Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tavantallaajanaiset tekevät jos sota alkaa?

Vierailija
06.07.2025 |

Itse olen lähdössä Karibialle. Sellaisen turkoosin veden äärelle. 

Kommentit (175)

Vierailija
161/175 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sota alkaa, jokaisella on maanpuolustusvelvollisuus. Sillon ei niin vaan lähdetä mihinkään ulkomaille. Ei karibialle eikä muuallekaan. Lue enemmän, luule vähemmän.

Tuskin ihan kuitenkaan jokaisella. Olen lapsen äiti. Ensisijainen velvollisuuteni on huolehtia hänestä. Se on minulle tärkeämpi velvollisuus kuin maanpuolustus tai oma kotimaa. Eli lähtisimme sotapakolaisiksi pois maasta. Tarvittaessa vaikka vahingoittaisin itseäni, jos muu ei auttaisi.

Sotatilalain astuessa voimaan sinä ja lapsesi ette lähde yhtikäs mihinkään.

Vierailija
162/175 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mihin sut sijoitetaan, mutta Karibia se ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/175 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin syödä paljon jogurttia ja rahkaa, Iigor.

Vierailija
164/175 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset 3 kk kiväärikoulutuksella rintamalle.

Vierailija
165/175 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona minä olen kuten ennenkin sillä olen kokonaan vapautettu asepalveluksesta. Enkä käyn salilla ja fribaa heittämässä, mutta jos netti toimii, niin silloin tavallista arkea vietän.

Vierailija
166/175 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja eli enköhän sota-aikanakin tee saikkarin töitä.

Sinun laisia tarvitaan ja todella hieno kommentti sinulta. 

mitenhä palkanmaksu juoksee tossa tilanteessa 

Onhan se jo kerrottu. Valtiolla on oikeus keskeyttää palkanmaksu, eläkemaksut, sosiaalituet jne. jos sota syttyy.

Onko lainat ja laskut myös keskeytetty silloin? Ruokaa saa jostain ilmaiseksi?

No mitäpä luulet? Meinaat, että pankit ja luottoyhtiöt toimii ihan normaalein virka-ajoin? Ja että esim.sähkön saanti on itsestäänselvyys? Sota-aikana puolustetaan maata, puhalletaan yhteen hiileen ja koitetaan pysyä hengissä.

Katso suomen karttaa ja mieti nykyaseiden kantamaa. Kyllä vaan koskee koko suomea rintama.

Vierailija
167/175 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotilaskotitoimintaa olen ajatellut. Varmaan kotonakin riittää tekemistä jotta rattaat saadaan pidettyä pyörimässä. 

Persut joutuu jäämään tänne sodan jalkoihin kun eivät  tännekkään halua ottaa sotaa pakenevia.    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
168/175 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset 3 kk kiväärikoulutuksella rintamalle.

Persut eturintamalle. 

Vierailija
169/175 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitse näistä:

kenttälotta

valonheitinlotta

Ilmavalvontalotta

Viestintälotta

Kanslialotta

Varustuslotta

Muonituslotta

Lääkityslotta

ehkä uusimpana influencerlotta?

USAn ja Israelin armeijoista löytyy noita influencer-naissotilaita. Kuvittele perus OF/Instagram keimailua mutta armeijakuteet päällä ja ase kädessä, ehkä jopa kuvaa kun nainen ampuu ja viehättävästi pakarat värähtelee kun on camo-väriset yogapöksyt päällä.

Vierailija
170/175 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittääkö pelastaa lapsi ja lapsen oikeus vanhempaansa vai yrittääkö pelastaa maata ja omaisuutta toivoen hengissä pysymistä - ei ole vaikea valinta. 

Minustakin on ihan ok, jos pienten lasten äidillä ei ole keskeistä osaamista kuten hoitaja tms, että hän voi evakuoitua lapsen kanssa syrjemmälle paikkakunnalle. Siellä hän voi toivottavasti tehdä jotain työtä myös. Lasten vanhemmillekin annetaan määräaikaisia velvoittavia työmääräyksiä.

Suomen uusi evakuointisuunnitelma on luettavissa netissä, siitä näkee, että pääasiallisesti evakuoinnit tapahtuvat omaehtoisesti. Silloinkin pitää muistaa ohjeiden mukasn tehdä virallinen muuttoilmoitus, kun siirtyy toiselle paikkakunnalle. Varmaan sinä tarvitset rahaakin ja sinun pitää päästä ostamaan ruuat sinulle ja lapsellesi kaupasta, mitään ruokajakelua ei siis sodassa ole siviileille. Mökille ette voi siis si

Ruokakupoissa eli suomessa on ruokaa 3 päiväksi. Kaikille on maski.

Vierailija
171/175 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin syödä paljon jogurttia ja rahkaa, Iigor.

Rauhoitu. Olen somimaasta itsekin

-ap

Vierailija
172/175 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsu. Paskanpeseminen vaihtuu verellisempään toimintaan.

Vierailija
173/175 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukrainassa on muuten syntynyt uusi kotimainen muotiteollisuus. Sodan oloissa on ihan tavallisia työpaikkoja, ja vaikkapa vaatteitakin suunnitellaan, markkinoidaan, myydään ja ostetaan ja myydään myös ulkomaille, mistä ulkomaankaupasta saadaan rahaa sotakassaan. Suomellakin on tullut uusia yhteishankkeita ukrainalaisten yritysten kanssa puolustusteknologian saralla, se hyödyttää molempia osapuolia. He saavat rahaa, me saamme osaamista, mikä on kehittynyt siel paljon sillä tekniikan saralla.

Ai pyytääkö ne suomalaisilta rahaa puolustusteknologiasta vaikka suomi on lahjoittanut miljardien edestä sota-apua? Aika härskiä.

Vierailija
174/175 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitsu. Paskanpeseminen vaihtuu verellisempään toimintaan.

Suuri osa hoitsuista ei hoitajan hommia tee vaan hoitelee hallintoa.

Vierailija
175/175 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että työttömät pakotettaisiin töihin maksamatta palkkaa. Saisivat vain edelleen työttömyystukia. 

Paremminkin poikkeuslain turvin poliitikot laittaisi suomalaiset keskitysleireille, jos ei tykinruuaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän