Onko outoa jos 30v suomalainen ei ole koskaan käynyt Helsingissä?
Kommentit (44)
Ei Helsingissä mitään niin hirveän erikoista ole, tosin Espoo, Vantaa tai Kauniainen ei ole Helsinkiä.
Enpä itse entisenä stadilaisena ole koskaan käynyt Oulua pohjoisempana, muttei se minusta mitenkään hävettävää ole. Itä-Suomikin on aika tuntematon minulle.
On se ehkä vähän outoa; toisaalta ymmärrän hyvin, ettei ole käynyt, koska ellei ole läheisiä, joita lähteä katsomaan ja moikkaamaan, niin mitä Helsingissä / PK -seudulla oikeastaan on, jota varten sinne kannattaisi lähteä juuri sinne?
Jos ei ole koskaan ollut mitään tähdellistä asiaa pääkaupunkiin tai sen lähikaupunkeihin.
En minäkään ole käynyt Rovaniemellä! Tai Kuhmossa, tai Joensuussa, tai Iisalmessa. tai tai tai...
30-vuotias ehtii vielä moneen paikkaan, jos Luoja elinpäiviä vaan suo...
Heh. Vaikka Singaporeen.
Vierailija kirjoitti:
On se ehkä vähän outoa; toisaalta ymmärrän hyvin, ettei ole käynyt, koska ellei ole läheisiä, joita lähteä katsomaan ja moikkaamaan, niin mitä Helsingissä / PK -seudulla oikeastaan on, jota varten sinne kannattaisi lähteä juuri sinne?
Helsinki on Suomen pääkaupunki. Täällä on kaikkia niitä asioita joita ei muissa kaupungeissa ole.
No eipä mullakaan ole asiaa Kehä 3:n ulkopuolelle 🤷🏻
En minäkään ole ikinä käynyt Helsingissä.
Olen tosin asunut siellä koko lapsuuteni ja teini-ikäni sekä vähän aikaa aikuisuuden kynnyksellä ennen kuin muutin helevettiin.
Ei ole outoa. Kaikenlaista voi olla. Moni ei käy Turussakaan tai muualla. Useampi tosin on ollut Helsingissä joskus tai lentokentällä, lapsena ja nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Ei Helsingissä mitään niin hirveän erikoista ole, tosin Espoo, Vantaa tai Kauniainen ei ole Helsinkiä.
Enpä itse entisenä stadilaisena ole koskaan käynyt Oulua pohjoisempana, muttei se minusta mitenkään hävettävää ole. Itä-Suomikin on aika tuntematon minulle.
Eihän täällä Helsingissä ole mitään niin hirveän erikoista. Presidentinlinna, Ateneum, Suomenlinna, Seurasaari, Kansallismuseo, Eduskuntatalo, Kiasma, Oodi, Tuomiokirkko, Senaatintori, Olympiastadion, Hietaniemen hautausmaa ja Kaivopuisto löytyvät jokaisesta muustakin käpykylästä.
No jos asuu Rovaniemellä, niin ei ole outoa. Itse asun 150 km päässä Helsingissä ja käyn siellä kymmeniä kertoja vuodessa. Yleensä kylässä ja kansalliskirjastossa. Joskus vain aikaa tappaakseni tai jouluostoksilla.
On outoa. Tulee ekana mieleen että onko jotenkin todella köyhä tai alistettuna johonkin omaan pieneen kyläyhteisöön.
En ole koskaan käynyt Helsingissä. Enkä juuri missä muuallakaan kuin Rovaniemellä ja Norjassa käyn usein.
ivalolainen poromies 27v
Itse en ole helsinkiläisenä käynyt ikinä Nurmijärveä pohjoisemassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole helsinkiläisenä käynyt ikinä Nurmijärveä pohjoisemassa.
Minä en ole käynyt kehä 1 pohjoisemmassa ikinä
Vierailija kirjoitti:
Ei ole outoa. Kaikenlaista voi olla. Moni ei käy Turussakaan tai muualla. Useampi tosin on ollut Helsingissä joskus tai lentokentällä, lapsena ja nuorena.
Ei Helsingissä ole lentokenttää.
Vierailija kirjoitti:
No eipä mullakaan ole asiaa Kehä 3:n ulkopuolelle 🤷🏻
Eihän siellä olekaan muuta kuin yksi valtava nukkumalähiö.
Helsinki on erittäin huono. Turku olisi parempi hallintopääkaupunki. Tampere oli paras koska on sisämaassa mutta historiallisesti vaikea pala. Ehkä joskus jos pääsemme kansakunnallisesti punikeista irti? Kaikki on mahdollista!
Ei ole. En minäkään ole käynyt kaikissa Suomen paikoissa.