Miksi et käynyt korkeakoulua/yliopistoa?
Kommentit (91)
Koska minulla ei ole yhtään kunnianhimoa. Sain kyllä opiskelupaikan yliopistosta, mutta en koskaan aloittanut opiskeluja, koska tykkään enemmän vaan chillailla ja keskittyä omiin juttuihin. Työkin on vain pakollinen paha, joten miksi hankkia ehdoin tahdoin haastava sellainen?
Tulin raskaaksi ja opiskelu + vauva-arki oli liian raskasta joten lopetin opinnot. Lapsen isä pesi touhusta kätensä ja lähti lätkimään.
En halunnut menettää käsityö taitojani enkä remontointi kykyjänikään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle riitti opistoinssin koulutus. On silläkin pärjäillyt.
Nykyisi vadtaava tutkinto on insinööri Amk ja sen suorittaneista lähes kaikki ovat sitä mieltä, että suoritaneet korkeakoulu-tutkinnon. Hölmöimmät kuvittelevat tai toivovat, että muut pitäisivät tätä koulutusta yhtä laajana ja vaativana kuin ne mitä aikanaan saattoi suorittaa teknillisessä korkeakoulussa; Espoon Otaniemessä, Tampereen Hervannassa tai Lappeenrannan Skinnarilassa ja ovat niin teekkareita, niin teekkareita, että voi mahoton!
Parempi mulkku tupsussa kuin tupsu mulkussa.
En oikein tiennyt, mitä halusin opiskella, vaikka lukupäätä olikin. Samoin en tullut perheestä, jossa kannustettiin opiskeluun, ja koulun opinto-ohjaus oli aivan onnetonta. Päädyin sitten suoraan lukion jälkeen työelämään, mutta olen nyt vanhemmalla iällä ajatellut palata koulun penkille.
Olen ollut kotona lasten kanssa, minulla on varakas puoliso, meillä ei ole avioehtoa.
En tarvitse yliopistokoulutusta.
Mitä muuta haluat tietää?
En saanut opiskelupaikkaa. Olen käynyt ainakin kuudessa eri pääsykokeessa enkä mihinkään päässyt. Ikää sen verran, että enää ei kannata. Se juna meni.
Vierailija kirjoitti:
En saanut opiskelupaikkaa. Olen käynyt ainakin kuudessa eri pääsykokeessa enkä mihinkään päässyt. Ikää sen verran, että enää ei kannata. Se juna meni.
Minkä ikäinen olet?
Olin pari vuotta. Ei ollut motivaatiota. Pärjäsin lukiossa hyvin, vaikka en opiskellut juurikaan.
Minulla oli kiinnostusta taiteellisiin aloihin, mutta tajusin itsekin, ettei niillä elä, paitsi jotkut lahjakkaimmat, jotka osuvat sopivaan markkinarakoon.
Pääsin yliopistoon hyvillä pisteillä. Ensimmäisen vuoden pärjäsin, sitten tuli stoppi. En osannut opiskella ja stressaannuin. Ja menetin motivaation. Jos olen oikein käsittänyt, nykyään lukiota pidetään vaativampana, koska siellä pitää olla itseohjautuva. Se on hyvä, sillä minun aikanani lukiosta mentiin ihan raakileina ylipistoon.
Toisaalta minun aikanani piti kirjoittaa kaikki parissa viikossa, Nykyään ne voi suorittaa omaan tahtiinsa.
Olen kotoisin duunariperheestä, eikä korkeakoulutus ollut edes vaihtehto mistä olisi koskaan puhuttu. Menin peruskoulun jälkeen kauppikseen jonka jätiin kesken. Suoritin sen jälkeen kaksi ammattitutkintoa, ja nyt melkein viisikymppisenä valmistun insinööriksi. Kokoaikaisesti olen ollut töissä 17-vuotiaasta asti.
Elettiin 90-luvun puoliväliä. Lukiosta M-keskiarvon arvosanat ja lukiotodistuksessa lukuaineiden keskiarvo hiukan yli 8. Hain kolme kertaa yliopistoon ja AMK:hon, mutta silloisella todistus-/pääsykoepisteytyksellä en ollut lähelläkään pääsyä yliopistoon, pisteet eivät riittäneet tuolloin edes Turun tradenomipääsykokeisiin. Lopulta kauppaoppilaitokseen ja niillä arvosanoilla tradenomiopintoihin. Yritystä siis oli, mutta ei vaan riittänyt.
Kun ammatillinenkin koulutus meni eräiden aineiden osalta vain juuri ja juuri läpi, en usko että yliopisto-opinnoista tulisi yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet?
47. Kukaan ei ota töihin yli 50-vuotiasta vastavalmistunutta. Kun eivät näytä ottavan yli 50v muutenkaan.
Vielä aikaa olisi. Motivaatiotakin olisi mutta henkistä kantokykyä ei. Olen ptsdn kanssa elävä vakavaa masennusta sairastava parikymppinen nainen jolle perus arkiaskareidenkin tekeminen on raskasta.
Varmasti se tärkein syyni oli peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo 6,8
koska mullon elämänkoulun professuuri, olen ylikoulutettu lipastoa varten
Koska olen tyhmä, niin en ois pärjännyt. Siksi olenkin vaan tyhmä merkonomi ja valtiolla sihteerinä paskalla palkalla.