Sitä ei vaan koiraton ihminen voi ikinä aidosti ymmärtää miten täysin elämä muuttuu koiran myötä ja miten tyhjää se elämä on ilman koiria!
Koirat on elämän merkityksellisin asia kuitenkin.
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, ei ole koiria, ei myöskään koiran karvoja, ei ärsyttävää räksytystä, ei paskaa ja oksennusta asunnon lattioilla, ei kulon hajua, ei kuolaa, koiran henki haisee myös todella pahalla ihan sellainen paskan haju.
Minulla on ihanan PUHDAS JA RAIKAS ASUNTO JA KOTI, toisin on näillä elukan omistajilla. Sen haistaa heti, jos on koira asunnossa. Siellä on sellainen tympeä paskan haju koko ajan läsnä.
Lemmikit vähentää allergiaa lapsilla, kun ne tottuvat eri mikrobeihin. Kummallista vihaa tunnet koiria kohtaan, miksi? Kai ymmärrät, että ihmisiä on erilaisia, jotkut tykkää koirista, no big deal.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, ei ole koiria, ei myöskään koiran karvoja, ei ärsyttävää räksytystä, ei paskaa ja oksennusta asunnon lattioilla, ei kulon hajua, ei kuolaa, koiran henki haisee myös todella pahalla ihan sellainen paskan haju.
Minulla on ihanan PUHDAS JA RAIKAS ASUNTO JA KOTI, toisin on näillä elukan omistajilla. Sen haistaa heti, jos on koira asunnossa. Siellä on sellainen tympeä paskan haju koko ajan läsnä.
Lemmikit vähentää allergiaa lapsilla, kun ne tottuvat eri mikrobeihin. Kummallista vihaa tunnet koiria kohtaan, miksi? Kai ymmärrät, että ihmisiä on erilaisia, jotkut tykkää koirista, no big deal.
Meillä oli koira siihen saakka, kun olin 7v. Koirasta piti luopua, koska minulle puhkesi allergia. Olen ollut vauvasta saakka allerginen erilaisille ruoka-aineille, mutta eläinallergia puhkesi vasta isompana lapsena. Samoihin aikoihin sairastuin astmaan. Kerron tämän ihan vain, että ymmärtäisit ihmisten olevan erilaisia etkä laukoisi jonain yleispätevänä totuutena ajatuksiasi lemmikeistä ja allergioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli koira siihen saakka, kun olin 7v. Koirasta piti luopua, koska minulle puhkesi allergia. Olen ollut vauvasta saakka allerginen erilaisille ruoka-aineille, mutta eläina
Enhän toki itse ole tätä keksinyt, että lemmikit vähentäisivät allergisuutta. Kyllä se on ihan tieteen tutkimustulos.
Tutkimusten perusteella koiraperhelapsilla, samoin kuin maalla kasvaneilla lapsilla, on muita vähemmän allergioita.
Allergian vähentäjä ei ole niinkään itse koira vaan koiran ulkoa mukanaan tuoma mikrobisto. Tämä kertoo osaltaan siitä, miksi allergiat ovat lähteneet kasvuun: elämme liian hygieenisessä ympäristössä,
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/allergiatestit-turhia-ennen-lemmiki…
Sinulla allergiat ovat alkaneet vauvaiässä ruoasta, mikä tuo mieleeni ajatuksen, että ruokinnassasi ei imetys ole kestänyt kovin pitkään ja kiinteitä on ruvettu antamaan liian aikaisin, jotain nelikuukautisena, kun elimistö ei vielä ole valmis uusiin ruoka-aineisiin. Siitä immuunipuolustus on lähtenyt horjumaan, eikä varhaislapsuuden tiheä rokotusohjelma ole immuunijärjestelmän tilannetta ainakaan parantanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli koira siihen saakka, kun olin 7v. Koirasta piti luopua, koska minulle puhkesi allergia. Olen ollut vauvasta saa
Eli et ymmärrä, että ihmiset ovat erilaisia, vaan kuvittelet että tutkimustulokset tarkoittavat sitä, että kaikilla tapahtuu asiat samalla tavalla. Siltä se vähän vaikuttikin.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei koirallinen ymmärrä miten kivaa ja helppoa elämä on ilman koiraa. Pääse lähtemään ja tekemään ihan mitä haluaa eikä tarvitse miettiä mihin sen koiran tunkee.
Sen koirattoman elämän tyhjyyden tajuaa vasta kun on menettänyt koiran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei koirallinen ymmärrä miten kivaa ja helppoa elämä on ilman koiraa. Pääse lähtemään ja tekemään ihan mitä haluaa eikä tarvitse miettiä mihin sen koiran tunkee.
