Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni suhtautuu minuun todella ikävästi

Vierailija
05.07.2025 |

Täällä oli pari aloitusta, johon meinasin vastata, mutta en ehtinyt ennen kun ne poistettiin. Kyse on siis siitä, että huomasin mieheni suhtautuvan välillä alentavasti naisiin. Annoin tämän mennä vähän sormien läpi kun oltiin suhteen alkuvaiheessa. Nyt huomaan, että hän suhtautuu kaikkiin naisiin alentuvasti, myös minuun. Tapasin juhannuksena hänen vanhempansa ja huomasin, että hänen isänsä halveksii puolisoaan ja kohteli tätä todella ikävästi. Komensi ja haukkui, vaikka siellä olin minä ja muitakin vieraita. Eniten ehkä hämmästytti, että kukaan ei sanonut mitään, eikä puuttunut tähän. Ihan kuin tämä olisi normaalia käytöstä. Nyt aloin miettimään, että tätäkö meidän suhteen tulevaisuus sitten on? On jo korottanut mulle pari kertaa ääntään jostain ihan typerästä jutusta. Siis sellaisista asioista, joista itse en sanoisi kellekään toiselle mitään. Kerran nosti myös nyrkin, mutta ei lyönyt. Välillä on ihan normaali kuitenkin, mutta  sitten taas huomaan, että peittelen omia ihan tavallisia tekemisiä, ettei hän suuttuisi. Onko tämä yleistäkin suhteissa? 

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois sieltä maalta väkivaltaisten naisia halveksivien ja inhottavasti käyttäytyvien sovinistien roska-astiana olemasta. Siellä ei ole sinulle MITÄÄN!

Ihmiset jotka asettuvat sovinistin puolelle, eivät ole ystävyytesi arvoisia. Et tee ihmisillä mitään, jos ne eivät ole sinun puolella.

Vierailija
42/62 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä valitettavan yleistä. Mies oppinut asenteen omalta isältään ja muuttuu vanhetessaan vielä enemmän isänsä kaltaiseksi. Juokse. 

Tämä on valitettavan totta. Harva pystyy katkaisemaan tämän kierteen, etenkään mies. Koska tuossa mallissa mies hyötyy niin monella tavalla. Nainen peloissaan palvelee ja toimii tunteiden roskalaatikkona. Miksi sellaista lähtisi muuttamaan? Omien asenteiden ja käytöksen muuttaminen on todella raskas tie. Helpompaa on vaan löytää nainen, joka suostuu vaan hiljaa hyväksymään tämän suomalaisen kulttuurin pimeän tavan ja jatkaa niin kuin ennenkin. Ja jos joku ei suostu tähän, niin aina löytyy joku muu, jolle itkeä, että vika oli siinä naisessa ja jatkaa samaa seuraavan kanssa. 

Huomautuksena ettei kyse ole mistään erityisesti suomalaisesta kulttuurista.  Suomessa voi nainen sentään ihmetellä ja harkita jatkaako vai eikö.  Ei laki eikä sosiaaliset käytännöt sido naista mihinkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikähän sinut pitää tuollaisessa suhteessa?

Meillä on ollut kuitenkin ihan kivaa välillä, varsinkin alussa. Ja meillä on yhteinen kaveripiiri ja siellä hän on ollut ihan hyvä tyyppi ja kaikki pitää hänestä. Moni muukin olisi ollut hänestä kiinnostunut, mutta valitsi minut. Pelkään, että jos haluan erota, niin hän jää siihen porukkaan ja mua ei enää huolita sinne mukaan.

Ap. -  Etkö ole pystynyt ottamaan asiaa puheeksi miehen kanssa? Siis ei eroa vaan suhtautumistaan ja käytöstään naisia/sinua kohtaan.  Voisit alustaa asian kertkmalla, miten panit appiukon huonon käytöksen merkille, ja huomaat miehessä samoja piirteitä.

Kannattaa ensin arvioida onko se turvallista. Jos on, niin

No hyvänen aika! "Kannattaa arvioida, onko turvallista kertoa ajatuksensa omalle kumppanille".  

Jos vastaus on: ei ole.  Eipä tarvi enää miettiä kertomistakaan.

Uskaltaako edes kerätä tavaransa ja lähteä ilman että mies ("mies") mylväisee ja tirvaisee.

Vierailija
44/62 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä valitettavan yleistä. Mies oppinut asenteen omalta isältään ja muuttuu vanhetessaan vielä enemmän isänsä kaltaiseksi. Juokse. 

