Baarielämä ja seksisuhteet jäivät taakse kun Katariina, 33, löysi Jeesuksen. Nyt tutut haukkuvat häntä alistetuksi kotiorjaksi.
Katariina Mähönen eli vielä reilu vuosi sitten varsin railakasta ja suorastaan moraalitonta elämää. Baari-illat, alkoholi, tupakka ja ennen avioliittoa harrastettu seksi olivat hänelle arkipäivää, kunnes hän yllättäen löysi Jeesuksen ja "puhdistautui". Nykyään hän elää kotiäitinä ja -vaimona, jättäen täysin taakseen aiemman villin elämäntavan. Hän meni nopeasti naimisiin uuden miehensä kanssa, jonka kanssa he päättivät jopa säästää ensisuudelman alttarille asti. Katariina kertoo olevansa onnellisempi kuin koskaan ja kokee, että Jumala on ohjannut hänet kotiin. Ratkaisu herättää kuitenkin huolta ja epäilyjä erityisesti siksi, että Mähönen on taloudellisesti täysin riippuvainen miehestään.
Ihmetyttää suuresti, miten joku kehtaa ensin elää vuosikausia moraalittomasti - humputellen, miesten sängyissä hyppien ja lasta päiväkodissa pompottaen - ja sitten yhtäkkiä julistaa olevansa täydellinen äiti ja esimerkki muille. Onpa kätevää löytää Jeesus juuri siinä vaiheessa, kun työnteko alkaa tympiä! Eikö tällainen pikakääntymys ole silkkaa tekopyhyyttä? Ja vielä pahempaa on se, että hän houkuttelee muita naisia mukaan tähän epävarmaan elämäntyyliin, jossa aviomies hallitsee rahoja ja nainen vain hymyilee alistuvasti vieressä.
Ei kai nyt kukaan okeasti usko, että bileprinsessa voi muuttua hetkessä kunnolliseksi kotiäidiksi?
Kommentit (225)
Itse en ole Jeesusta siihen tarvinnut etten roiku baareissa ja harrasta jatkuvasti seksiä. Ei sillä että baareissa ja seksissä olisi mitään pahaa.
-ateisti
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi niitä hänen entisiä seksikumppaneitaan hymyilyttää lukea tuota uutista. Säälittää miehen puolesta että häntä todennäköisesti pidetään ihan naurettavana reppanana joka leikkii perhettä vanhan kieropalkinnon kanssa.
Jos tässä sukupuoliroolit olisi toisinpäin, niin puhuisitko miehestä kiertopalkintona? Tuskin, silloin nainen olisi vihdoin vain kesyttänyt raikulipojan.
totaalinen baarikoheltaja, viinalla läträäjä ja satunnaissuhteita harrastava saa ykskaks herätyksen...jeps, kauanko mahtaa se herätys kestää, ottaen huomioon että sekoili menemään päälle kolmekymppiseksi asti kuitenkin eli ei ole mitään pientä nuoruuden höpsöyttä.
Miksi perinteisiä naisia ei saisi kritisoida? Varsinkin kun julistatte aina omaa aatettanne ja tyrkytätte sitä muille? Nytkin tämä akka on lehdessä julistamassa omaa asemaansa, totta kai silloin asiaa kritisoidaan. Miksi te perinteiset naiset ette kestä kuulla, etteivät miehet arvosta teitä? Olette aivopestyjä ja pelkkiä miesten leluja. Ukkonne nauravat räkäisesti selkänne takan sille millaisia reikiä ja kodinkoneita olette. Päin naamaa toki julistetaan rakkautta jotta reikä aukeaa ja mies saa ilmaisen kodinhoitajan. Mitään vastinetta ette saa, pelkkiä seksiobjekteja.
Yhdessäkään perhearvojen yhteisössä tyttöjä ei arvosteta pätkääkään. Silti luulette olevanne hienoja naisia kun kelpaatte miesten panoalustoiksi ja ilmaisiksi työntekijöiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi niitä hänen entisiä seksikumppaneitaan hymyilyttää lukea tuota uutista. Säälittää miehen puolesta että häntä todennäköisesti pidetään ihan naurettavana reppanana joka leikkii perhettä vanhan kieropalkinnon kanssa.