Sen koirattoman elämän tyhjyyden tajuaa vasta kun on menettänyt koiran.
Koirattomalla on elämässään muuta sisältöä kuin pelkkä koira, joten hänelle elämä ei ole tyhjää ilman koiraa. Normaaliälyinen koirallinenkaan ei perusta elämäänsä pelkän koiran varaan. Se ei ole tervettä.
Mä oon kasvanu vauvasta asti koirien kanssa. Omassa lapsuudenkodissa oli aina koiria ja nyt on itsellä omassa kodissa koiria. Rakastan koiria ja olen kasvanut koiria rakastavassa perheessä mistä olen tosi kiitollinen.
Ei kaikkien silti pidä koiria hankkia tietenkään. Koiranhankinta pitää tehdä vakaasti harkiten ja ymmärtää realiteetit ja sitoutua tarjoamaan koiralle hyvä elämä :)
Vierailija kirjoitti:
Ai että tätä vapautta kun voi keskittyä siihen mitä itse haluaa eikä tartte huolehtia lapsista, koirista, kissoista eikä miehestä.
T. yli 50 vuotta muiden ehdoilla, nyt ihan vain omilla ehdoillani. Vaihtelu virkistää.
Hyvä sulle. Mä olisin surullinen ollessani yksin kotona, mutta ihmiset onkin erilaisia ja jos toi on sulle ihannetilanne niin hyvä niin tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää ne ihmiset joiden paras ystävä on koira.
Mua säälittää sinä.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu ei ole vuosikymmeneen käynyt missään koiriensa takia. Eivät viihdy autossa pitkiä matkoja, ei halua muiden hoitavan niitä. Aika rajoittunutta elämä on. Toivoo toisaalta koiriensa kuolemaa, toisaalta on kiintynyt niihin sydänjuuriaan myöten. Mutta rajoittaa, ehdottomasti.
Koirat eivät ole este etteikö voisi käydä missään. Minulla on koiria eikä elämä ole koskaan ollut rajoittunutta, esim. Lapset rajoittaisi todella paljon enemmän.
No mulla on ollut koiria, mutta nyt on hyvä kun ei ole. Olen onnellinen ilmankin.
Tykätköön jokainen mistä eläimestä haluaa tai olkoon tykkäämättä.
Mulla on koiria ollut aina ja tulee olemaankin. 3 on jo edesmennyttä, ja tällä hetkellä omia on 4 plus perheenjäsenen 3 joita niitäkin pidän ominani.
Kissojakin on elämässäni ollut aina, vaikkakin omia vasta täysi-ikäisenä.
Olisi vaikea kuvitella elämää ilman eläimiä, ne ovat ystäviäni ja perheenjäseniäni, osa harrastuskavereita ja osa työläisiä. Kaikkien ei tarvitse tuntea samoin, kaikkien ei tarvitse olla "eläinihmisiä" ja se on ok.
Vierailija kirjoitti:
Ei merkityksellisin. Sen vahvistan, että koiraton ei voi tietää, miten mahtavaa koiran omistaminen on. Se rakkaus.
Mutta tottakai oma lapsi on vielä ihan eri juttu. Koiralta saa ehdotonta rakkautta. Lasta rakastaa ehdoitta, vaikka tietää, että lapsi ei koskaan tule rakastamaan takaisin samalla tavalla.
Koiran rakhaus ei ole ehdotonta. Se vaatii vadtineeksi ruokaa ja kodin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei merkityksellisin. Sen vahvistan, että koiraton ei voi tietää, miten mahtavaa koiran omistaminen on. Se rakkaus.
Mutta tottakai oma lapsi on vielä ihan eri juttu. Koiralta saa ehdotonta rakkautta. Lasta rakastaa ehdoitta, vaikka tietää, että lapsi ei koskaan tule rakastamaan takaisin samalla tavalla.
Koiran rakhaus ei ole ehdotonta. Se vaatii vadtineeksi ruokaa ja kodin.
Kuten ei lapsenkaan. Kaikki sosiaaliset suhteet ovat hyötymissuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttu ei ole vuosikymmeneen käynyt missään koiriensa takia. Eivät viihdy autossa pitkiä matkoja, ei halua muiden hoitavan niitä. Aika rajoittunutta elämä on. Toivoo toisaalta koiriensa kuolemaa, toisaalta on kiintynyt niihin sydänjuuriaan myöten. Mutta rajoittaa, ehdottomasti.
