Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luoja varjele minua panadolin tyrkyttäjiltä.

28.03.2007 |

Minulle tehtiin äskettäin leikkaus. Kun puudutus oli haihtunut, alkoivat karmeat tuskat. Itkien pyysiin apua kipuihin.

Potilashuoneeseeni tulee sisar hento valkoinen kupissaan Panadol. Panadol! Sanoin hänelle suoraan, että vie tuo pois ja hommaa jotain oikeaa lääkettä tällaiseen kipuun.

Hetken kuluttua tuli toinen hoitaja joka lykkäsi Oxanest-piikin kankkuun. Johan alkoi helpottamaan.

Kipuja väheksytään edelleen todella paljon.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vaan kun itsekin suurehkon sairaalan ortopedian osastolla työskennelleenä voin kertoa, että panadolia ne mummutkin lonkkaleikkauksen jälkeen syö.. Ja hyvin menee. Ihan hyvä lääke mutta aliarvostettu koska sitä saa käsikauppatavarana.

Vierailija
2/29 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin synnyttämässä ja mulle annettiin Panadolia. Monttu auki katoin kätilöä, että tekeekös se minusta pilkkaa?

Mutta onhan parasetamoli hyvä kipulääke ja sen kohdalla pätee 1+1=3 sääntö, eli yhdistettäessä opioidiin saadaan synergiaetuna parempi kivunlievitys kuin monella muulla yhdistelmällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ei siis panadolia)

ja siitä tuli ihan armoton päänsärky!

Oli pakko pyytää vielä buranaa ja se onneksi helpotti,

mutta oli vaan aika huvittavaa leikkauksen (ja kipulääkityksen) jälkeen valitella että: " päätä särkee"

Vierailija
4/29 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritin kipujen kanssa sektion jälkeen päästä liikkeelle ja pyysin oxanestia; kätilö tuumasi tuohon, että ei anna kun se kuulemma ummettaa! (luulin vitsiksi, mutta olikin ihan totta)

Vierailija
5/29 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos oikeasti on kipua, niin otan buranan. Viime vuonna söin kaksi buranaa yhteensä. Viimeiseen yritän kipulääkkeitä välttää.

Vierailija
6/29 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacod toi ihanan helpotuksen aikoinaan synnytyksen jälkeisiin kipuihin.

Vierailija
7/29 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos särkyyn auttaa kuppi kahvia, kärsit vierotusoireista. Älä tule tänne selittelemään, että kahvi auttaa särkyyn. Ja ole onnellinen, jos et kärsi säryistä useammin.

Vierailija
8/29 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en suosittelisi sitä leikkauskipuihin. Oxanest kuulostaa paremmalta leikkauksenjälkeiseen kivun hoitoon. Myöhemmin voi siirtyä parasetamoliin, kun kivut lieventyneet.

Vierailija
9/29 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin lääkkeitä ei kertakaikkiaan ole turvallista ottaa joissakin tilanteissa.

Vierailija
10/29 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 12 = proviisori

Vierailija
11/29 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtänet mitä ajoin kommentillani takaa. T:13

Vierailija
12/29 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä myös sitä mieltä ettei se oikein leikkauksen jälkeen sovi toi panadol kun on kuitenkin aika heppoista kamaa.

Vierailija
13/29 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä ottaa gramman (1000mg), menee n. 30 minuuttia ja sitten alkaa vaikuttaa pikkuhiljaa. Kipu pysyy poissa pari tuntia, sitten tulee vähän kerrallaan takasin. Koskaan ei voi olla varma siitä, onko kipu edes lähtenyt kokonaan, joskus tuntuu " kummittelevan" lääkkeistä huolimatta. Burana taas vaikuttaa puolet pienemmälläkin satsilla, kipu häipyy n. vartissa ja pysyy koko päivän poissa.

Vierailija
14/29 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että parasetamoli ei auta mua. Onneks olin väärässä ettei tarvi ilman kivulääkkeitä kestää esim. päänsärkyä.

Vierailija
15/29 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin aloittaa sillä turhalla panadolilla.

Vierailija
16/29 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän, kuin vertaisi perunaa ja riisiä keskenään.

Vierailija
17/29 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan homeopaattinen annos, sopii lähinnä lapsille. Aikuisen annos on 1g kolme kertaa vuorokaudessa, tarvittaessa voi ottaa 665 mg 2 tablettia kerralla kolmesti. Eli siis Panadol Extendiä (reseptilääke).

Proviisorille kaikella kunnioituksella, apteekin tiskin takana jäänee vähän heikoksi kosketus leikkauksenjälkeiseen kivunhoitoon noin käytännössä. Mutta voihan niitä kirjoista lueskella.

Vierailija
18/29 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt vaan sano että 500 mg, tai en enää koskaan käy tällä palstalla.

Vierailija
19/29 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sitten johtuukin, sitä en tiedä?

Vierailija
20/29 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo proviisori just ollutkin sitä mieltä että Panadol ei riitä leikkauksen jälkeiseen kipuun. Panadol on kyllä parempi kipulääke kuin mitä yleisesti luullaan, usein käytetään vain liian pieninä annoksina. kaikkiin kipuihin se ei kuitenkaan tehoa, esim kuukautiskivuissa parempi ottaa Buranaa tai vastaavaa.