Jos varattu nainen on miehen mieleen, onko oikeus lähteä "yrittämään"?
Onko väärin lähteä pokaamaan varattua naista? Ei iskemään pois toiselta huvikseen, vaan koska nainen on niin ihana ja kiinnostava. Olisi hänelle paljon tarjottavaa.
Kommentit (99)
"Ei mitenkään outo. Olen naimisissa oleva nainen, josta miehet ovat liian kiinnostuneita. Siinä kärsin minä, mieheni ja se tyyppi, jota yritetään saadaan uskomaan että en ole kiinnostunut. Kyllä osa miehistä on ihan hulluja."
Mitä tarkoitat käytännössä? Stalkkerit ovat kuitenkin aika harvinaisia, vaikka on minullakin yksi ollut. Ja yksi oli sellainen, joka mieheni läsnäollessa humalassa vielä toisti sen miten rakastaa minua jne. mutta ei hän mitenkään haitallinen ollut, kesätyöpaikalta tullut ihailija vain. En näe, että noista mitkään muut olisivat häiritseviä kuin stalkkeri ja se, jos ihailija tulee ystäväpiiristä, jolloin on parempi katkaista ystävyyssuhde.
Kyllä mies uskoo, jos sanoo selkeästi ei. Poikkeus on vain stalkkeri, joka silti keksii jonkun ihmeellisen syyn, miksi kuitenkin rakastan. Ja stalkkereita on naisissakin, miehelläni oli sellainen.
Jätäthän varatut rauhaan ja parisuhteet rikkomatta. On niitä ihania ja kiinnostavia sinkuissakin. Kun kysyit, onko se väärin, niin vastaan: "On."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä lähde, säästät 3 ihmistä kärsimyksiltä.
Outo vastaus. Varattuja naisia pokaillaan usein, jos ovat suosittuja, kärsimään siinä joutuu vain yksipuolisesti ihastunut ulkopuolinen.
Kirjoitin tänne kerran itselleni sattuneen vastaavan tapauksen ja oli hyvin kummallista, kun joku kiitteli heti alkuun minua, kun en ollut lähtenyt mukaan rikkomaan sen miehen avioliittoa, kuinka moraalini on korkea. Olin kuin puulla päähän lyöty. Ilmeisesti johtui siitä, kun olin kertonut miehen olevan fiksu, älykäs ja kiva (ystävä), mutta sehän juuri tarkoittaa, ettei muussa mielessä kiinnostava.
Kannattaa katsoa naisen miestä ennen kun edes harkitsee flirttiä ja myös miehen ja naisen keskinäistä suhdetta. Jos heillä tuntuu olevan kaikki kunnossa, on aviomies naisen tyyppiä ja suhde toimii. Silloin pokaamalla vain mokaa itsensä eikä se kannata, oman itsen kannalta siis. Pariskunnalle näillä pokausyrityksillä ei ole mitään merkitystä, ellei se pokaaja kuulu ystäväpiiriin. Silloin riskeeraa paitsi omat kasvonsa, myös ystävyyssuhteen.
Totta hitossa on merkitystä, jos ulkopuolinen toisensa jälkeen osoittaa, ettei kunnioita pätkääkään näitä ihmisiä tai heidän avioliittoaan. Varmasti tuollainen toden teolla syö ihmistä ja uhkaa viedä heidän uskonsa ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et edes usko, miten yleistä se on.
Ihan jokaisen naisen kohdalla. Aina riittää kokeilijoita.
Mutta sinkkunaiset saavat olla vuosikausia ihan rauhassa. Jännä ilmiö.
Ei narsistille sinkku kelpaa, koska siinähän ei pääse rikkomaan toisten ihmissuhteita ja pelaamaan valtapelejä, joissa toista ihmistä kohdellaan pelkkänä palkintona.
Vierailija kirjoitti:
Jätäthän varatut rauhaan ja parisuhteet rikkomatta. On niitä ihania ja kiinnostavia sinkuissakin. Kun kysyit, onko se väärin, niin vastaan: "On."
Mikä saa kuvittelemaan, että parisuhteet rikkoutuvat noin helposti? Senkun vain lähtee jokaisen yrittävän mukaan?
Itse tulkitsen, että tuolla tavalla ajattelee nainen, jota ei koskaan pokata ja joka kokee olevansa epäviehättävä. Toinen esimerkki: eräs puolituttu ihmetteli, kun suutahdin hänelle, kun hän oli kertonut osoitteeni eräälle miehelle, joka oli moneen kertaan ihaillut ulkonäköäni ja sitten lopulta kysynyt osoitettani (joka on työni takia salainen). Hän sanoi, että "mieshän on todella komea." No sillä ei ole mulle palaneen puupennin vertaa merkitystä onko mies komea vai ei, en halua ihailijoita, minua ei kiinnosta ihailijat, jotka vielä ovat minulle täysin vieraita (olin pari kertaa tämän vieraan ihmisen nähnyt työhön liittyvässä tilanteessa).
Jos jokainen, joka osoittaa kiinnostusta puolisolle, on uhka avioliitolle, se on kyllä melko heikon avioliiton merkki. Koskee miehiä ja naisia yhtä lailla.
Nuori, hoikka ja tatuoimaton kaunotar on nuori, hoikka ja tatuoimaton kaunotar riippumatta yhtään mistään. Tietenkin kaunottaria piiritellään, suuri osa parisuhteessa olevista kaunottarista on tyytymättömiä kumppaniinsa.
*Tuon kertomani tapauksen takia en anna kenellekään enää osoitettani enkä puhelinnumeroani. Jos normaalin oloinen nainen antaa sen noin vain miehelle, joka hänen mielestään on komea (miksi mies kysyisi osoitettani, jos olisi normaali?), niin kenenkään älliin ei voi luottaa. Tuo on yksi niistä kokemuksista, jonka seurauksena ymmärsin, että monet ihmisen vajavuudet voivat vaikuttaa myös hänen älynsä käyttöön. Sen lisäksi vielä, jos ei ole ymmärrystä niin sitä ei vain ole, turha sitä on jälkikäteen enää korjata, ettei itse tajunnut tätä.
Ei ole mitään oikeutta rikkoa ihmisten parisuhteita! Alinta kastia olette!
"Totta hitossa on merkitystä, jos ulkopuolinen toisensa jälkeen osoittaa, ettei kunnioita pätkääkään näitä ihmisiä tai heidän avioliittoaan. Varmasti tuollainen toden teolla syö ihmistä ja uhkaa viedä heidän uskonsa ihmisiin."
No ehkä tässä on samanlainen ahaa-kokemus tarpeenkin kuin se, minkä ymmärsin, kun puolituttu duunikaveri antoi salatun osoitteeni miehelle siksi, että tämä oli komea.
On syytäkin lopettaa uskomasta siihen, että joku ventovieras kunnioittaisi sinua tai avioliittoasi noin vain. Sellaista voi odottaa vain ystäviltä ja tutuilta ja jos se ei olekaan niin, on ystävyys ja tuttavuus luonnollisesti lopussa. Ei välttämättä siksi, ettei kunnioita, vaan siksi, että tilanne on nolo - eihän ihastumiselle oikeastaan mitään voi. Ensimmäinen asia, jonka mieheni tuossa tilanteessa totesi oli että: "miesparka". Yksipuolinen rakastuminen on surullinen juttu, varsinkin, kun kyseinen mies oli tahollaan naimisissa.
Yritäppäs varattua niin tulee syyte ahdistelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarjottavaa sulla hänelle olisi?
Varatun naisen pokailu on ihan tavallista, vaikkei nyt juuri sillä hetkellä kun puoliso istuu vieressä. Mutta varattu on varattu syystä, joten onnistumisprosentit eivät välttämättä ole kovin kummoiset.
Ja jos onnistuu, sitten sinulla on nainen, joka lähtee vieraan matkaan.
Joskushan on toki niin, että suhde on tullut tiensä päähän, mutta keskusteluja ei vielä ole käyty.
Tämä näin. Varatun yrittäminen on kyllä aika paheksuttua, mutta varsinkin keski-iän kolkutellessa aviomiehet kyllästyvät ja kriiselevät. Kohta se nainen voikin olla sopivasti vapaa. Kukaan ei pääse sanomaan mitään, jos vain asettuu väijyyn odottamaan hetkeä.
