Jaahas meijän teinillä lähti ajokortti 2 viikkoa sen saamisen jälkeen.
126km/t kuudenkympin alueella ja käräjille myös joutuu.
Kommentit (118)
Kaikki lapsen virheet eivät ole vanhempien syytä. Kyllä ne ihan itse tekonsa tekevät vaikka kuinka yrittäisi opettaa ja neuvoa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lapsen virheet eivät ole vanhempien syytä. Kyllä ne ihan itse tekonsa tekevät vaikka kuinka yrittäisi opettaa ja neuvoa.
Tämäpä juuri. Sama perhe, sama kasvatus. Toinen lapsista menestyy. Toisen kanssa aina jotain hankaluuksia.
Vierailija kirjoitti:
niin olihan tuo jo 18v aikuinen ihminen, mihin se vastuu sitten päättyy.
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt joutuu taas kuskaamaan joka paikkaan pitkin öitä ja päiviä.
EN KUSKAISI METRIÄKÄÄN. Omahan oli vikansa. Kyllä elämässä pitää virheistään oppia.
Jos ei mitään sattunut, olisi reilua, että juuri ajokortin saanut pääsisi tuollaisesta kerran huomautuksella. Varmasti ottaisi opikseen jo siitäkin, jos on opikseen ottaakseen.
Niin siis teidän aikuiselta lapselta lähti kortti. 18 vuotias ei ole enää mikään teini vaan ihan oikeusvastuullinen aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Eipä niitä vehkeitä oo ennenkään kortilla ajettu että oikein olisi ollut tuomita se moottoriajoneuvo valtiolle. Tuomitaanhan ampuma-aserikoksessakin ase valtiolle.
Lupa on haettu juuri sitä asetta varten ja lupaperusteena on varmaan joku muu kuin rikos, joten siksi se ase lähtee. Autolle taas ei haeta autokohtaista lupaa perusteineen.
Ei paha, kun meni vain kortti eikä henki niin kuin eräillä muilla.
Jotain hyötyä siitä, että on köyhä eikä ollut varaa antaa teinille niin lujaa kulkevaa autoa, että olisivat voineet kovin mahdotonta ylinopeutta ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen, että melkein aina se on vanhempi, joka auton lapselleen antaa ajettavaksi. Jotain vastuuta on vanhemmillakin.
Vierailija kirjoitti:
On teillä ollu sit hyvä kasvatus kun oli näin pitkään kortti. Kuinka itelläs montako ylinopeussakkoja on kertynyt? Kaahailu liikenteessä on lisääntynyt ja kesälläkin ajetaan liian kovaa suhteessa ajotaitoihin. Seuraavan kerran onko auto jo pudikossa jos joskus kortin takas saa. Mu aikana oli 2 vaiheinen kortti. Eli ei saanu töpeksiä jos mieli saada lopullisten kortin.
2-vaiheinen kortti pitäisi olla vieläkin, tai ainakin kunnon ajo-opetusta autolla, myös liukkaalla kelillä.
Jaa että montako ylinopeussakkoa minulla? Yksi, noin 40 vuodessa ja kilometrejä on tullut aika paljon. En nyt aivan satavarma ole, olisiko joku unohtunut. Pari muuta sakkoa on tässä vuosien ja kilometrien mittaan tullut. Minun nuoruudessa oli uusilla kuskeilla ensimmäisen vuoden 80:n lätkä takaikkunassa.
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt joutuu taas kuskaamaan joka paikkaan pitkin öitä ja päiviä
Et ole tosissasi. Pysyköön kotona, omapa oli mokansa.
Oli kiire, miksi ei lähtenyt liikkeelle aikaisemmin?
Vierailija kirjoitti:
Eipä niitä vehkeitä oo ennenkään kortilla ajettu että oikein olisi ollut tuomita se moottoriajoneuvo valtiolle. Tuomitaanhan ampuma-aserikoksessakin ase valtiolle.
Vanhemmatkin miettisivät hetken, antavatko lapselleen sen uuden 300 kulkevan bemarin vai mummon vanhan Fiatin, jolla pääsee tuskin satasta.
Vierailija kirjoitti:
Virheistä oppii. Huonomminkin olisi voinut käydä. Toista kertaa ei tee samaa virhettä.
Niin, sanotaanhan sitä että toivossa on hyvä elää.
Vierailija kirjoitti:
Tulee vielä joskus kiittämään poliisia suoritetusta valvonnasta, jos elon päiviä on jäljellä. Toivottavasti tämä oli herätys.
Valitettavasti toisille herätys tulee vasta kun Käpylässä opettelee loppuelämän tarpeiksi pyörätuolin käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Mahdat olla ylpeä.
hahahahaha ja ajattele miten sitä teiniä v*tuttaa, kun ei voi enää kehua että kaahasinpa kahtasataa!
Eikä vässykkä ainakaan ta--pa ketään!
Olisit kasvattanut lapsestasi vastuuntuntoisen. Koen aloituksesi leveilynä. Toivottavasti saa tuntuvan tuomion käräjillä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkiin autoihin pitäisi ihan kylmästi määrätä pakolliseksi gps paikannin joka on poliisin valvonnassa. Ylinopeudet ja muut niin heti tulee automaattisesti sakkoa kotiin.
Ei tätä muuten ikinä saada kuriin tätä nykyistä menoa liikenteessä.
Saatanan kommunisti! Muuta venäjälle!
Hoh-hoijaa, olen ymmärtämässä että siellä venäjällä vasta holtittomasti ajetaankin eli sopis juuri sulle.