Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä tiesit, että haluat/et halua saada omia lapsia?

Vierailija
06.07.2025 |

Eli tajusit että haluat tulla vanhemmaksi tai olet vapaaehtoisesti lapseton.

Kommentit (181)

Vierailija
41/181 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tavallaan tiennyt aina. Nuorena ajattelin kauhulla, että joskus täytyy tehdä lapsia, koska se "kuuluu asiaan". Muistan aina mikä helpotus oli tajuta, ettei todellakaan tarvitse. Hankin sterilisaation heti kun täytin 30. Nyt olen 55, enkä ole hetkeäkään katunut.

Minäkin muistan miten pelkäsin että lapsia on pakko tehdä. Niin paljon joutui kuuntelemaan sitä "sitten kun sinulla on lapsia niin sitä tätä ja tuota". Voi sitä helpotusta kun vähän vanhempana tajusin että eihän se mikään pakko ole. 

Emme olleet edes uskonnollinen perhe mutta muistan rukoilleeni jumalalta joskus 9v. että älä anna minulle ikinä lapsia. Haluan olla kuin Sirkka-täti jolla ei ole lapsia.

Vierailija
42/181 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt on ihan järjetöntä. Toivottavasti saat vähän lisää elämänkokemusta ja lähtee ajatukset selkenemään. Oletan, että itse tahdot isäksi?

No ainakin kaikki oman sukuni miehet, jotka ovat eläneet minua ennen tällä maapallolla, ovat ajatelleet samoin. Kaikilla heillä on ollut monta lasta, eli he ovat halunneet seksin myös tuottavan tuloksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/181 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä iässä kun olisi pitänyt leikkiä nukeilla.

Vierailija
44/181 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesin jo teininä haluavani aikanaan äidiksi. 

Tämä on aivan hirvittävän mielenkiintoinen asia, koska jos tietää teininä haluavansa äidiksi, niin se on hyvä juttu. Siihen kannustetaan ja ollaan tyytyväisiä, että nuori tietää mitä haluaa ja että hänellä on tällainen aikuisuuden päämäärä.

Jos taas tietää teininä, ettei halua lapsia, niin sanotaan vaan, että "Et sinä noin nuorena voi tietää".

Vierailija
45/181 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala-asteikäisenä tein päätöksen jo. Tuli kyllä hyvin selväksi vanhempia seuratessa miten perseestä lapset ja vanhemmuus on.

Vanhempien tehtävä on kasvattaa lapsista hyväkäytöksisiä. Jos lapset on perseestä, niin vanhemmat voi silloin katsoa peiliin.

Juoppoja olivat. Iloisia olivat vain silloin, kun oli pullo kourassa. Yksi perhehelvetti per elämä riittää.

Vierailija
46/181 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on niin sakeaa tekstiä että mitäpä tähän enää lisätä. Eikö ala olla jo nukkumaanmenoaika?

Mikä kohta tarkalleen sitten oli sakeaa? Itellä on ollu vuosikausia aikaa näitä miettiä, enkä koe, että olisin mitenkään väärässä tässä asiassa.

Vierailija
47/181 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt on ihan järjetöntä. Toivottavasti saat vähän lisää elämänkokemusta ja lähtee ajatukset selkenemään. Oletan, että itse tahdot isäksi?

No ainakin kaikki oman sukuni miehet, jotka ovat eläneet minua ennen tällä maapallolla, ovat ajatelleet samoin. Kaikilla heillä on ollut monta lasta, eli he ovat halunneet seksin myös tuottavan tuloksia.

Miksi ajattelet kuolleiden ihmisten mennyttä elämää? Mitä jos eläisit omaa elämääsi? He lisääntyivät ja se oli heidän valintansa. Heidän valintansa, ei muiden.

Vierailija
48/181 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luolamiesten juttuja ? Se selittää kaiken ! 

Vierailija
49/181 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisen lapsettomuuden ymmärrän hyvin, jos eletään samalla selibaatissa. Sitä en ymmärrä, jos lapsettomalla on aktiivinen seksielämä ja joku pehkäisy käytössä. Varsinkin vielä näinä heikkoina syntyvyyden aikoina. Seksi ilman riskiä lapsen saannista on sama kuin söisi rusinat pullasta.

Oletko oikeasti noin tyhmä? Mä tiesin jo teininä haluavani lapsia, mutta en halunnut olla teiniäiti. Sain lapsen yli 20-vuotiaana. Seksi on ollut huomattavasti enemmän kyllä kuin vain se kun lasta yritettiin. Muina aikoina ollut sitten ehkäisy käytössä. Seksi on nauttimista ja kuuluu parisuhteeseen. Sä et ole se joka määrää saako muilla olla seksiä. Et ole päästäsi terve.

Vierailija
50/181 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän mahtaa onnistua jos et ole opetellut miten ollaan naisen kanssa...

Vierailija
51/181 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala-asteikäisenä tein päätöksen jo. Tuli kyllä hyvin selväksi vanhempia seuratessa miten perseestä lapset ja vanhemmuus on.

Vanhempien tehtävä on kasvattaa lapsista hyväkäytöksisiä. Jos lapset on perseestä, niin vanhemmat voi silloin katsoa peiliin.

Juoppoja olivat. Iloisia olivat vain silloin, kun oli pullo kourassa. Yksi perhehelvetti per elämä riittää.

Pitääkö sinun sitten toistaa edeltävien sukupolvien virheet? On omallakin isällä ollut alkoholiongelma, mutta itse en juo käytännössä alkoholia lainkaan. Jos joskus saan lapsia, niin en halua olla heidän edessä koskaan humalassa, koska tiedän miten ahdistavaa se on lapsille.

Vierailija
52/181 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet kuolleiden ihmisten mennyttä elämää? Mitä jos eläisit omaa elämääsi? He lisääntyivät ja se oli heidän valintansa. Heidän valintansa, ei muiden.

Menneistä sukupolvista kannattaa ottaa myös oppia. Jos joku menetelmä on osoittautunut toimivaksi, niin sitä ei kannata hylätä.

Vierailija
53/181 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 14v. Kun ajattelin 30-40 vuotiaana saavani 1-3 lasta. Ja näin kävi. 

Vierailija
54/181 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luolamiesten juttuja ? Se selittää kaiken ! 

Ei tarvitse ihan niinkään kauas mennä. Jos katson omaa isääni, pappaani tai isopappaani, niin kaikilla on ollut monta lasta. Ja niin on ollut myös heidän edeltäjillään. 

Vierailija
55/181 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 70-luvulla syntynyt mies ja jo lapsena tiestin että minä olen yksineläjä koko elämäni, ja näin on käynytkin. Muista oli pelkkää harmia jo heti alusta lähtien.

Vierailija
56/181 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin jo teininä, etten ikinä halua lapsia. Halusin silti naimisiin, mutta se ei ole toteutunut, koska ensimmäisen syyn takia olen kai alitajuisesti vältellyt miehiä. En koe ansaitsevani parisuhdetta, koska en halua sen tuottavan jälkikasvua. 

Vierailija
57/181 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin aina, että haluan. Niin kauan kuin muistan,  olen halunnut olla äiti. 

En kyitenkaan ollut mikään pullantuoksuinen äiti, en tykännyt leikkimisestä, enkä ylipäätään ollut mikään pienten lasten äiti, se oli sellainen pakkopullavaihe. Vihasin olla raskaana ja sen vuoksi lapset jäi kahteen. Sain kaksi Ihanaa poikaa, jotka kasvatin hienoiksi miehiksi. Parasta elämässä on se, kun näkee, että lapset kasvavat onnellisiksi omanlaista elämäänsä eläviksi aikuisiksi. 

Vierailija
58/181 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisen lapsettomuuden ymmärrän hyvin, jos eletään samalla selibaatissa. Sitä en ymmärrä, jos lapsettomalla on aktiivinen seksielämä ja joku pehkäisy käytössä. Varsinkin vielä näinä heikkoina syntyvyyden aikoina. Seksi ilman riskiä lapsen saannista on sama kuin söisi rusinat pullasta.

Oletko oikeasti noin tyhmä? Mä tiesin jo teininä haluavani lapsia, mutta en halunnut olla teiniäiti. Sain lapsen yli 20-vuotiaana. Seksi on ollut huomattavasti enemmän kyllä kuin vain se kun lasta yritettiin. Muina aikoina ollut sitten ehkäisy käytössä. Seksi on nauttimista ja kuuluu parisuhteeseen. Sä et ole se joka määrää saako muilla olla seksiä. Et ole päästäsi terve.

Missä olen tarkalleen määrännyt jotakin? Ketään en ole täällä, enkä muuallakaan määrännyt. Älä siis esitä sellaista väitettä valheellisesti. Suomessa on sananvapaus, joten saan esittää mielipiteeni vapaasti täällä. Siitä saa myös vapaasti olla eri mieltä, kuten ilmeisesti sinä nyt olet. Se on minulle ihan ok. Olen myös samaa mieltä, että seksiin kuuluu nautinto. Mutta lasten saanti kuuluu myös siihen, kuten olet itsekin omalla toiminnallasi todistanut, koska sinullakin on lapsi.

Vierailija
59/181 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä olen tarkalleen määrännyt jotakin? Ketään en ole täällä, enkä muuallakaan määrännyt. Älä siis esitä sellaista väitet

Anteeksi nyt vain, mutta päästään terve ihminen ei märise kun vapaaehtoisesti lapsettomat harrastaa seksiä. 

Vierailija
60/181 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena jo jätin kaikki vauvanuket lelukopan pohjalle, en muista ikinä leikkineeni mitään hoivaleikkejä, ja teini-ikäisenä muistan jo miettineeni ottavani sterilisaation. Jos jossain mediassa luki jostain hedelmöityshoidoista niin ekana ajatuksena että miksi kukaan haluaisi käydä läpi tuollaisen vaivan ja rahanmenon vain saadakseen vaivakseen ylimääräisen riesan :D

Minussa ei ole tippaakaan synnynnäistä lisääntymis- tai hoivaviettiä. Olen nyt 31 ja ilolla syön pillerini joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän