Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska ne 100 000 uutta työpaikkaa ilmestyvät?

Vierailija
05.07.2025 |

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä työt työttömille naisille? Hitsaus ei varmaan itselle sovi, vai onko kovin fyysistä työtä? Hoiva- avustajia ei tarvita eikä lähihoitajia, olen itse työtön lh. 

Hitsaus sopii hyvin naisillekin. Ei vaadi niinkään voimaa vaan tarkkuutta ja kädentaitoja. 

Vierailija
62/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hallitus  työpaikkoja voi luoda muualle kuin valtion virkoihin  ja se taas vain pahentaisi tilannetta. Yrityspuolelle  työpaikkojen on tultava.

Hallitus voi tehdä kevennyksiä mm. verotuksella jolloin yrittäminen on kannattavaa.

esim. Suomessa palkka jolla pärjää on noin 3000 ja kun tämä kerrotaan karkeasti 2 on kulu mitä työntekijä on työnantajalle eli 6000e. toisin sanoen työntekijän tulee tuottaa yli 6000 euroa kuukaudessa.

Tuo 3000e kk tarkoittaa sivukuluja aika tarkasti 2100 kk eli 5100 e kk eli äläppä puhu paskaa terv. yrittäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko pääsee lääkäriin?

Vierailija
64/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä työt työttömille naisille? Hitsaus ei varmaan itselle sovi, vai onko kovin fyysistä työtä? Hoiva- avustajia ei tarvita eikä lähihoitajia, olen itse työtön lh. 

Hitsaus sopii hyvin naisillekin. Ei vaadi niinkään voimaa vaan tarkkuutta ja kädentaitoja. 

Ei sovi jos on vähänkään taipumusta migreeniin.

Vierailija
65/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskooko joku oikeasti, että jenkit tilaa useita murtajia? Nehän on ihan Trumpin fuulausta Grönlantijuttuihin.

Jäänmurtajatilaukseen varatut rahat on ainakin eilen senaatti hyväksynyt budjettiin. Nähtäväksi jää, mistä tilaavat ne. Toivottavasti nyt jotain ainakin Suomesta.

Vierailija
66/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittavan yrityksen verotuksen voisi alkuun pistää nollaan ja poistaa kaikki te-touhut. Perustulo kaikille. Alkaa tapahtua.

Vierailija
67/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on yksinkertainen eikä kukaan palkkaa häntä.

Vierailija
68/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko pääsee lääkäriin?

Suomessako? 😂😂😂😂😂😂

Vierailija
69/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos totta puhutaan, en töihin lähtiskään. Jo kahdeksatta vuotta eläynyt mukavilla Kela-rahoilla. Töitä vältellen.

Ap

sun duuni on haukkua päivät persuja?? 

Kyllä minä käteen vedän ja juopottelen myös. Kuten kunnon vasurin pitää.

Ap

En ole yhtään ay-demaria nähnyt, joka töitä koskaan olisi tehnyt. Ikänsä haukkuvat muita. Kuten AP.

Jokaiseen hommaan ajautuu parhaat kyvyt. Eli kukin kykyjensä mukaan

Vierailija
70/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hallitus  työpaikkoja voi luoda muualle kuin valtion virkoihin  ja se taas vain pahentaisi tilannetta. Yrityspuolelle  työpaikkojen on tultava.

Hallitus voi tehdä kevennyksiä mm. verotuksella jolloin yrittäminen on kannattavaa.

esim. Suomessa palkka jolla pärjää on noin 3000 ja kun tämä kerrotaan karkeasti 2 on kulu mitä työntekijä on työnantajalle eli 6000e. toisin sanoen työntekijän tulee tuottaa yli 6000 euroa kuukaudessa.

Tuo 3000e kk tarkoittaa sivukuluja aika tarkasti 2100 kk eli 5100 e kk eli äläppä puhu paskaa terv. yrittäjä.

Ei tuo ole se ongelma, miksi ihmiset ei halua Suomessa yrittäjiksi. Kyllä sivukuluja on muuallakin, eikä ne Suomessa niin isot ole muihin sivistysmaihin verrattuna. Suurin ongelma on ettei pienyrittäjällä ole turvaverkostoja kuten palkansaajalla, niin siirtyminen palkansaajasta yrittäjäksi ei houkuttele. Työttömyystukisysteemit on rakennettu palkansaajille. Yrittäjänä jäät tyhjän päälle, jos jotain sattuu eikä kauppa käy riittävän hyvin. Toimeentulotuen kriteerit on niin tiukat, että ne ei kannattele, jos omistaa mitään, eikä työttömyystukea saa. Eikä kukaan halua sitä riskiä, että menettää kaiken. Niitä on valitettavasti Suomessa melkein jokaisella lähipiirissä, on nähty varoittavia esimerkkejä tarpeeksi. 

