Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sitä ei vaan koiraton ihminen voi ikinä aidosti ymmärtää miten täysin elämä muuttuu koiran myötä ja miten tyhjää se elämä on ilman koiria!

Vierailija
05.07.2025 |

Koirat on elämän merkityksellisin asia kuitenkin. 

Kommentit (155)

Vierailija
81/155 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että tätä vapautta kun voi keskittyä siihen mitä itse haluaa eikä tartte huolehtia lapsista, koirista, kissoista eikä miehestä. 

T. yli 50 vuotta muiden ehdoilla, nyt ihan vain omilla ehdoillani. Vaihtelu virkistää.

Hyvä sulle. Mä olisin surullinen ollessani yksin kotona, mutta ihmiset onkin erilaisia ja jos toi on sulle ihannetilanne niin hyvä niin tietenkin.

Kuka ihme on puhunut siitä, että kirjoittaja olisi yksin kotona? Päinvastoin, kuulostaa siltä että hän elää elämäänsä täysillä ilman asioita, jotka sitovat kotiin. Harmillista, jos et itse keksi muuta tekemistä kuin yksinoloa kotona.

Vierailija
82/155 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei merkityksellisin. Sen vahvistan, että koiraton ei voi tietää, miten mahtavaa koiran omistaminen on. Se rakkaus. 

Mutta tottakai oma lapsi on vielä ihan eri juttu. Koiralta saa ehdotonta rakkautta. Lasta rakastaa ehdoitta, vaikka tietää, että lapsi ei koskaan tule rakastamaan takaisin samalla tavalla. 

Tää on muuten hauskaa koska totta. Puhtainta ja pyyteettömintä rakkautta kukaan ei todellisuudessa saa lapseltaan vaan koiralta. Lapsi ei koskaan rakasta vanhempaansa yhtä ehdoitta. 

Paskat! 

Koira rakastaa ruokkivat kättä. Ei mitään muuta. 

Ihmiset tekee niin. Pitäskö sinua rakastaa  vaikka et ikinä tee mitään muiden lauman jäsenten hyväksi. 

Niin ihmiset tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/155 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, pilallehan se menee. Piski mekkaloi ja haisee ja sitä pitää ulkoiluttaa monta kertaa päivässä, satoi tai paistoi. En huolisi vaikka maksettaisiin.

Vierailija
84/155 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, ei ole koiria, ei myöskään koiran karvoja, ei ärsyttävää räksytystä, ei paskaa ja oksennusta asunnon lattioilla, ei kulon hajua, ei kuolaa, koiran henki haisee myös todella pahalla ihan sellainen paskan haju. 

Minulla on ihanan PUHDAS JA RAIKAS ASUNTO JA KOTI, toisin on näillä elukan omistajilla. Sen haistaa heti, jos on koira asunnossa. Siellä on sellainen tympeä paskan haju koko ajan läsnä. 

Lemmikit vähentää allergiaa lapsilla, kun ne tottuvat eri mikrobeihin. Kummallista vihaa tunnet koiria kohtaan, miksi? Kai ymmärrät, että ihmisiä on erilaisia, jotkut tykkää koirista, no big deal.

Meillä oli koira siihen saakka, kun olin 7v. Koirasta piti luopua, koska m

Tutkimuksissa on isompi ja pidempiaikainen otos, kuin että palstalla yksi sanoo miten hänelle kävi.

Vierailija
85/155 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, tunnen erään naisen jolle koira on tärkeämpi kuin oma lapsi.

Minäkin tunnen. Hän itse sanoi. 

Vierailija
86/155 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin koirattomia ihmisiä.

Vierailija
87/155 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just siivosin hoitokoiran oksennukset. Onneksi lähtee huomenna kotiinsa tuo koira. Elämä on niin helppoa ilman sisäkoiraa.

Vierailija
88/155 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirattomat ihmiset ovat itsekkäitä.

Turha kuvitella, että muiden koirat pitää seuraa koirattomille ihmisille.

Se on yksinäinen vanhuus tiedossa koirattomille! 

Vierailija
89/155 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa se on bailata nuorena, mutta viimeistään 5-kymppisenä tajuaa miten tyhjää koiraton elämä on. Koirattomat tulee katumaan valintaansa.

Vierailija
90/155 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut muutaman kerran koira hoidossa, en tykännyt.

Sitten kun se oikea kävelee vastaan, niin sinäkin haluat koiran!

Vierailija
91/155 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiasta sen verran, että sain ekan koiran 17-vuotiaana ja se eli 12-vuotiaaksi. Otin uuden koiran joka eli 10-vuotiaaksi. Yli 20v koiria eikä pienen pientä allergiaoiretta, ei omista, eikä kavereiden koirista. Otin taas uuden koiran ja kun se oli vajaan vuoden ikäinen, alkoi nenäni ja silmäni vuotamaan. Sinnittelen vuoden ja sitten menin lääkäriin joka teki allergiatestit ja tulos, olin koira-allerginen! Pari vuotta yritin pärjätä lääkityksen turvin, mutta lopulta koirasta oli pakko luopua. Tämä oli suuri järkytys kuin myös se, että enää koskaan en voi koiraa itselleni ottaa. Näinkin voi käydä. 

Vierailija
92/155 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen kasvaa aidosti aikuiseksi vasta kun hänellä on koira. 

Kasvoin aidosti aikuiseksi ihmislapseni kanssa, ei siihen koiraa tarvittu.