Koirat eivät ole este etteikö voisi käydä missään. Minulla on koiria eikä elämä ole koskaan ollut rajoittunutta, esim. Lapset rajoittaisi todella paljon enemmän.
Kun hankkii minkä tahansa eläimen, on oltava varma, että tarpeen tullen sillä on luotettava hoitaja tai hoitopaikka. Tälläinen tarve voi olla vaikkapa omistajan sairastuminen, lomamatka tms. Meillä hoitaja löytyy helposti lyhyt- tai pitkäaikaiseen tarpeeseen mikä kullan arvoista. Tälläkin hetkellä mun kämpässä villiää 8 kissaa joista 5 perheenjäseneni joka on ulkomailla komennuksella. Viihdearvoa löytyy, tosin ei kaikkien koirien mielestä.
Ei ole koiraa, on kaksi kania 🐰🐰Elämäni ilot.
Koirat tuovat iloa, rakkautta ja sisältöä koira-ihmisten elämään ja hyvä niin! Mutta ne eivät tuo sitä ei-koira-ihmisten elämään tai niiden, jotka muutenkaan eivät erityisesti rakasta eläimiä. Harva varmaan silti vihaa eläimiä tai ei kokisi niitä ollenkaan hellyttävinä!
Itselleni koiran hankkiminen (tai kissan) olisi vihoviimeinen asia. En kaipaa eläimen ehdotonta rakkautta, koen olevani sydänjuuria myöten rakastettu ja hyvä juuri tällaisena kuin olen. Rakastan olla yksin kotona (ja tarvitsen sitä latautuakseni) ja häiriinnyn jopa eläimen läsnäolosta. Meillä on ollut paljon ystäväperheiden eläimiä hoidossa ja minua eläimen läsnäolo lopulta aina rasittaa. Mun rakkaus ja lämpö kohdistuu ihmisiin, ja se että kissa kiehnää tai koira pyörii koko ajan jaloissa on tosiaan lähinnä rasittavaa ja pitemmän päälle tuskastuttavaa. En ikinä ottaisi kissaa tai koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun hankkii minkä tahansa eläimen, on oltava varma, että tarpeen tullen sillä on luotettava hoitaja tai hoitopaikka. Tälläinen tarve voi olla vaikkapa omistajan sairastuminen, lomamatka tms. Meillä hoitaja löytyy helposti lyhyt- tai pitkäaikaiseen tarpeeseen mikä kullan arvoista. Tälläkin hetkellä mun kämpässä villiää 8 kissaa
Tämä.
Mul ei ole ketään sellast jonka luokse voisin koirani viedä hoitoon tai joka tulis mun kotiin sitä hoitamaan. Halukkait kyl on, useitaki, mutta ei sellasii joille voisin koirani uskoo, sillä se vaatii kokeneen ihmisen joka osaa käsitellä haastavampaaki rotuu. Mä oon sit ulkomaan lomamatkoist luopunu kokonaa ja matkailen vain kotimaas omal autol. Tämä on mun valinta ja tiesin sen kyseisen koiran ottaessain. Se takaportti kyl on, että jos mä vaik sairastun, loukkaannun tai kuolen, nii koiran kasvattaja on luvannu koirast huolehtii ja tästä on mustaa valkoisel. Koira rajoittaa mun menemisii, mut se on toissijaine juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin tykkään koirista mut miten te jaksatte lenkkeilyttää niitä joka päivä 3-4 krt päivässä? Mulle ykskin ois liikaa mut oonkin laiska
Valitettavasti monet eivät lenkkeilytä vaan ne lenkkeilyt ovat nopeita pissatusreissuja talojen nurkille.
Kaikki koirat eivät tarvitse pitkiä lenkkejä. Pienemmät koirat eivät edes jaksa sellaisia tehdä.
Jos minun kissakin tekee valjaissa 2-3 km lenkin ja mielellään enemmän, niin on se kumma, jos samanakokoinen koira ei muka jaksa. Ehkä se ei jaksa yksinkertaisesti siksi, ettei omistaja ole koskaan huolehtinut koiran liikunnan tarpeesta? Onhan niitä ihmisiäkin, jotka puuskuttavat kävellessään muutaman sata metriä, ja pidemmälle on pakko
Taidat olla aika aikamoinen sohvaperuna, jos 2-3 km kävely tuo sinulle mieleen himoliikkumksen. Joo, huomaa kyllä, että ihmiset ovat yksilöitä - niin hyvässä kuin pahassa.
Niin? Ja nytkö sitten ajattelet, että kaikkien koirien on pakko jaksaa sama?