IL: Hoikistunut Virpi Kätkä ei aio enää kertaakaan lihoa - meneekö tämä jo syömishäiriön puolelle?
Laulaja Virpi Kätkä, 55, on tehnyt lopullisen päätöksen - hän ei aio enää ikinä lihoa. Takana on jo kolmas talvi, jolloin kiloja kertyi huomaamatta opiskelujen lomassa. Keväällä Virpi otti itsensä jälleen tiukasti kuriin ja pudotti kahdeksan kiloa. Hän kertoo paastonneensa vähentämällä ruoan määrää, mediasta irtautumalla ja keskittymällä hengellisiin asioihin. Virpin ruokavalio on erittäin rajattu terveysongelmien vuoksi, eikä hän voi syödä lihaa tai gluteenia. Laulajan mielestä esiintyjän täytyy näyttää hyvältä, ja hänelle itselleen kiloista on tullut henkistä taakkaa.
Tässä taas yksi julkkis, joka antaa vaarallista esimerkkiä ehdottomuudesta ja jatkuvasta laihduttamisesta. Kun jo valmiiksi hoikka nainen puhuu "armollisuudesta", mutta samalla kieltäytyy jopa kaneliässästä, niin mitä tämä tekee nuorempien itsetunnolle? Tällaiset jatkuvat laihdutusprojektit vain korostavat nykyajan pakkomiellettä ulkonäköön. Eikö 55-vuotias nainen voisi jo vihdoin nauttia elämästä ilman jatkuvaa painostressiä?
Kommentit (50)
Eikö tämäkin ole Tornionjoki laaksosta kuten Einikin, joka myös välttää lihomista pakkomielteisesti?
Aprikoosista syödään hedelmä eikä siementä mutta huijarit jauhaa ne siemenet BAGEN puoliin kuin jäätelöihin kakkuihin leivoksiin.
Turengin NESTLE venäläinen piraatti ? Pingviini sisältö lue paketista.
Vierailija kirjoitti:
Pagen tuotteiden sisältö GLYSERIINI Glugoosisiirappi öljyt. PUUJAUHOT . Älkää ostako huijaus turvotus . Aprikoosin siellä jauhettu Johanneksen puujauhoja samoin on pingviini jäätelöt sekundaa Nestle ja BAGEN ruotsi.
jep, nykyään tuoteselosteet on aika karmaisevaa luettavaa, selluloosakuitukin yleensä peitetty e-koodin taakse, nettiruokakaupoissa( ainakin k-ruoka) onneksi näkee niidenkin aukiselitykset. Olisi hyvä tietää miksi selluloosa on leivässä välttämätön ainesosa.
Kyllä äkkiä lihoo kun napostelee, niistä tulee tuplakalorit. 7 päivässä kilo lisää.
Kyllä tietty perustulo on hyvä koko unionissa vähentää ryöstelyä kuin varastelua. Se vaan vaatii että rosvot maksaa veroja .
Edelleen pitää erottaa oikeat lääkkeet piraatista kuin pitää valmistaja oikeille suojattuna tuotteena. Jos vitamiinipurkki on jo selluloosa elikkä puuta ja öljyä kuin käärmevoidetta tuodaan metalli rasioissa. Ota nyt käteesi se aprikoosin siemen ja katso haluatko syödä sen .
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt Virpistä yhtään kuvaa, jossa hän olisi näyttänyt vähänkään ylipainoiselta, mutta ehkä niitä kuvia ei ole vain näytetty niiltä ajoilta, jolloin hän on ollut yhtään pulskempi. Hyvä jos hän on itse tyytyväinen nykytilanteeseen!
Kyttäilee ja poistattaa netistä kaikki läskikuvat.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämäkin ole Tornionjoki laaksosta kuten Einikin, joka myös välttää lihomista pakkomielteisesti?
Kuinka niin pakkomielteisesti? Olen 57 v ja haluan pysyä hoikkana. Ei se ole pakkomielle, vaan ajattelen omaa hyvinvointia. Olen aika tarkkana ruokani suhteen, mutta en koe sitä minään ihmeellisenä tai pakkomielteisenä. Jos lipsun tulee aika herkästi kiloja nykyään. Eikä se ole hyväksi terveydelle, se lihominen ja ylipaino.
Hieno homma Virpi, jatketaan harjoituksia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pagen tuotteiden sisältö GLYSERIINI Glugoosisiirappi öljyt. PUUJAUHOT . Älkää ostako huijaus turvotus . Aprikoosin siellä jauhettu Johanneksen puujauhoja samoin on pingviini jäätelöt sekundaa Nestle ja BAGEN ruotsi.
jep, nykyään tuoteselosteet on aika karmaisevaa luettavaa, selluloosakuitukin yleensä peitetty e-koodin taakse, nettiruokakaupoissa( ainakin k-ruoka) onneksi näkee niidenkin aukiselitykset. Olisi hyvä tietää miksi selluloosa on leivässä välttämätön ainesosa.
Eikö kuitua tarvittu elimistöön, selluloosakin on kuitua?
Kierrätys ruokia myydään uusiopakattuna uutena. Mutta majoneesi myös lihottaa ! Se on vaahdotettua munaa ja öljyä. ÖLJYÄ ÖLJY ON RASVAA.
Pelkästään kerma kahvissa monta kertaa viikossa lihottaa koska rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on päinvastoin hieno esimerkki lihavalle nykynuorisolle, kun näyttääkin todella hyvältä.
Maisteri, menestynyt, fiksukäytöksinen. Kaipa hän saa omasta elämästään puhua.
Entäs nykyajan 150 kiloiset nuoret naiset, jotka ei tarvitse edes sanoja, kun päältä näkee elämänarvot ja millainen on terveydentila. Sekin on kannanotto ja esimerkki, kun hyllyy läskeineen kadulla.
Ei ole muiden vika, jos syömishäiriöityy. Samalla tavalla näkee julkisesti alkoholisteja ja tupakoivia, ikäviä tatskoja jne. mutta jokainen tekee omat päätöksensä ihan itse.
Ja mä olen laihduttanut yli 50 kiloa. KYLLÄ KANNATTI!!!
Täysin samaa mieltä.
Jos ihmisellä on syömishäiriötaustaa tai -taipumusta, se on valitettavaa. Minulla on itselläni traumatausta ja paha PTSD, mutta käyttäytymisterapia ja oman itseluottamuksen ja itsetuntemuksen kasvattaminen on tässä ollut avain, että voin ottaa reaktioni mahdollisimman paljon hallintaan. Koko muun maailman kontrollointi siitä lähtien millaisia elokuvia, mainoksia, ihmisiä ja keskusteluja saa olla, ei olisi kovin kestävä väylä.
Olen itse ollut enimmillään 30kg ylipainoinen liittyen myös sairasteluihin ja lääkityksiin jotka vaikeuttivat jaksamista. Tuon ylimääräisen painon pudottaminen ja ruokavalion muuttaminen ja liikunnan lisääminen olivat oikeasti rakastavimpia tekojani itseäni kohtaan. Itseinhosta se ei lähtenyt tai mistään itseni sättimisestä vaan ajatuksesta että ansaitsen voida paremmin ja jaksaa enemmän.
Tutkitustikin nk. itsekuri on kuin lihas joka kehittyy kun sitä haastetaan. Se oli helpottava tutkimustulos lukea koska taustojeni ja lihavan perheeni takia minulle oli iskostunut ajatus että joillain vain on itsekuria tai jotkut vain ovat hoikkia.
No, minulla on nykyään itsekuria ja olen 50-kiloinen 85-kiloisen sijasta. Ja hyvin ylpeä itsestäni enkä todellakaan aio palata aiempaan.
Vaihdevuodet vaatii kun hormonit muuttuu. Estrogeenin puute . Verensokeri . Vähäsokerinen . Aika vaikeaa saada tasapaino . Vesijumppa ehkä helpottaa oloa .
Vierailija kirjoitti:
Virpi on pysynyt nättinä, ei oo rupsahtanut kuten 99 % suomalaisista tuossa iässä
Vanhalta kurpalta näyttänyt jo vuosikaudet.
Hoikat tai normaalipainoiset ihmiset jotka valittavat lihomisestaan ovat rasittavuuden huippu!