No et ainakaan ymmärrä tämän aloituksen pointtia! 😅

Vierailija
93/155 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on provo, mutta silti. Koiranomistaja on vapaaehtoisesti orjuuttanut itsensä. Ollaan me koirattomat tosi onnellisia.  Nukutaan aamulla kun nukuttaa, mennään ulos lenkille silloin kun huvittaa. Ennen kaikkea, asutaan puhtaassa, raikkaassa kodissa ja nukutaan puhtaissa lakanoissa.  Matkustetaan minne halutaan, harrastetaan kiinnostavia asioita.  Vähän sääliä kuitenkin sille  koiran hankkineelle raukalle, eikö?

Vierailija
94/155 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin tykkään koirista mut miten te jaksatte lenkkeilyttää niitä joka päivä 3-4 krt päivässä? Mulle ykskin ois liikaa mut oonkin laiska

Valitettavasti monet eivät lenkkeilytä vaan ne lenkkeilyt ovat nopeita pissatusreissuja talojen nurkille.

Kaikki koirat eivät tarvitse pitkiä lenkkejä. Pienemmät koirat eivät edes jaksa sellaisia tehdä. 

Alle 10 kiloinen koira, joka päivä lenkkeillään 8-15 kilometriä 

Niin? Ja nytkö sitten ajattelet, että kaikkien koirien on pakko jaksaa sama?

Koira jaksaa kyllä, hihnan toinen pää ei välttämättä 

Vierailija
95/155 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on provo, mutta silti. Koiranomistaja on vapaaehtoisesti orjuuttanut itsensä. Ollaan me koirattomat tosi onnellisia.  Nukutaan aamulla kun nukuttaa, mennään ulos lenkille silloin kun huvittaa. Ennen kaikkea, asutaan puhtaassa, raikkaassa kodissa ja nukutaan puhtaissa lakanoissa.  Matkustetaan minne halutaan, harrastetaan kiinnostavia asioita.  Vähän sääliä kuitenkin sille  koiran hankkineelle raukalle, eikö?

🥱

Vierailija
96/155 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivaa se on bailata nuorena, mutta viimeistään 5-kymppisenä tajuaa miten tyhjää koiraton elämä on. Koirattomat tulee katumaan valintaansa.

"Se ei ole sama asia kuin oma koira!"

Vierailija
97/155 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, ei ole koiria, ei myöskään koiran karvoja, ei ärsyttävää räksytystä, ei paskaa ja oksennusta asunnon lattioilla, ei kulon hajua, ei kuolaa, koiran henki haisee myös todella pahalla ihan sellainen paskan haju. 

Minulla on ihanan PUHDAS JA RAIKAS ASUNTO JA KOTI, toisin on näillä elukan omistajilla. Sen haistaa heti, jos on koira asunnossa. Siellä on sellainen tympeä paskan haju koko ajan läsnä. 

En tiedä, millaisessa paikassa kyläilet, mutta meillä on koira eikä mitään muuta mainitsemistasi asioista kuin koiran karvoja ja joskus vähän kuolaa lattialla, kun koira odottaa ruokaansa. Karvat lähtevät imuroimalla ja kuola paperilla pyyhkäisemällä, se ei oikeasti ole iso juttu. Kuulostaa melkeinpä siltä ettei kyseisessä paikassa huolehdita koirasta asianmukaisesti. Kyllä itselläsikin henki haisee pahalle jos suussa mätänee jotain. Jos koira oksentelee ja kakkaa ympäriinsä niin se on sairas.

Koti on puhdas ja raikas vain, jos siellä siivotaan.

Niin, ja jos oksennukset ja kakat tuottavat ongelmia, niin ei kannata ainakaan lasta hankkia... 😄

Vierailija
98/155 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä aamulla voi nukkua vaikka nukuttaisi jos on töihin meno... 

Meillä kyllä koira tykkää nukkua pitkään aamulla. Ja nukkuu omassa sängyssään, jossa on myös puhtaat lakanat, kuten ihmisilläkin. Kotikin on puhdas ihan normaalin siivoamisen johdosta.

Koira tykkää matkustella myös ja on kivaa matkaseuraa. Kaikenlaista kiinnostavaa myös harrastetaan sen kanssa. Kunto pysyy hyvänä ja paino kurissa kun lenkille lähdetään silloinkin kun ei huvita.

Olen kyllä tosi onnellinen tuosta koirasta! 😊 

Vierailija
99/155 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on hyvä, mutta samaa sanoisin lapsesta. Koira ja lapsi eivät ole toisensa poissulkevia.  Minulla on viisi lasta ja koira on ollut 40 vuotta.  Tosin nykyinen 12-vuotias koirani on viimeinen.  Kun kaikki lapset ovat jo maailmalla ja itse olen eläkkeellä, joutuu ajoittain järjestelemään koiran hoitoa,  Ennen aina joku oli kotona.  Nyt pitää päästä lapsemlapsia katsomaan kauemmaksi.

Vierailija
100/155 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiraan vahvasti kiintynyt ihminen ei saa koskaan tietää, mitä se on, kun elämässä on paljon hyviä ystäviä joiden kanssa jakaa kaiken ilot ja surut. Tähän päälle vielä vahva ja rakastava parisuhde.

Ei ole mitään tarvetta hakea hyväksyntää koiralta.

Eihän nuo ole mitään toisensa poissulkevia asioita ettei voisi olla hyviä ystäviä tai parisuhde, jos on hyvä suhde koiraan. Outo ajatus. Sehän on vaan vielä parempaa kun on hyviä ystäviä, joilla on myös koiria ja hyvä parisuhde, jossa yhdessä jaetaan rakkaus koiraan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan