Koska ne 100 000 uutta työpaikkaa ilmestyvät?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä työt työttömille naisille? Hitsaus ei varmaan itselle sovi, vai onko kovin fyysistä työtä? Hoiva- avustajia ei tarvita eikä lähihoitajia, olen itse työtön lh.
Hitsaus sopii hyvin naisillekin. Ei vaadi niinkään voimaa vaan tarkkuutta ja kädentaitoja.
Luin ilmoituksen ja siinä mainittiin hyvä kunto. Sitä minulla ei näin 50v ole.
Aika monella 50v on. Miksi et hoida kuntoasi?
On ne olemassa, mutta työnantajat ovat piilottaneet ne työnhakuvelvoitteen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä työt työttömille naisille? Hitsaus ei varmaan itselle sovi, vai onko kovin fyysistä työtä? Hoiva- avustajia ei tarvita eikä lähihoitajia, olen itse työtön lh.
Hitsaus sopii hyvin naisillekin. Ei vaadi niinkään voimaa vaan tarkkuutta ja kädentaitoja.
Ei sovi jos on vähänkään taipumusta migreeniin.
Kaikilla naisilla ei onneksi ole migreeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi jos on vähänkään taipumusta migreeniin.
No voi voi voi, meni sekin työ...mikä selitys seuraavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin ilmoituksen ja siinä mainittiin hyvä kunto. Sitä minulla ei näin 50v ole.
Aika monella 50v on. Miksi et hoida kuntoasi?
Jäin lasten yksinhuoltajaksi ja ne vuodet veivät terveyden. Lihava olen ollut aina. Viimeisimmässä työpaikassa lähihoitajana tuli nivelrikko. Nyt olen työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi jos on vähänkään taipumusta migreeniin.Kaikilla naisilla ei onneksi ole migreeniä.
Mulla on migreenejä, mutta ei se hitsaamista ole estänyt. Työnantajien asenne ennemminkin estää, eivät mielellään palkkaa naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi jos on vähänkään taipumusta migreeniin.No voi voi voi, meni sekin työ...mikä selitys seuraavaksi?
Jep, tämä on jankkaaja. Ei ole kuntoa, on migreeni, ei ole autoa, ei ole rahaa ostaa autoja, kun auto annetaan ilmaiseksi, ei ole ajokorttia, ajokortti maksaa jne jne.
Ei tarvitse työtä, tarvitsee hoitoa ensin.
Vierailija kirjoitti:
On ne olemassa, mutta työnantajat ovat piilottaneet ne työnhakuvelvoitteen vuoksi.
Juuri näin. Töitä TOSISSAAN hakevalle on.
Vierailija kirjoitti:
Ja köyhät temuttaneet rahat Kiinaan. Jos ette osta suomalaista olette köyhyytenne ansainneet. Jos raha kiertäisi oman maan sisällä olisi todella paljon enemmän varaa sitä jakaa. Ja työllisyys nousisi. Ostakaa suomalainen.
Ne rahat on hyttysen kakka halpatyövoiman palkkarahoihin verrattuna. Monet kokonaiset alat pyörii ulkomaalaisten halpatyövoiman toimesta. Sieltä valuu miljardeja koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun minä olin nuori, niin mentiin hattu kourassa tehtaanjohtajalta kysymään, löytyykö töitä 👍 Näin minäkin tein, ja olin työelämässä 16-vuotiaasta lähtein 👍
Niin minäkin tein saman ikäisenä ja minusta tuli sitten toimitusjohtaja kun olin ahkera.
-1940 syntynyt
Näin on! Ottakaa nuoret mallia! 👍👍
Juuri näin!
Muistakaa sitten että pitää olla MBA ja kauppatieteen lisensitaatti ja YAMK tradenomi kun hakee meille harjoittelijaksi kesä työpaikkaa varten. Laittakaa CV ja video esittely ja hakemus ja soittakaa meille me vastaamme jos huvittaa.
-1940 syntynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi jos on vähänkään taipumusta migreeniin.No voi voi voi, meni sekin työ...mikä selitys seuraavaksi?
Astma, jännitys päänsärky, pitkät ajat samassa asennossa toimiminen, metalli allergia.. mutta hei 10 vuotta ennen työkyvyn menetystä niin hyvä palkka hei hyvä palkka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi jos on vähänkään taipumusta migreeniin.Kaikilla naisilla ei onneksi ole migreeniä.
Mulla on migreenejä, mutta ei se hitsaamista ole estänyt. Työnantajien asenne ennemminkin estää, eivät mielellään palkkaa naisia.
Ei vaan kuulut liittoon. Vaihda kirjat kazastaniin.
-exhitsari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Töitä TOSISSAAN hakevalle on.
Suhteiden kauttahan nämä piilotyöpaikat menevät, ja jos ei sellaisia ole sopiviin tahoihin, on aika yhtä tyhjän kanssa nuokin. Toki kannattaa kysellä, hakea ja etsiä, mutta myönnettävä sekin on, että jos ei ole yhteyksiä isoihin herroihin, jää piilopaikat saamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan yleistä sukupuolisyrjintä on metallialalla? Harkitsin itsekin hitsauskurssia, mutta on kyllä ikävä, jos ei palkata naisia. Jos siis vaikka jonnekin isoille työnantajille hakisi, telakalle tms. Onko sinulla niistä kokemusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-exhitsari
Ei liittoon kuulumista tarvitse kertoa. Sitä ei saa edes kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan yleistä sukupuolisyrjintä on metallialalla? Harkitsin itsekin hitsauskurssia, mutta on kyllä ikävä, jos ei palkata naisia. Jos siis vaikka jonnekin isoille työnantajille hakisi, telakalle tms. Onko sinulla niistä kokemusta?
Hain pienempiin firmoihin, koska niitä on lähiseudulla. Telakalle saattaa olla kova fyysinen kunto vaatimuksena.
Työllistyin sitten muihin töihin, eli turha alkaa ulista työn perässä muuttamisesta tai muuttamattomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain pienempiin firmoihin, koska niitä on lähiseudulla. Telakalle saattaa olla kova fyysinen kunto vaatimuksena.
Työllistyin sitten muihin töihin, eli turha alkaa ulista työn perässä muuttamisesta tai muuttamattomuudesta.
Kiitos tiedosta, niin vähän ajattelinkin, että varmaan jotkut pienet pajat on pahimpia. Minulla on tavallinen peruskunto, ei ole mitään kremppoja. Muuten vain työttömänä ollessa on päässyt vähän repsahtamaan. Kuntoilemalla voisin varmaan saada hyvän kunnon, pari-kolme kuukautta varmaan riittää niin on jo hyvä. Ei tuonne varmaan kuitenkaan mikään huippukuntoinen tarvitse olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-exhitsari
Ei niin sen näkee ja kuulee onko suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-exhitsari
Ei niin sen näkee ja kuulee onko suomalainen.
Älä höpötä. On suomalaisia töissä hitsareina. Paljonkin.
Yleistuki ei tuota ole helpottamassa, koska siihenkin on esitetty samanlaista rajausta asumistuen osuuteen, mitä tämä ääliöhallitus nyt teki. Eli omistusasunnossa asuvan mitään asumiskuluja ei tueta, ei edes sähkö- tai vesilaskua. Kaikki kyllä ymmärtää sen, ettei omistusasujalle makseta lainan lyhennyksiä, koska eihän kenenkään kuulu hankkia tuilla omaisuutta, mutta kyllä kaikilla on yhtä lailla asumiskuluja, ja niitä pitäisi tasapuolisesti tukea.