Tämä on valitettavan totta. Harva pystyy katkaisemaan tämän kierteen, etenkään mies. Koska tuossa mallissa mies hyötyy niin monella tavalla. Nainen peloissaan palvelee ja toimii tunteiden roskalaatikkona. Miksi sellaista lähtisi muuttamaan? Omien asenteiden ja käytöksen muuttaminen on todella raskas tie. Helpompaa on vaan löytää nainen, joka suostuu vaan hiljaa hyväksymään tämän suomalaisen kulttuurin pimeän tavan ja jatkaa niin kuin ennenkin. Ja jos joku ei suostu tähän, niin aina löytyy joku muu, jolle itkeä, että vika oli siinä naisessa ja jatkaa samaa seuraavan kanssa. 

Huomautuksena ettei kyse ole mistään erityises

Suomalaisten miesten väkivaltaisuus on vain ja ainoastaan suomalaisen kulttuurin ongelma. Se mitä ongelmia muualla on, ei liity tähän millään tavalla. Nämä naisille haitalliset toimintatavat muuttuvat vain, jos me itse lopetamme tällaisen käytöksen hyväksynnän. Ja muutos tapahtuu nopeiten niin, että suomalainen mies alkaa julkisesti paheksumaan naisiin kohdistuvaa väkivaltaa. 

Vierailija
45/62 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yleistä terveessä suhteessa. Itse lähtisin pois suhteesta. Valmistele ja turvaa lähtösi pian.

Ellei hän itse tiedosta käyttäytymistään ja halua yrittää muuttaa käytöstään. Varalta kuitenkin lähtisin.

Vierailija
46/62 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut kuitenkin ihan kivaa välillä, varsinkin alussa. Ja meillä on yhteinen kaveripiiri ja siellä hän on ollut ihan hyvä tyyppi ja kaikki pitää hänestä. Moni muukin olisi ollut hänestä kiinnostunut, mutta valitsi minut. Pelkään, että jos haluan erota, niin hän jää siihen porukkaan ja mua ei enää huolita sinne mukaan.

Ap. -  Etkö ole pystynyt ottamaan asiaa puheeksi miehen kanssa? Siis ei eroa vaan suhtautumistaan ja käytöstään naisia/sinua kohtaan.  Voisit alustaa asian kertkmalla, miten panit appiukon huonon käytöksen merkille, ja huomaat miehessä samoja piirteitä.

Kannat

Valitettavasti tuossa tilanteessa on nimenomaan tärkeää ensin varmistaa oma turvallisuus. Kyllä se mies voi mylväistä ja tirvaista, valitettavsti tämä on monen naisen todellisuutta. Edelleen. Vuonna 2025. Parisuhteessa. Suomalaisen miehen kanssa.

Vierailija
47/62 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Aloin miettimään myös muita juttuja ja mitä on sanonut ja tehnyt. Mulla on ollut tosi ahdistunut olo siitä juhannuksesta lähtien. Ja tajusin että se ehkä johtuu siitä, että jotenkin tunnistin tuttuutta siinä suhteessa. Tää oli mulle ihan uutta, kun ei mun perheessä ole ollut tuollaista.  Päätin et meen mun porukoille vähän miettimään tätä. Onneksi ei vielä virallisesti asuta yhdessä. 

Vierailija
48/62 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö äitisi opettanut, että jos mies kohtelee muita naisia huonosti niin hän tulee kohtelemaan tulevaisuudessa myös sinua.

Mies joka kohtelee muita naisia huonosti ja halveksii niitä, mutta kohtelee sinua hyvin ei johdu siitä, ettäkö sinussa olisi jotain upeaa ja hienoa, tai että olisit ainutlaatuinen. Hän kohtelee sinua vain tilapäisesti hyvin, koska hän haluaa sinusta jotain. Kun hän on saanut haluamansa, tai kokee saavansa sinut köysiinsä, loppuu kiva kohteleminen ja hänen todellinen asenne tulee esille.

Vierailija
49/62 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Aloin miettimään myös muita juttuja ja mitä on sanonut ja tehnyt. Mulla on ollut tosi ahdistunut olo siitä juhannuksesta lähtien. Ja tajusin että se ehkä johtuu siitä, että jotenkin tunnistin tuttuutta siinä suhteessa. Tää oli mulle ihan uutta, kun ei mun perheessä ole ollut tuollaista.  Päätin et meen mun porukoille vähän miettimään tätä. Onneksi ei vielä virallisesti asuta yhdessä. 