Jos tässä sukupuoliroolit olisi toisinpäin, niin puhuisitko miehestä kiertopalkintona? Tuskin, silloin nainen olisi vihdoin vain kesyttänyt raikulipojan.
Puhuisin "häntäheikistä" tai retkusta.
Jokainen saa tehdä miten haluaa. Mutta järkevää on aina olla omat rahat pahan päivän varalle ja jotain relevanttia työkokemusta tai kannattaa edes vähän tehdä työtä, että saa omaa rahaa. Ei sitä ikinä tiedä jos toinen muuttuu tai jotain käy, ja sitten on pulassa kun ei ole omaa rahaa eikä työkokemusta yms.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisessa perheessä kasvaa tasapainoisekai pienet ihmiset. Vaikka kuinka muuta väitätte, on läsnäoleva Äitiys kaikista tärkein asia maailmassa. Ei tule pojistakaan niitä naisviihajainceliänne.
Yhtä tärkeää on isän rooli ja läsnäoleva isä, joka myös osallistuu yms.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jos löytänyt pelastuksen. Älkää sen takia olko mustasukkaisia ja tuomitsevia. Jumalan lapsena on hyvä olla ja kaikki on kutsuttu. Uskoon tuleminen ei aina ole mikään hieno tapahtuma vaan joskus hyvinkin koruton. Myös järjellisesti voi uskoon tulla aluksi, jos haluaa jotain parempaa elämää kuin maailman turhuudet.
Sä voisit aikuinen ihminen opetella sanojen mustasukkainen ja kateellinen erot. Ei mitään järkeä väittää toisten olevan mustasukkaisia, ei vain sana sovi tähän. Hakemasi sana on kateellinen. Todella ärsyttävää kun nuo kaksi sanaa menee jopa aikuisilla ihmisillä sekaisin eikä ymmärretä mitä nuo sanat tarkoittaa.
Sitä en kyllä ymmärrä mistä tuolle Katariinalle pitäisi olla kateellinen. Mulle ei usko merkitse yhtään mitään. Olen mäkin nuorena mennyt ja pannut, mutta sitten kasvoin aikuiseksi ja paljon aiemmin kuin Katariina. En tarvinnut siihen uskoa enkä tarvitse uskoa elämään nytkään. Mutta eihän uskovaiset salli muiden olla uskomatta. Mulle on ihan sama onko joku muu uskossa, mutta se ärsyttää jos ei anneta mun olla uskomatta. Uhkaillaan helvetillä yms. lapsellista ja kuvitellaan, että noilla on jotakin merkitystä meille jotka ei usko.
Vierailija kirjoitti:
totaalinen baarikoheltaja, viinalla läträäjä ja satunnaissuhteita harrastava saa ykskaks herätyksen...jeps, kauanko mahtaa se herätys kestää, ottaen huomioon että sekoili menemään päälle kolmekymppiseksi asti kuitenkin eli ei ole mitään pientä nuoruuden höpsöyttä.
No tämä. Kun mä olin 33v., niin mulla oli 9v lapsi. Silti olin ehtinyt koheltaa ennen parisuhdetta lapseni isän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole huono kuvio tuo että nainen hoitaa kodin ja lapset ja mies hankkii elannon perheelle.
Ei. Mutta se entinen baarihoro osa on.
Kristinuskossa syntisiä rakastetaan ja tuetaan, myös niitä baarihorojakin. Jeesus olikin tässä mielessä edelläkävijä, kun kehtasi kohdata syntisiä naisia. Tässä keskustelussa selvästi implikoidaan kuinka kristittynä miehenä oleminen on aisuri- ja cuck-hommaa. Eihän toki palstailevilta miehiltä luonnistuisi Raamatun mieskuva: miehen tulee rakastaa vaimoaan niin kuin itseään ja miten ilman tunteita mies kokisi suojelunhalua perhettä kohtaan. Raamattu ihan selkeästi ilmaisee, että niin miehen kuin naisen tulee pysyä yksiavioisina kuolettaen himonsa eikä kummankaan sukupuolen tule pettää kumppaniaan. Kristinusko haluaa antaa myös synnissä eläville mahdollisuuden ja tehdä parannuksen, jolloin puhdistautuu.
Kotiorjana on kyllä muslimit ei kristityt naiset.
Vierailija kirjoitti:
Tää muijahan on hullumpi kuin huussirotta.
Sen instasta:
"Mun new age-aikoina kiinnitin
huomioita "enkelinumeroihin".
Yleensä näin kellossa 11:11 tai
22:22. Sitä puhutaan et sillon oot
synkassa universumin kans..
Just ennen kun koin
uudestisyntymisen niin näin joka
paikassa 333.
Siis_aivan_joka_paikassa.
Heräsin yölläkin 3:33.
Sit kun rukoilin
pelastusrukouksen ja tein
päätöksen seurata Jeesusta niin
törmäsin tähän kyseiseen
videoon. Jumala kutsui.
"
Mun mielestä ei yhtään sen hullumpi kuin tarot kortit tai ennustaminen. Kumpa jumala kutsuisi minutkin. Mutta ei, toisille ei sitä onnea suoda...
Vierailija kirjoitti:
Sen instasta:
Just ennen kun koin
paikassa 333.
Sit kun rukoilin
törmäsin tähän kyseiseen
videoon. Jumala kutsui.
"
Skitsofrenia puhkeaa yleisimmin nuorella aikuisiällä, tyypillisesti miehillä 1525-vuotiaana ja naisilla 2030-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Menee samaan sarjaan kun joku hirveä rikollinen löytää vnkilassa jumalan ja on nyt mieelstään kuin uudesti syntynyt. Se pinttynyt lika sielussa ei todellisuudessa koskaan irtoa.
Mielestäsi olisi siis parempi vain jatkaa rikollista elämää vai? Kun muuttua ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen instasta:
Just ennen kun koin
paikassa 333.
Sit kun rukoilin
törmäsin tähän kyseiseen
videoon. Jumala kutsui.
"
Mun mielestä ei yhtään sen hullumpi kuin tarot kortit tai ennustaminen. Kumpa jumala kutsuisi minutkin. Mutta ei, toisille ei sitä onnea suoda...
Miksi ihmeessä joku toivoo tulevansa uskoon? Mitä onnea usko muka toisi? Kyllä ongelma on nyt sun korvien välissä ja sä itse olet se joka voi vaikuttaa omaan elämäänsä ja onneensa.
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskossa tunnetaan sellainen asia kuin anteeksianto, se voi ulottua myös aviorikokseen. Kristityt näkevät ihmisen sen kiertopalkinnonkin sisällä toisin kuin uskonnottomat. Kristityt näkevät rikkinäisen ihmisen mm. seksiä myyvän naisen sisällä ja herjaamisen sijaan syntisiä tuetaan, ei tueta syntiä. Ei-uskovaisen ja uskovaisen välillä on selkeä ero miten he kohtaavat ihmiset taustoista riippumatta, oli kyseessä rikollinen, seksityöläinen, rikas tai köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskossa tunnetaan sellainen asia kuin anteeksianto, se voi ulottua myös aviorikokseen. Kristityt näkevät ihmisen sen kiertopalkinnonkin sisällä toisin kuin uskonnottomat. Kristityt näkevät rikkinäisen ihmisen mm. seksiä myyvän naisen sisällä ja herjaamisen sijaan syntisiä tuetaan, ei tueta syntiä. Ei-uskovaisen ja uskovaisen välillä on selkeä ero miten he kohtaavat ihmiset taustoista riippumatta, oli kyseessä rikollinen, seksityöläinen, rikas tai köyhä.
Joo aivan varmasti. Jos et ole uskossa, niin olet paha ihminen. Mä hyväksyn uskovaiset, mutta uskovaiset ei hyväksy sitä, että mä en ole uskossa?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin koin uskoon tullessa puhdistuvani synneistäni. Olin tajunnut, miten väärin olin elänyt, ja kaduin sitä, voi sanoa katkerasti. Tunnustin syntini ja sain anteeksi. Sitä on armo. Sain uuden alun.
Tämä. Ei tarvitse kantaa taakkaa omista teoistaan, kun voi vaan tunnustaa olevansa syntinen. Pyytää anteeksi "itseltään"(jumalalta). Elää taas ilman katumusta tai häpeä ja tehdä uudelleen. Kun sen voi antaa taas anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole huono kuvio tuo että nainen hoitaa kodin ja lapset ja mies hankkii elannon perheelle.
Parempi on että mieskin on vuorostaan kotona.
Sen instasta:
Just ennen kun koin
paikassa 333.
Sit kun rukoilin