No jos et yhtään kunnioita i arvosta sitä naista ja hänen elämää/valintoja/toiveita.
Fiksu ei lähde ääliön matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa sinut kuvittelemaan, että sinulla olisi jotain tarjottavaa perheelliselle ihmiselle? Narsismisi?
kyllä nää mestarit osaa "en mää tahdo teijän perhettä rikkoo" niinkun se olis ollut koskaan mahdollisuus :D sitte se kussipää kyttää mua niinku olisin syöny sen eväät.
Vierailija kirjoitti:
No jos et yhtään kunnioita i arvosta sitä naista ja hänen elämää/valintoja/toiveita.
Fiksu ei lähde ääliön matkaan.
Minusta vastauksesi on kyllä aika sydämetön. Mikä saa olemaan noin tuomitseva, sillä kyllähän ihastuminen on periaatteessa ihan viaton ja tavallinen asia eikä sille oikein mitään voi, jos ihastuu nättiin ja kivaan naiseen. Miehet nyt vain ihastuvat helposti ja jopa kuvittelevat sen olevan rakkautta, jolloin idealisoivat kohdetta ylenmäärin. Se kuuluu kai miehen biologiaan.
Osa miehistä on toki sitten vain huvikseen hakemassa seksiseuraa ja esittää ihastunutta. Ehkäpä tarkoitit sellaista tilannetta? Vai haluatko nimitellä ihastuneita ääliöiksi noin yleiselläkin tasolla? Jos ihastunut on naimisissa, on ihastumisen syy yleensä siinä, että omassa avioliitossa on huono vaihe tai se on menossa huonoon suuntaan. Sitten näköpiiriin saapuu ihastus, joka tuntuu vastaavaan toiveita ihastuttavasta kumppanista ja ihastuminen tapahtuu.
Joskushan tuollaisista syntyy uusi suhde. Silloin ihastuminen on molemminpuolista ja molemmat saavat peilauksen itsestään toisenlaisena kuin entisessä liitossa. Osalla se on harhaa, osalla totta eli osalla vaihto onnistuu niin että uusi suhde on itselle paremman sopivan kanssa. Eli normaalit rakastumisen kestoa ennustavat tekijät pätevät.
Ap ei ole vastannut siihen mitä tarjottavaa hänellä oikein on kyseiselle naiselle, miksiköhän :)
Kauniita ja ihania naisia ja miehiä on vapaanakin. Antaa varattujen olla. Joillaki se tuntuu olevan vaan se viehätys, että saa jonkun napattua toiselta. Kiinnostaisko se nainen, jos olis vapaa? Niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarjottavaa sulla hänelle olisi?
Varatun naisen pokailu on ihan tavallista, vaikkei nyt juuri sillä hetkellä kun puoliso istuu vieressä. Mutta varattu on varattu syystä, joten onnistumisprosentit eivät välttämättä ole kovin kummoiset.
Ja jos onnistuu, sitten sinulla on nainen, joka lähtee vieraan matkaan.
Joskushan on toki niin, että suhde on tullut tiensä päähän, mutta keskusteluja ei vielä ole käyty.
Tämä näin. Varatun yrittäminen on kyllä aika paheksuttua, mutta varsinkin keski-iän kolkutellessa aviomiehet kyllästyvät ja kriiselevät. Kohta se nainen voikin olla sopivasti vapaa. Kukaan ei pääse sanomaan mitään, jos vain asettuu väijyyn odottamaan hetkeä.
Eiköhän siihen vaadita ennemminkin naisen oma kyllästyminen ja kriisi, että ihastuu johonkin toiseen. Jos mies kyllästyyy ja kriisiytyy, naisella on sydäsuruja. Ystävä voi tietysti lohduttaa, mutta se ei tarkoita, että väijystä sen enempää seuraisi. Seksiä korkeintaan, jos sitäkään. Jos tavoite on korkeammalla, väijystä ei mielestäni ole hyötyä, koska ihmiset eivät mielestäni kovin usein rakastu kaveriin. Itselleni ei ole sitä ainakaan tapahtunut kertaakaan. Ystävä on ystävä eikä hänestä muuta tule.
Satulaanko?