Nykyään nuoriso joutuu kouluttautumaan toiseenkin ammattiin kun töitä ei ole
Kiitos hallitus. Mites ne yritystuet pörssiyhtiöille, viisaat on sanoneet että ne pitäisi antaa status-yrityksille ja vain kolmeksi vuodeksi.
Nyt esim UPM saa 62 miljoonaa joka vuosi.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen päässyt peruskoulusta v. 1995 ja opiskellut sen jälkeen 3 eri ammattia + koko iltalukionkin oppimäärän (ja kirjoitukset)
Vain aivokuollut kehtaa väittää, että ongelma syntyi tällä hallituskaudella.
- 90-luvulla syntynyt jonka elämä ei ole edennyt kun ei ole ollut kuin sitä pätkätyötä.Nykynuoriso joutuu kouluttautumaan suoraan toiseen ammattiin. Ei töitä välissä. Tai joku pätkätyö joka ei elätä.
Eli olen nykynuorisoa.
- 90-luvulla syntynyt
Vierailija kirjoitti:
Ootko kuullu joillain 4 ammattia ja ei työtä...
Pitäisi opiskella sellainen tutkinto, josta saa työtä. Esim. sähkömies, putkimies tai lähihoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen päässyt peruskoulusta v. 1995 ja opiskellut sen jälkeen 3 eri ammattia + koko iltalukionkin oppimäärän (ja kirjoitukset)
- 90-luvulla syntynyt jonka elämä ei ole edennyt kun ei ole ollut kuin sitä pätkätyötä.Nykynuoriso joutuu kouluttautumaan suoraan toiseen ammattiin. Ei töitä välissä. Tai joku pätkätyö joka ei elätä.
Eli olen nykynuorisoa.
- 90-luvulla syntynyt
Suomi ei koskaan toipunut 90-luvun lamasta. Peruskouluhan on aina ollut vähintään yhtä paljon lasten säilytyspaikka kuin näiden sivistämispaikka. Lapset on työnnettävä jonnekin siksi aikaa kun vanhemmat ovat töissä. Massatyöttömyys on tuonut uusia ikäryhmiä tämän säilömisongelman piiriin, jonnekin on työnnettävä myös se ylimääräinen työvoima joka tulee työikään, mutta jota ei voida työllistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi opiskella sellainen tutkinto, josta saa työtä. Esim. sähkömies, putkimies tai lähihoitaja.
Tai mainostenjakaja tai puhelinmyyjä ym paskaduuneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla nämä opiskelee? Opintotuki rajattu ja syksystä alkaen leikattu. Ei nykyään kellään ole varaa opiskella.
No... siksi he varastelee.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa nuorista opiskelee aluksi jotain mille ei ole tarvetta, tai sitten ovat niin huonoja siinä ensimmäisessä ammatissa, että eivät oikein kelpaa markkinoille tai sitten oli ihan väärä käsitys kyseisestä ammatista ja kiinnostus loppuu. Näin on aina ollut ja näin tulee olemaan tulevaisuudessa.
väärä käsitys johtuu yleensä siitä että koulussa kirkkain silmin vakuutellaan että töitä on ja palkka on niin suuri että sillä pärjää. Totuus onkin toinen.
Vierailija kirjoitti:
Valtion vuosittain maksamien yritystukien kokonaissumma on noin neljä miljardia euroa. Tilastokeskuksen yritystukitilastoon ei sisälly verotukia tai maataloustukia, vaan mukana ovat vain yritystoimintaan kohdistuvat tuet, eli suorat tuet, lainat ja takaukset.
Maataloustuki, niin. Jauheliha on jo loppu. Maataloustukea maksetaan, jotta täällä on kriisin sattuessa ruokaa v***** idiootti. Ei täällä kannata viljellä tai kasvattaa yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtion vuosittain maksamien yritystukien kokonaissumma on noin neljä miljardia euroa. Tilastokeskuksen yritystukitilastoon ei sisälly verotukia tai maataloustukia, vaan mukana ovat vain yritystoimintaan kohdistuvat tuet, eli suorat tuet, lainat ja takaukset.
