Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsellisen ja lapsettoman on niin hankalaa ystävystä keskenään?

Vierailija
05.07.2025 |

Jos puhutaan vaikka 35-45v naisista

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan eri elämäntilanne tietysti. 

Vierailija
2/42 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin ihan helppoa ollut saada uusia lapsettomia ystäviä työn ja harrastusten kautta.

N34, neljän äiti 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole, mikäli lapsellisella on muitakin puheenaiheita ja kiinnostuksen kohteita kuin oma perhe.

Vierailija
4/42 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja uudehko kaverini kuulumme tuohon ikäryhmään, hänellä on lapsia ja minulla ei. Ystävystyminen on ollut hitaampaa kuin lapsettomien kanssa, mutta silti meillä synkkaa hyvin ja löytyy yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Mielelläni myös kuuntelen hänen juttujaan lapsistaan, mutta on meillä tosiaan myös muita puheenaiheita.

Vierailija
5/42 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kamalaa olla naisporukassa, kun yhtäkkiä kaikki alkavat ruotia lapsiaan ja jää täysin ulkopuolelle.

Vierailija
6/42 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kamalaa olla naisporukassa, kun yhtäkkiä kaikki alkavat ruotia lapsiaan ja jää täysin ulkopuolelle.

Tahallaan tekevät tuon, syrjintää on

Vierailija
7/42 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole, mikäli lapsellisella on muitakin puheenaiheita ja kiinnostuksen kohteita kuin oma perhe.

Tämähän se olisi.

Vierailija
8/42 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lapseton on luin perseeseen ammuttu karhu, jos joku vahingossakaan mainitsee lapsista mitään. Muutenkin koko ajan ylimielinen ja vähättelevä. Kateellinen kenties.

Vierailija
9/42 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin aikoinaan ennen ensimmäistä lasta lapsettomuutta ja päätin jo silloin että en tietoisesti puhu lapsistani sellaisille, joilla niitä ei ole. Joku olisi saattanut niitä haluta, ilman että on saanut, toinen taas vapaaehtoisesti lapseton. Syyt ei kuulu minulle, enkö omilla puheillan halua toisia satuttaa.

On siis ollut helppo saada lapsettomia ystäviä, vaikka itsellä on lapsia. Puhun siis muista asioista kuin lapsistani. Kyllä ne joskus sivulauseessa tietysti tule ilmi.

Vierailija
10/42 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se lapsen omaava höpisee lapsesta koko ajan. Hän itse ei tunnu aina olevan olemassa? Ei ymmärrä lapsettoman ongelmia?

Vierailija
11/42 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat ovat loputtoman itsekkäitä ja puhuvat alentuvasti perheellisille.

Vierailija
12/42 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellinen alkaa aina vaatimaan lapsettomalta palveluksia ja apua koska lapsettomalla ei ole lapsia niin sillä on aina aikaa ja resursseja palvella ja auttaa mutta lapsellinen ei itse koskaan suostu auttamaan lapsetonta koska ei millään kerkiä auttamaan lasten takia

Vierailija
13/42 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni lisääntynyt haluaa olla kaveri ihmisen kanssa, joka ei voi sietää lapsia ja pitää niiden tekemistä itsekkäänä ja typeränä päätöksenä sekä ympäristötuhona, eikö halua ikinä kuulla mitään niistä lapsista eikä myöskään halua nähdä jos ne ovat olleet parin viikon sisään sairaana jottei itse saa tartuntaa? 

Jep, sitä minäkin. 

Vierailija
14/42 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi vaikeaa?

Vierailija
15/42 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettoman elämä onniin tyhjää. Kenellä kiinnostaa kuunnella niitä juttuja, jotka itselle oli ajankohtaisia joskus 10-20v sitten.

Vierailija
16/42 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se lapsen omaava höpisee lapsesta koko ajan. Hän itse ei tunnu aina olevan olemassa? Ei ymmärrä lapsettoman ongelmia?

Ei lapsettomalla voi olla ongelmia kun ei ole lapsiakaan niin elämä on paljon helpompaa kuin lapsellisella ja tästä johtuen on lapsettoman velvollisuus auttaa lapsellista

Vierailija
17/42 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa. Mulle ainakaan.

Vierailija
18/42 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntyneiden huumori on tyyliä "Marqqu-Milleena paskoi salaa housuun, kaapi p4sk44 käsistään olohuoneen tapettiin ja kaatoi uuden telkkarin. Hahaha ja arvaa mitä, siitä kakasta nähtiin että sillä on kihomatoja, taas!!!! Rofl"

😐🤢🤮

Vierailija
19/42 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettoman elämä onniin tyhjää. Kenellä kiinnostaa kuunnella niitä juttuja, jotka itselle oli ajankohtaisia joskus 10-20v sitten.

Eli nykyään sulla ei ole omia mielenkiinnon kohteita kun lapset.  Sitten 50v katkeroidutaan kun lapset muuttaa pesästä kun on eletty koko elämä lapsia varten

Vierailija
20/42 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, en puhu lapsestani. On muitakin asioita mistä puhua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi