinä mielessä, että siellä edes kerran elämässään kävis. Turistina kävis tutustumassa Eduskuntatalon, Pressanlinnaan, Suomen Pankkiin yms. hallinnollisiin paikkoihin. Ehkä kaikkia ministeriöitä ei tarvitsis käydä läpi.
Sitten toisaalta mitä sitten, onhan google maps keksitty. Sieltä käy tutustumassa sen verran, että tunnistaa kuvan perusteella pubivisassa. ;)
Minä kävin ensimmäisen kerran 53 vuotiaana.
Helsinki on aika nopeasti nähty. Rautatieasemalta voi tehdä pienen kävelylenkin yleisimpien nähtävyyksien kautta parissa tunnissa. Lopuksi syömään ja takaisin kotiin. Lisää aikaa sitten jos oikeasti poikkeaa museiohin ym.
Vierailija kirjoitti:
Ei Helsingissä mitään niin hirveän erikoista ole, tosin Espoo, Vantaa tai Kauniainen ei ole Helsinkiä.
Enpä itse entisenä stadilaisena ole koskaan käynyt Oulua pohjoisempana, muttei se minusta mitenkään hävettävää ole. Itä-Suomikin on aika tuntematon minulle.
Itse matkailin jo lapsena Hangosta käsivarteen. Kuuluu yleissivistykseen.
Miksi ihmeessä kaikkien suomalaisten pitäisi käydä Helsingissä, jos sinne ei ole mitään varsinaista asiaa?
Itse olen 63-vuotias, asun Etelä-Suomessa ja kerran elämässäni käynyt Helsingissä, n. 35 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän täällä Helsingissä ole mitään niin hirveän erikoista. Presidentinlinna, Ateneum, Suomenlinna, Seurasaari, Kansallismuseo, Eduskuntatalo, Kiasma, Oodi, Tuomiokirkko, Senaatintori, Olympiastadion, Hietaniemen hautausmaa ja Kaivopuisto löytyvät jokaisesta muustakin käpykylästä.
Oon käynyt Helsingissä monta kertaa vuodessa mutta noista vain Ateneumissa ja eduskuntatalossa 25 vuotta sitten. Messuilla ja joissakin tapahtumissa sekä kokouksissa olen käynyt. Mitä ihmeen kiinnostavaa on hsutausmaassa jos siellä ei ole läheisiä? Kotikylän vanha hautausmaa pikkukylässä on kyllä kiinnostava. Sinne ei enää haudata ja tuoreimmat haudat on jotain 50-luvulta.
On se minusta aika perämetsäläisyyttä jossei ole Helsingissä ikinä käynyt.
Kyllä minä ainakin 30 vuoden ikään mennessä olin ainakin Suomen kymmenessä suurimmassa kaupungissa käynyt. Enkä tarkoita, että nimenomaan Helsingissä käyminen olisi se oleellinen juttu. Minun mielestäni se on tietynlaista yleissivistystä, että on käynyt kotimaansa merkittävimmissä paikoissa. Yhtäläiseen minusta jokaisen helsinkiläisen olisi hyvä käydä Tampereella, Turussa ja Oulussa. Ihan jo pelkästään yleissivistyksen näkökulmasta. Ei voi ymmärtää maailmaa jossei poistu kotisohvalta.
Ei. Ei sen kummempaa kuin joku helsinkiläinen ei ole käynyt Ylikiimingin Juopulissa.
Olen käynyt siellä viimeksi vuonna 2001. Ja jos loppuelämä menee niin että ei tarvi mennä sinne itsekeskeisten ja omahyväinen kusipäiden keskuuteen niin olen onnellinen. Helsingistä ei ole mitään hyötyä muulle Suomelle, pelkkää haittaa kun sinne imetään kaikki varallisuus, kaikki verovarointuotetut jutut on keskitetty sinne ja sieltä aiheutetaan ihan kaikki sumuun suomen ongelmat ahneudesta ja vaatimuksilla
No kyllä minusta on outoa, jos tuossa iässä ei ole sen vertaa maailmaa nähnyt, että olisi käynyt kotimaansa pääkaupungissa.
Ei kannata käydäkään. Ei Helsingissä ole enää paljon suomalaisiakaan.
Suurin piirtein yhtä vähän outoa kuin jos 30-vuotias ei ole käynyt vaikkapa Turussa tai Tampereella. Ei mulla ole mitään syytä mennä nykyisin Turkuun, koska asun Helsingissä ja pääsen täältä tarvittaessa laivalla Tukholmaan, joskus nuorempana olen mennyt Turustakin. Ei mulla olisi mitään syytä mennä Tampereellekaan, jos ei töiden vuoksi pitäisi siellä joskus käydä. Ei kaikilla ole asiaa kaikkialle.
P.s. en mäkään käy välillä yli vuoteen Helsingin keskustassa, kun ei ole mitään asiaa sinne, työpaikka kun ei ole siellä. Oudompaa kai se on, kun kuitenkin asun Helsingissä...