Hyvä päätös! Olen ylpeä sinusta! Kannattaa kertoa tilanteestasi myös vanhemmille. Tsemppiä! 

Vierailija
50/62 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on väkivaltainen jännämies. Kannattaa nyt erota ennen kun se lyö sinua. Vai onko niin komea mies ettet vaan voi erota koska et usko löytäväsi parempaa miestä. Kuulostaa siltä että sen koko suku on väkivaltaisia ja hyväksyvät naisten alistamisen ja komentelun ja muun paskan käytöksen naisia kohtaan.

Vierailija
51/62 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hän ei siinä kaveripiirissä kohtele kaverinaisia alentuvasti? 

Vierailija
52/62 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hän ei siinä kaveripiirissä kohtele kaverinaisia alentuvasti? 

Heittävät sellaista läppää mikä kuorrutetaan huumorilla. Mutta onhan se alentavaa naisia kohtaan. En aikaisemmin kiinnittänyt siihen huomiota, sitä vaan oli eikä sitä kyseenalaistanut. Nyt ymmärrän kuinka sairasta tuo on. Ja miten nää kaikki liittyy yhteen. En varmaan pysty edes olemaan enää osa tuota porukkaa. 

Vierailija
53/62 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö tosissasi?

Olipa yleistä tai ei, sinä itse teet oman valintasi. Jäätkö halveksituksi kodinkoneeksi hellan ja nyrkin väliin (kirjaimellisesti) vai odotatko tapaavasi puolison, joka rakastaa ja kunnioittaa sinua? 

Kyllä se kertoo paljon miehestä, miten hän kohtelee äitiään, jos äiti on jokseenkin normaali eikä ole antanut aihetta muuhun kohteluun.

Vierailija
54/62 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhdenkään naisen kannata jäädä suhteeseen, jossa tuntee ahdistusta. Olipa sitten kyse ensimmäisistä viikoista tai 30. vuodesta.

Vierailija
55/62 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kuinka yleistä on, mutta itse olisin jo vetämässä juoksukenkiä jalkaani.

Onko läskillä oikeasti juoksukengät? Ne on varmaan 15 v sitten ostettu ja yhä tuliterät. 

Tuliko ap:n mies paikalle?

Vierailija
56/62 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministien miesviha leviää tehokkaammin kuin korona aikoinaan. 😆

Vierailija
57/62 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootteko te jotain teinejä, pari keskenkasvuisia parikymppisiä. Kasva aikuiseksi.

Vierailija
58/62 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eksäni oli juuri tuollainen. Onkin siksi eksä. 

Sinähän olet itse täydellinen ihminen. Huoh. 

On paljon tavallisen epätäydellisiä ihmisiä, jotka eivät kontrolloi eivätkä uhkaile.

Nalkuttaminen on psyykkistä väkivaltaa. 

Tähän moni puolisonsa pahoinpidellyt vetoaa. Eli "meni hermot siihen jatkuvaan ttuiluun". 

Vierailija
59/62 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"PIru kotona, enkeli kylillä" on vanha sanonta ja varmasti vastaa ap:n miehen käytöstä?

Alentuvasta sävystä voi sanoakin. Yhä uudelleen. 

Minulla mies teki sitä, eikä uskonut kahden kesken siitä sanoessani. Sitten sanoin aina muiden kuullen, että älä viitsi puhua minusta niin ikävällä tavalla. Se auttoi. 

Jos mies kertoo sinusta pilkallisesti voit aina sanoa muiden kuullen, että nyt sinäkin kerrot miehestä hauskan jutun. Ja tosiaan kerrot jotakin, jossa hlän joutuu yhtä lailla arvostelun kohteeksi kuin sinä jouduit hänen taholtaan. 

Vierailija
60/62 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, varmasti kun mietit niin osaat tehdä sen oikean valinnan.

Hyvä myös muistaa että tosta miehestä voi kuoriutua vieläpä isäänsä huonompi mies. Elikkä loppupeleissä tulee pahoinpitely kuvioon jos vielä jatkatte yhdessä.

Mun exä ei koskaan puhunut äidistään kunnioittavaan sävyyn. Vähä oli kaikkien naisten suhteen sitten niin. Isältänsä saatu toimintamalli.

Vaikka puhuisitte kuinka niin tilanne ei muutu. Miehen pitää itse haluta muuttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi