Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko outoa jos 30v suomalainen ei ole koskaan käynyt Helsingissä?

Vierailija
06.07.2025 |

Siis ikinä koko pk-seudulla?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. En minäkään ole käynyt kaikissa Suomen paikoissa.

Vierailija
2/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Helsingissä mitään niin hirveän erikoista ole, tosin Espoo, Vantaa tai Kauniainen ei ole Helsinkiä.

Enpä itse entisenä stadilaisena ole koskaan käynyt Oulua pohjoisempana, muttei se minusta mitenkään hävettävää ole. Itä-Suomikin on aika tuntematon minulle.

Vierailija
4/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ehkä vähän outoa; toisaalta ymmärrän hyvin, ettei ole käynyt, koska ellei ole läheisiä, joita lähteä katsomaan ja moikkaamaan, niin mitä Helsingissä / PK -seudulla oikeastaan on, jota varten sinne kannattaisi lähteä juuri sinne? 

Vierailija
5/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole koskaan ollut mitään tähdellistä asiaa pääkaupunkiin tai sen lähikaupunkeihin.

En minäkään ole käynyt Rovaniemellä! Tai Kuhmossa, tai Joensuussa, tai Iisalmessa. tai tai tai...

Vierailija
6/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-vuotias ehtii vielä moneen paikkaan, jos Luoja elinpäiviä vaan suo...

Heh. Vaikka Singaporeen.

Vierailija
7/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se ehkä vähän outoa; toisaalta ymmärrän hyvin, ettei ole käynyt, koska ellei ole läheisiä, joita lähteä katsomaan ja moikkaamaan, niin mitä Helsingissä / PK -seudulla oikeastaan on, jota varten sinne kannattaisi lähteä juuri sinne? 

Helsinki on Suomen pääkaupunki. Täällä on kaikkia niitä asioita joita ei muissa kaupungeissa ole.

Vierailija
8/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä mullakaan ole asiaa Kehä 3:n ulkopuolelle 🤷🏻

Vierailija
9/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole ikinä käynyt Helsingissä.

Olen tosin asunut siellä koko lapsuuteni ja teini-ikäni sekä vähän aikaa aikuisuuden kynnyksellä ennen kuin muutin helevettiin.

Vierailija
10/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole outoa. Kaikenlaista voi olla. Moni ei käy Turussakaan tai muualla. Useampi tosin on ollut Helsingissä joskus tai lentokentällä, lapsena ja nuorena.

Vierailija
11/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Helsingissä mitään niin hirveän erikoista ole, tosin Espoo, Vantaa tai Kauniainen ei ole Helsinkiä.

Enpä itse entisenä stadilaisena ole koskaan käynyt Oulua pohjoisempana, muttei se minusta mitenkään hävettävää ole. Itä-Suomikin on aika tuntematon minulle.

Eihän täällä Helsingissä ole mitään niin hirveän erikoista. Presidentinlinna, Ateneum, Suomenlinna, Seurasaari, Kansallismuseo, Eduskuntatalo, Kiasma, Oodi, Tuomiokirkko, Senaatintori, Olympiastadion, Hietaniemen hautausmaa ja Kaivopuisto löytyvät jokaisesta muustakin käpykylästä.

Vierailija
12/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos asuu Rovaniemellä, niin ei ole outoa. Itse asun 150 km päässä Helsingissä ja käyn siellä kymmeniä kertoja vuodessa. Yleensä kylässä ja kansalliskirjastossa. Joskus vain aikaa tappaakseni tai jouluostoksilla.

Vierailija
13/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On outoa. Tulee ekana mieleen että onko jotenkin todella köyhä tai alistettuna johonkin omaan pieneen kyläyhteisöön.

Vierailija
14/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt Helsingissä. Enkä juuri missä muuallakaan kuin Rovaniemellä ja Norjassa käyn usein.

ivalolainen poromies 27v

Vierailija
15/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole helsinkiläisenä käynyt ikinä Nurmijärveä pohjoisemassa.

Vierailija
16/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole helsinkiläisenä käynyt ikinä Nurmijärveä pohjoisemassa.

Minä en ole käynyt kehä 1 pohjoisemmassa ikinä

Vierailija
17/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole outoa. Kaikenlaista voi olla. Moni ei käy Turussakaan tai muualla. Useampi tosin on ollut Helsingissä joskus tai lentokentällä, lapsena ja nuorena.

Ei Helsingissä ole lentokenttää.

Vierailija
18/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
19/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä mullakaan ole asiaa Kehä 3:n ulkopuolelle 🤷🏻

Eihän siellä olekaan muuta kuin yksi valtava nukkumalähiö.

Vierailija
20/44 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on erittäin huono. Turku olisi parempi hallintopääkaupunki. Tampere oli paras koska on sisämaassa mutta historiallisesti vaikea pala. Ehkä joskus jos pääsemme kansakunnallisesti punikeista irti? Kaikki on mahdollista!