Sitä ei vaan koiraton ihminen voi ikinä aidosti ymmärtää miten täysin elämä muuttuu koiran myötä ja miten tyhjää se elämä on ilman koiria!
Koirat on elämän merkityksellisin asia kuitenkin.
Kommentit (252)
Vierailija kirjoitti:
Ihminen kasvaa aidosti aikuiseksi vasta kun hänellä on koira.
sain koiran 8-vuotiaana. Olen siis kasvanut koirien mukana aikuisuuteen ja siitä lipunut jo vanhuuteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei koirallinen ymmärrä miten kivaa ja helppoa elämä on ilman koiraa. Pääse lähtemään ja tekemään ihan mitä haluaa eikä tarvitse miettiä mihin sen koiran tunkee.
Kyllä sinäkin kadut vielä kun et ajoissa hankkinut koiraa!
Koiran voi hankkia vaikka eläkkeellä.
🤔
En ihan noinkaan luonnehtis. Oma koira vetelee viimeisiään. 14 vuotias ja lähes sokea. Helvettiähän tää on, kun luopumista pitää tehdä ja eutanasiaan varata aikaa. Parin vuorokauden unet nollissa.
Sitä ei tämä koiraton ymmärrä miksi joku ottaa ison koiran pieneen kerrostaloasuntoon ja vielä työssä käyvä. Koira on yksin 10 tuntia päivässä ja aamuisin pikapissalla ja illalla käytetään pikalenkillä, ei ole koiran elämää sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei merkityksellisin. Sen vahvistan, että koiraton ei voi tietää, miten mahtavaa koiran omistaminen on. Se rakkaus.
Mutta tottakai oma lapsi on vielä ihan eri juttu. Koiralta saa ehdotonta rakkautta. Lasta rakastaa ehdoitta, vaikka tietää, että lapsi ei koskaan tule rakastamaan takaisin samalla tavalla.
Tää on muuten hauskaa koska totta. Puhtainta ja pyyteettömintä rakkautta kukaan ei todellisuudessa saa lapseltaan vaan koiralta. Lapsi ei koskaan rakasta vanhempaansa yhtä ehdoitta.
Kuinka "puhdasta ja pyyteetöntä" se sitten onkaan, kun koirahan on suoraan alisteisessa asemassa isäntäänsä nähden ja niiden elintaso on hyvin paljolti riippuvainen siitä kuinka hyvin ne omistajaansa miellyttävät.
-eri
Tuohon voisi vaihtaa sanan "lapsi" ja se pätisi edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli aina koiria ja kissoja nuoruudessa ja noin nelikymppiseksi eli avioeroon asti. Että on tuttua touhua. Erotessa rotukoira annettiin pois ilman papereita. Ei ole ikinä ollut tylsää tai ikävää. Olen huomannut että varsinkin lapsettomille koira tai muu lemmikki on niin niin ihmeellinen ja ihana asia. Saa olla, ei siinä mitään, itselle on helpointa ja vaivattominta ilman elukoita.
Erittäin monet höyrähtäneenpuoleiset "koiramammat" ovat myös ihan ihmislapsien mammoja, ei se lapsettomuuteen liity mitenkään. Pikemminkin sanoisin että jos ihminen kokee koiran liian vaivalloiseksi ja ärsyttäväksi kuin se ei usein halua lapsiakaan. Tarpeet ja oikuthan on molemmilla varsinkin alussa ihan samoja.
Koira on harrastus ja jos rakentaa koko elämänsä sen varaan, niin varmasti on tyhjää kun koira kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Miten koirattomat vietätte lomaanne? Entä vanhuutenne. Koira vie vanhuksenkin ulos ja virkistää ja pitää sosiaalisia suhteita yllä kun kaikki koiraihmiset tulee höpöttämään. Koiraton nököttää yksin palvelutalossa ja silmä lepsuu lääkkeistä.
Koiravapaa ihminen matkustaa lomalla minne haluaa. Vanhana kun on jo kaikenlaista kremppaa, voi huokaista helpotuksesta kun ei ole sitä koiraa riesana ja koirapelkoisetkin uskaltaa tulla juttelemaan. Siinä vaiheessa kun joutuu palvelutaloon, ei ihan varmasti jaksa koiran hoitoa ja lenkitystä ja eläinlääkärikäyntejä. Huonosti on asiat jos ainut sosiaalinen kontakti on se koira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei merkityksellisin. Sen vahvistan, että koiraton ei voi tietää, miten mahtavaa koiran omistaminen on. Se rakkaus.
Mutta tottakai oma lapsi on vielä ihan eri juttu. Koiralta saa ehdotonta rakkautta. Lasta rakastaa ehdoitta, vaikka tietää, että lapsi ei koskaan tule rakastamaan takaisin samalla tavalla.
Tää on muuten hauskaa koska totta. Puhtainta ja pyyteettömintä rakkautta kukaan ei todellisuudessa saa lapseltaan vaan koiralta. Lapsi ei koskaan rakasta vanhempaansa yhtä ehdoitta.
Mitä pa..kaa jauhat. Vanhemman ja lapsen välinen rakkaus ei todellakaan ole verrattavissa mihinkään koiraan. Haloo nyt 🙄
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, ei ole koiria, ei myöskään koiran karvoja, ei ärsyttävää räksytystä, ei paskaa ja oksennusta asunnon lattioilla, ei kulon hajua, ei kuolaa, koiran henki haisee myös todella pahalla ihan sellainen paskan haju.
Minulla on ihanan PUHDAS JA RAIKAS ASUNTO JA KOTI, toisin on näillä elukan omistajilla. Sen haistaa heti, jos on koira asunnossa. Siellä on sellainen tympeä paskan haju koko ajan läsnä.
Ehkä vähän haisee, mutta ei se nyt ihan tollasta ole. Mun koirasta ei lähde karvaa, eikä se kuolaa ja moppaan lattiat kahdesti viikossa. Suht raikas asunto.
Pieni hinta on siivoilla koiran jälkiä verrattuna siihen ilon määrään, jonka se tuo.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, ei ole koiria, ei myöskään koiran karvoja, ei ärsyttävää räksytystä, ei paskaa ja oksennusta asunnon lattioilla, ei kulon hajua, ei kuolaa, koiran henki haisee myös todella pahalla ihan sellainen paskan haju.
Minulla on ihanan PUHDAS JA RAIKAS ASUNTO JA KOTI, toisin on näillä elukan omistajilla. Sen haistaa heti, jos on koira asunnossa. Siellä on sellainen tympeä paskan haju koko ajan läsnä.
Joo kyllä oikeen huomaa miten iloinen ja positiivinen ihminen olet. Katkera vanha piika
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää ne ihmiset joiden paras ystävä on koira.
Säälittävä se ihminen, jolla ei ole parasta ystävää.
Kylläpä menee tunteisiin 😂. Olen koiraton, jolla ystäviä. Paras ja luotettavin ihminen, ystävä on aviomieheni.
Koira on lojaali ja rakastaa ehdoitta, se ei petä sinua. Sinun aviomies taas, noh sanotaanko että todennäköisyydet ovat paljon korkeammat
Miten koirattomat vietätte lomaanne? Entä vanhuutenne. Koira vie vanhuksenkin ulos ja virkistää ja pitää sosiaalisia suhteita yllä kun kaikki koiraihmiset tulee höpöttämään. Koiraton nököttää yksin palvelutalossa ja silmä lepsuu lääkkeistä.
Ihan kuule täällä etelänkodissa vietetään hyvinkin aktiivista elämää! En tarvitse koiraa lenkittäjäksi, osaan kävellä itse. En tarvitse koiraa juttukaveriksi, osaan avata suuni ihmisten läsnäollessa. Koirakiintiön saan täyteen kuuntelemalla (onneksi) kauempaa kylältä jatkuvaa räkytystä.
Koti on karvaton, siisti ja rauhallinen. Pihalla ilahduttaa puput, kissa ja naapurin kanat ja kukot
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kyllä koirien omistajat itse ja heidän asuntonsa haisevat poikkeuksetta paskalle. En tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kyllä koirien omistajat itse ja heidän asuntonsa haisevat poikkeuksetta paskalle. En tykkää.
Omistajia se ei kuitenkaan häiritse, he ovat niin tottuneita paskanhajuun.
Koira on ihmisen paras ystävä. Sanonta on täyttä totta. Kissa kans kiva kaveri.
Tämä aloitushan on vastaiskuna niihin vauva hehkutuksiin. Miten lapseton ei tiedä elämästä mitään ym. ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeää yleistämistä. 99 prosentin perusteella leimaat kaikki koiranomistajat ja kaikki heidän kotinsa.
Vierailija kirjoitti:
Koirathan syö paskaa. Ja koiraihmiset jättää sitä paskaa tahallaan ja laittomasti pihalle jotta kaikki koirat söisivät paskaa mahdollisimman paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskat!
Koira rakastaa ruokkivat kättä. Ei mitään muuta.
Niin sinä itsekin. Harva kaltoin kohtelijaansa rakastaa.
Kuinka "puhdasta ja pyyteetöntä" se sitten onkaan, kun koirahan on suoraan alisteisessa asemassa isäntäänsä nähden ja niiden elintaso on hyvin paljolti riippuvainen siitä kuinka hyvin ne omistajaansa miellyttävät.
-eri