Maataloustuki, niin. Jauheliha on jo loppu. Maataloustukea maksetaan, jotta täällä on kriisin sattuessa ruokaa v***** idiootti. Ei täällä kannata viljellä tai kasvattaa yhtään mitään.
Tuhannet maatilat nostavat tukia, vaikka eivät tuota ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa nuorista opiskelee aluksi jotain mille ei ole tarvetta, tai sitten ovat niin huonoja siinä ensimmäisessä ammatissa, että eivät oikein kelpaa markkinoille tai sitten oli ihan väärä käsitys kyseisestä ammatista ja kiinnostus loppuu. Näin on aina ollut ja näin tulee olemaan tulevaisuudessa.
Nuorilla ei ole mitään mahdollisuutta tai kykyä selvittää millaiset työllisyysnäkymät tulevaisuudessa on milläkin alalla. Sitä varten on koulutussuunnittelijat eikä heilläkään ole kristallipalloa.
90-luvulla sairaanhoitajilla oli kova työttömyys, sitten heitä koulutettiin kiireellä lisää, kun iski työvoimapula. Nyt hyvinvointialueet irtisanoo hoitajia.
Vuosituhannen vaihteessa koulutettiin kiireenvilkkaa työllisyyskoulutuksissa kaivostyöntekijöitä. Hiljaista on sen jälkeen ollut. Sama koski insinöörejä.
Rakennusmestareiden koulutus lopetettiin kokonaan, kunnes myöhemmin huomattiin, että heitähän tarvitaan.
Rakennus- ja metallialalla töitä on, ei ole, on, ei ole ja vain alan ammattilaiset kelpaa töihin, ei vastavalmistuneet. Hallitus suuressa viisaudessaan muutti työttömyyskorvaukset niin, että kenenkään ei kannata olla alalla, jossa on kausityöttömyyttä. Tuosta kerrottiin jo uutisisakin, kun rakennusmiehet ovat vaihtaneet muihin hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonttu olet itse. Maataloustukea maksetaan, koska vähittäistavarakaupat (Keskot, S-ryhmät) vetää niin paljon välistä, että maanviljely itsessään on kanmattamatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
väärä käsitys johtuu yleensä siitä että koulussa kirkkain silmin vakuutellaan että töitä on ja palkka on niin suuri että sillä pärjää. Totuus onkin toinen.
Koko lapsuus perustuu silkkaan valheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehdellaan, tämän joutui oma lapsenikin toteamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa näillä töitä esim putkimiesten työttömyysaste Uudeltamaalta Lappiin on 15-22% tuoreimman barometrin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa näillä töitä esim putkimiesten työttömyysaste Uudeltamaalta Lappiin on 15-22% tuoreimman barometrin mukaan.
Sähkö- ja putkimies ovat aloja, joissa käytännössä joutuu itse työllistämään itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menikö se uudistus läpi, että tutkintojen suorittamista rajoitetaan?
Ja aikuiskoulutustuki poistetaan?
Joten kannattaa harkita moneen kertaan mitä lähtee opiskelemaan. Itse valitsisin sellaisen tutkinnon mikä antaa valmiudet työskennellä monissa eri ammatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menikö se uudistus läpi, että tutkintojen suorittamista rajoitetaan?
Ja aikuiskoulutustuki poistetaan?
Joten kannattaa harkita moneen kertaan mitä lähtee opiskelemaan. Itse valitsisin sellaisen tutkinnon mikä antaa valmiudet työskennellä monissa eri ammatteissa.
Näin halliajattelee. Toista mahdollisuutta ei tule. Harmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla nämä opiskelee? Opintotuki rajattu ja syksystä alkaen leikattu. Ei nykyään kellään ole varaa opiskella.
Sanopa se! Ei ole varaa kouluttautua -> jäädään työttömiksi -> hankitaan "ammattilaisia" ulkomailta, kun on niin kauhea työvoimapula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaikki ei ole soveltuvia edes lähihoitajiksi. Entä onko sähkö- tai putkiasentajaksi valmistuvalla naisella yhtään enempää töitä kuin rakentajalla?
Nämä on niin järjettömiä toimia!!!