Mitä tavantallaajanaiset tekevät jos sota alkaa?
Itse olen lähdössä Karibialle. Sellaisen turkoosin veden äärelle.
Kommentit (175)
En tiedä mihin sut sijoitetaan, mutta Karibia se ei ole.
Ajattelin syödä paljon jogurttia ja rahkaa, Iigor.
Naiset 3 kk kiväärikoulutuksella rintamalle.
Kotona minä olen kuten ennenkin sillä olen kokonaan vapautettu asepalveluksesta. Enkä käyn salilla ja fribaa heittämässä, mutta jos netti toimii, niin silloin tavallista arkea vietän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja eli enköhän sota-aikanakin tee saikkarin töitä.
Sinun laisia tarvitaan ja todella hieno kommentti sinulta.
mitenhä palkanmaksu juoksee tossa tilanteessa
Onhan se jo kerrottu. Valtiolla on oikeus keskeyttää palkanmaksu, eläkemaksut, sosiaalituet jne. jos sota syttyy.
Onko lainat ja laskut myös keskeytetty silloin? Ruokaa saa jostain ilmaiseksi?
No mitäpä luulet? Meinaat, että pankit ja luottoyhtiöt toimii ihan normaalein virka-ajoin? Ja että esim.sähkön saanti on itsestäänselvyys? Sota-aikana puolustetaan maata, puhalletaan yhteen hiileen ja koitetaan pysyä hengissä.
Katso suomen karttaa ja mieti nykyaseiden kantamaa. Kyllä vaan koskee koko suomea rintama.
Vierailija kirjoitti:
Sotilaskotitoimintaa olen ajatellut. Varmaan kotonakin riittää tekemistä jotta rattaat saadaan pidettyä pyörimässä.
Persut joutuu jäämään tänne sodan jalkoihin kun eivät tännekkään halua ottaa sotaa pakenevia. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Naiset 3 kk kiväärikoulutuksella rintamalle.
Persut eturintamalle.
Vierailija kirjoitti:
Valitse näistä:
kenttälotta
valonheitinlotta
Ilmavalvontalotta
Viestintälotta
Kanslialotta
Varustuslotta
Muonituslotta
Lääkityslotta
ehkä uusimpana influencerlotta?
USAn ja Israelin armeijoista löytyy noita influencer-naissotilaita. Kuvittele perus OF/Instagram keimailua mutta armeijakuteet päällä ja ase kädessä, ehkä jopa kuvaa kun nainen ampuu ja viehättävästi pakarat värähtelee kun on camo-väriset yogapöksyt päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittääkö pelastaa lapsi ja lapsen oikeus vanhempaansa vai yrittääkö pelastaa maata ja omaisuutta toivoen hengissä pysymistä - ei ole vaikea valinta.
Minustakin on ihan ok, jos pienten lasten äidillä ei ole keskeistä osaamista kuten hoitaja tms, että hän voi evakuoitua lapsen kanssa syrjemmälle paikkakunnalle. Siellä hän voi toivottavasti tehdä jotain työtä myös. Lasten vanhemmillekin annetaan määräaikaisia velvoittavia työmääräyksiä.
Suomen uusi evakuointisuunnitelma on luettavissa netissä, siitä näkee, että pääasiallisesti evakuoinnit tapahtuvat omaehtoisesti. Silloinkin pitää muistaa ohjeiden mukasn tehdä virallinen muuttoilmoitus, kun siirtyy toiselle paikkakunnalle. Varmaan sinä tarvitset rahaakin ja sinun pitää päästä ostamaan ruuat sinulle ja lapsellesi kaupasta, mitään ruokajakelua ei siis sodassa ole siviileille. Mökille ette voi siis si
Ruokakupoissa eli suomessa on ruokaa 3 päiväksi. Kaikille on maski.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin syödä paljon jogurttia ja rahkaa, Iigor.
Rauhoitu. Olen somimaasta itsekin
-ap
Hoitsu. Paskanpeseminen vaihtuu verellisempään toimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Ukrainassa on muuten syntynyt uusi kotimainen muotiteollisuus. Sodan oloissa on ihan tavallisia työpaikkoja, ja vaikkapa vaatteitakin suunnitellaan, markkinoidaan, myydään ja ostetaan ja myydään myös ulkomaille, mistä ulkomaankaupasta saadaan rahaa sotakassaan. Suomellakin on tullut uusia yhteishankkeita ukrainalaisten yritysten kanssa puolustusteknologian saralla, se hyödyttää molempia osapuolia. He saavat rahaa, me saamme osaamista, mikä on kehittynyt siel paljon sillä tekniikan saralla.
Ai pyytääkö ne suomalaisilta rahaa puolustusteknologiasta vaikka suomi on lahjoittanut miljardien edestä sota-apua? Aika härskiä.
Vierailija kirjoitti:
Hoitsu. Paskanpeseminen vaihtuu verellisempään toimintaan.
Suuri osa hoitsuista ei hoitajan hommia tee vaan hoitelee hallintoa.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että työttömät pakotettaisiin töihin maksamatta palkkaa. Saisivat vain edelleen työttömyystukia.
Paremminkin poikkeuslain turvin poliitikot laittaisi suomalaiset keskitysleireille, jos ei tykinruuaksi.
Sotatilalain astuessa voimaan sinä ja lapsesi ette lähde yhtikäs mihinkään.