Mitä tavantallaajanaiset tekevät jos sota alkaa?
Itse olen lähdössä Karibialle. Sellaisen turkoosin veden äärelle.
Kommentit (175)
Ilmeisesti siis suominuoret käyttävät nettiä sinusta erityisen idiootilla tavalla?
Koiran kanssa lähdetään johonkin vähän syrjemmäs, otetaan mukaan toki koira tuttuja. Suomi kun on niin ahdasmielinen maa ettei lemmikeitä saa ottaa suojaan, saavat sitten ahdistua siellä keskenään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun vertaa 40-luvun sotapoikia ja lottia tämän päivän maamme toivoihin, tekisi mieli palata ajassa taaksepäin.
Miksi?
Ihmettelen samaa. Nykynuori on fiksumpi, osaavampi, tietävämpi ja koulutetumpi kuin 40-luvun nuoret aikuiset. Ehkä he olivat parempaa tykinruokaa, toisaalta.
Onnea vaan yritykselle saada tuo porukka tekemään jotain yhdessä - kun jokainen on oikeutensa tietävä individualisti, joka ei kestä sanaa ei. Kokeile vaikka työskennellä yläkoulussa hetken aikaa :)
Lammasmaisuus ei minusta ole fiksuutta.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti siis suominuoret käyttävät nettiä sinusta erityisen idiootilla tavalla?
Nuoret ympäri maailmaa, ei koske vain Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun vertaa 40-luvun sotapoikia ja lottia tämän päivän maamme toivoihin, tekisi mieli palata ajassa taaksepäin.
Miksi?
Ihmettelen samaa. Nykynuori on fiksumpi, osaavampi, tietävämpi ja koulutetumpi kuin 40-luvun nuoret aikuiset. Ehkä he olivat parempaa tykinruokaa, toisaalta.
Onnea vaan yritykselle saada tuo porukka tekemään jotain yhdessä - kun jokainen on oikeutensa tietävä individualisti, joka ei kestä sanaa ei. Kokeile vaikka työskennellä yläkoulussa hetken aikaa :)
Lammasmaisuus ei minusta ole fiksuutta.
Juu, mutta epälammas onkin kaikista parasta, veltto kuin räkä eikä mitään saa aikaiseksi. :D :D
Vierailija kirjoitti:
Kaiken voi tilata Temusta. Ruoan, vaatteet, pyssytkin varmasti.
Taidat olla aika nuori, joka ei ymmärrä lainkaan sotaa. Kyllä sodan alkaessa loppuu kaikki ja myös Temusta tilaaminen. Ja jos kolmas maailman sota syttyy koko maapallolle, että ihan tilaat Temusta? Toki sinulta provo, mutta todella tyhmä sellainen. Saako sieltä tilata myös hoitajan ja viljellä maata ym. Älykkyys osa määrä sinulla 0 tasoa. No, toki voit tilata Temusta ruokaa ym. 😂
pata kattilaa.
Vierailija kirjoitti:
Valitse näistä:
kenttälotta
valonheitinlotta
Ilmavalvontalotta
Viestintälotta
Kanslialotta
Varustuslotta
Muonituslotta
Lääkityslotta
ehkä uusimpana influencerlotta?
Lottajärjestö lakkautettiin 1944.
Vierailija kirjoitti:
Täällä nuoria kehuu taas joku tutkijatason mamma, jolla ei ole kosketusta koulumaailmaan ja tuskin omiakaan kersoja.
Kun ei tietoa löydy niin mennään henkilökohtaisuuksiin. Ei vaikuta minusta fiksulta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä nuoria kehuu taas joku tutkijatason mamma, jolla ei ole kosketusta koulumaailmaan ja tuskin omiakaan kersoja.
Tämä! Näitä oli yliopistossakin, omassa kuplassaan, täysin pihalla normielämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei tietoa löydy niin mennään henkilökohtaisuuksiin. Ei vaikuta minusta fiksulta.
Mutta faktaa, taisi osua. :)
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja eli enköhän sota-aikanakin tee saikkarin töitä.
Sinun laisia tarvitaan ja todella hieno kommentti sinulta.
mitenhä palkanmaksu juoksee tossa tilanteessa
Vierailija kirjoitti:
Koiran kanssa lähdetään johonkin vähän syrjemmäs, otetaan mukaan toki koira tuttuja. Suomi kun on niin ahdasmielinen maa ettei lemmikeitä saa ottaa suojaan, saavat sitten ahdistua siellä keskenään
Mulla on 12 Lehmää. Kai ne voi pommisuojaan ottaa. Naapurin Hevosetkin kai voi tulla ?
Vierailija kirjoitti:
Jos sota alkaa, jokaisella on maanpuolustusvelvollisuus. Sillon ei niin vaan lähdetä mihinkään ulkomaille. Ei karibialle eikä muuallekaan. Lue enemmän, luule vähemmän.
Nää vässykät kuvittelee että jos maassa on sotatila päällä niin lomalennot jatkuu entiseen malliin ja maasta vaan poistutaan kun niin halutaan. Juu ei. Ei oo myöskään taittaa että kohdemaa ottaa vastaan lentoja sota-alueelta.
Miksi tekisin töitä tämän maan puolesta? Tämän maan asenne on tullu hyvin selväksi: Jokainen pitää huolen vain omasta nahastaan. Minä lähden nahkani kanssa Karibialle.
Tiedätkö, että sodan syttyessä sinua ei sinne huolita lainkaan. Kuka maa nyt ottaa ne sotapakolaiset vastaan? Elätiksi sinut, että saat mukamas makoilla rannalla ja ottaa drinksua ja bailata koko yön. Toki sinulta vain tyhmä provo, niinkuin nyt teini poju näitä lähettelee.
Jos meillä on tämä nykyinen hallitus tai samankaltainen, niin lähden mieheni kotimaahan pysyvästi. Olen myös siellä kansalainen, joten se on vain suomeen sitten heippa ja hyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että tämä keskustelu menee nyt sinulla tunteisiin. Yksi tutkimusviite olisi hyvä alku. Odottelen hetken, sitten täytyy siirtyä mielenkiintoisempiin hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitenhä palkanmaksu juoksee tossa tilanteessa
Onhan se jo kerrottu. Valtiolla on oikeus keskeyttää palkanmaksu, eläkemaksut, sosiaalituet jne. jos sota syttyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että tämä keskustelu menee nyt sinulla tunteisiin. Yksi tutkimusviite olisi hyvä alku. Odottelen hetken, sitten täytyy siirtyä mielenkiintoisempiin hommiin.
Sinullahan tuo vaikuttaa menevän, kun et usko faktoja. Ja sinun mielenkiintoisemmat hommat kyllä tiedetään . ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 12 Lehmää. Kai ne voi pommisuojaan ottaa. Naapurin Hevosetkin kai voi tulla ?
Voi. Ja tytön Hamsteri sekä hänen kaverinsa Python. Ja Veijon Akvaario. Ja toki myös ne 3 Riitan Kultaista noutajaa.
Sopu sijaa antaa.