Vierailija
71/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos totta puhutaan, en töihin lähtiskään. Jo kahdeksatta vuotta eläynyt mukavilla Kela-rahoilla. Töitä vältellen.

Ap

Toimeentulon asiakas 2 lasta saa 2700€/kk pkt seutu. Työtön taas 595€/kk netto, lapsilisä 340€/kk ja elatusapu 300€/kk sekä jos laskee max.asumistuen jos ei omistusasunto niin 800€/kk eli yht.2000€/kk. Omistus asunnossa 1200€/kk. Eli kannattaa olla täysin persaukinen ja piilottaa rahat vain tyynyn alle et tilillä aina puhdas 0. Jos työttömänä saat töitä niin et tule tavoittamaan toimeentulo mamun elintasoa ellei palkkasi yli 3500€/kk. Vaikka raadat hikipäissäsi. Yleistuki kaikille kiitos. Saadaan tämä ihan hirveä tukihelvetti pois ja työnteko kannattavaksi.

Vierailija
72/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun lehmät lentää 

Vierailija
73/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin nuori, niin mentiin hattu kourassa tehtaanjohtajalta kysymään, löytyykö töitä 👍 Näin minäkin tein, ja olin työelämässä 16-vuotiaasta lähtein 👍

Vierailija
74/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei vasuri vaan itse perusta firmaa ja työllistä itsensä, jopa muita? Latu on auki, siitä vaan. 

Kivempaa huutella takarivistä. 

Vierailija
75/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittavan yrityksen verotuksen voisi alkuun pistää nollaan ja poistaa kaikki te-touhut. Perustulo kaikille. Alkaa tapahtua.

Jotain tällaista tarvittaisi. Myös pääomatulojen verotus pitäisi uudistaa niin ettei pieniä pääomatuloja veroteta niin kovasti. Se, että palkkatuloissa on progressiivinen verotus ja pääomatuloissa porrastettu tasavero, luo epäsuhtaa, josta kärsivät etenkin pienillä pääomatuloilla elävät. On myös omituista, että eri määrä menee veroja sen mukaan, mitä tuloa se on. Esimerkiksi 1000 euron pääomatuloista joutuu maksamaan veroja 30 %, ja samansuuruisesta palkasta jotain 10 %, eikä tuon kokoisesta eläkkeestä taida mennä veroja ollenkaan. Tukien verotuskin vielä lisänä sopassa. 

Vierailija
76/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin ilmoituksen ja siinä mainittiin hyvä kunto. Sitä minulla ei näin 50v ole. 

Vierailija
77/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskooko joku oikeasti, että jenkit tilaa useita murtajia? Nehän on ihan Trumpin fuulausta Grönlantijuttuihin.

Ostaa yhden käytetyn, kopioi sen ja tekee parannuksia. Alkaa valmistamaan niitä itselle (Yhdysvalloissa ja Meksikossa) ja myymään niitä myös maailmalle. Sinne meni taas halvalla sekin osaamisalue. Me tienataan tällä!

Huhuh, miten edes selviät päivästäsi tuolla asenteella? Angstisin tyyppi aikoihin. 

Vierailija
78/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä olin nuori, niin mentiin hattu kourassa tehtaanjohtajalta kysymään, löytyykö töitä 👍 Näin minäkin tein, ja olin työelämässä 16-vuotiaasta lähtein 👍

Niin minäkin tein saman ikäisenä ja minusta tuli sitten toimitusjohtaja kun olin ahkera.

-1940 syntynyt

Vierailija
79/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin tein saman ikäisenä ja minusta tuli sitten toimitusjohtaja kun olin ahkera.

-1940 syntynyt

Näin on! Ottakaa nuoret mallia! 👍👍

Vierailija
80/104 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja köyhät temuttaneet rahat Kiinaan. Jos ette osta suomalaista olette köyhyytenne ansainneet. Jos raha kiertäisi oman maan sisällä olisi todella paljon enemmän varaa sitä jakaa. Ja työllisyys nousisi. Ostakaa suomalainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän