Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää hyvät ihmiset odottako jotain "parempaa säätä" tehdäksenne lomajuttuja. Kohta huomaatte että kesä on ohi

Vierailija
06.07.2025 |

Nyt on luonto kaunis ja päivät valoisia. Älä anna kesäpäivien valua ohi. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuolla oikein tarkene tehdä lomajuttuja. 

Vesi on hyytävää, ei pääse uimaan.

Ulos tarvitsee päälle vähintään fleeceä, kaksi päivää sitten jouduin kaivamaan toppatakin varastosta. 

Onneksi nyt sain esihenkilön kanssa sovittua, että keskeytän loman ja menen töihin ja saan syksyllä kaksi viikkoa. Tuohon varasin matkan Kreikkaan, niin saan vähän kesän tuntua tänäkin vuonna.

Vierailija
2/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää ja sataa koko ajan, kyllä se vähän vie fiiliksiä. Merivesi oli 13 astetta, ei siellä pysty edes uimaan. Järvet ehkä lämpöisempiä mutta silti kylmää on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaston kylmettyä tämä tilanne jatkuu vuodesta toiseen ja silti EU eliitin tekemä valtava ilmastorahastus jatkuu myös.

Vierailija
4/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kesäjutut on niitä mitkä tapahtuu ulkona nimenomaan kesällä, kuten vaikka rannalle piknik-eväiden ja kirjan kanssa. Ei tää vesisade ja +13 todellakaan houkuttele ulos. 

Vierailija
5/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo samat sitten ulisee syyskuusta seuraavan vuoden huhtikuuhun. Menkööt ulkomaille jos helteitä kaipaavat. 

Vierailija
6/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä voi nyt tehdä kesäjuttuja. Mun kesäjutut vaatii 20-25 asteen lämmön. Eikä saisi sataa koko ajan.

Vierailija
7/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen aamupäivällä täällä oli 13 astetta, sumua ja sadetta. Oli tosi hienoa olla saunalautalla.

Vierailija
8/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis öljytä terassi, ei onnistu sateella

Vierailija
9/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on jo ohi. Tai oikeastaan se ei alkanut ollenkaan. Ei tuolla ulkona voi olla kesävaatteissa.

Vierailija
10/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesä on jo ohi. Tai oikeastaan se ei alkanut ollenkaan. Ei tuolla ulkona voi olla kesävaatteissa.

Miten niin kesä on ohi, sama mainittiin aloituksessakin, eihän se kesä mihinkään katoa, oli sää mikä tahansa?

Vierailija
11/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt jo marjassa ja sienessä, ovat minun kesäjuttuja sekä erilaisissa tapahtumissa. Ilmaisia tapahtumia ja yleisökato, pelkäävätkö nykyihmiset jo vettäkin?

Vierailija
12/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa millä on merkitystä, että kesällä ei mennä kouluun, eikä mennä töihin ja se koskee koko kesää ja jokaista joka vähänkään arvostaa elämistä, soooon varma jos joku.

Vierailija
13/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelmat kahlitsevan loman sielun.

Vierailija
14/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, pitäis aita huoltomaalata mut ei oikein säät suosi. 

Vierailija
15/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, pitäis aita huoltomaalata mut ei oikein säät suosi. 

Pitäis rakentaa terassi ja pyöräkatos. Eipä huvita rakennella mitään näissä lämpöasteissa kaatosateessa.

Vierailija
16/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt jo marjassa ja sienessä, ovat minun kesäjuttuja sekä erilaisissa tapahtumissa. Ilmaisia tapahtumia ja yleisökato, pelkäävätkö nykyihmiset jo vettäkin?

Marjassa?  Edes lounaisosassa ei ole mitkään luonnonmarjat vielä kypsiä, no ehkä ihan yksittäiset mustikat mutta ei sellaisia viitsi kerätä. Tarkoitatko jotain peltoviljeltyjä? 

Vierailija
17/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna ei tullut kesää. Aika masentavaa sekin mutta ei sille voi mitään. Koitetaan nauttia tästä syksystä. On se kuitenkin parempi kuin talvi.

Vierailija
18/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentolippu pelasti tämänkin kesän,kolme viikkoa Välimerellä ja nautin joka hetkestä!

Vierailija
19/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten +15 säässä ja tuulessa ja sateessa voi tehdä niitä juttuja mitä olen odottanut koko 9kk eli loikoilla auringossa bikinit päällä ja uida välillä järvessä? pukeutua kesämekkoihin ja sandaaleihin, joita hankin talvella? Juoda terassilla kahvia ja lukea kirjaa? Lenkkeily ja metsässä kulkeminen on ainut mitä nyt voi tehdä, tuulipuvussa ja niitä voi tehdä koko vuoden muutenkin, odotan lenkkejä topissa ja shortseissa ja pyöräilyä niin ettei tarvitse suojata korvia viimalta. En ymmärrä mitä ne muiden kesäjutut on mitä nyt voi tehdä, siis sellaiset mitä ei muka muina vuodenaikoina voi tehdä? Joo ehkä rakennushommat ulkona on ainoat mille sopii nää alle +20 kelit mutta tuulen takia itse mm maalasin mökin seinää pipo päässä tänään.

Vierailija
20/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten +15 säässä ja tuulessa ja sateessa voi tehdä niitä juttuja mitä olen odottanut koko 9kk eli loikoilla auringossa bikinit päällä ja uida välillä järvessä? pukeutua kesämekkoihin ja sandaaleihin, joita hankin talvella? Juoda terassilla kahvia ja lukea kirjaa? Lenkkeily ja metsässä kulkeminen on ainut mitä nyt voi tehdä, tuulipuvussa ja niitä voi tehdä koko vuoden muutenkin, odotan lenkkejä topissa ja shortseissa ja pyöräilyä niin ettei tarvitse suojata korvia viimalta. En ymmärrä mitä ne muiden kesäjutut on mitä nyt voi tehdä, siis sellaiset mitä ei muka muina vuodenaikoina voi tehdä? Joo ehkä rakennushommat ulkona on ainoat mille sopii nää alle +20 kelit mutta tuulen takia itse mm maalasin mökin seinää pipo päässä tänään.

Ainakin itselle sitä, että on aikaa ja voimia viettää paljon aikaa ystävien ja muiden rakkaiden kanssa. Työt vievät niin paljon energiaa loma-aikojen ulkopuolella, että sitä tulee tehtyä aivan liian vähän. Vaikka tiedänkin, että ihmiset ovat minulle se mistä eniten nautin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän