Mulla oli pari vuotta sitten kohdunulkopuolinen raskaus, ja nyt harmittaa eräs juttu. OV
Siinä hötäkässä meni toinen munatorvi, kun alkio poistettiin tähystyksellä, munatorvi oli siis vaurioitunut. JÄlkikäteen on jäänyt mietityttämään, että olikohan tuo vauvanalku tyttö vai poika... ja minkähän kokoinen hän mahtoi olla tuolloin...? En sitä silloin hoksannut kysyä, olin muutenkin niin pöllämistynyt, kun koko juttu tuli yllätyksenä.
Tietäisikö joku, voiko tuollaista asiaa jälkikäteen kysellä jostain? Mistä?
Silloin tällöin mietiskelen asiaa, mietin että nyt hän olisi sen ikäinen jne. Tuon jälkeen olemme kyllä saaneet toisen ihanan lapsen, mutta silti, varmaan joku ymmärtää mitä tarkoitan.
Kommentit (4)
Tuntuisi aika typerältä verorahojen haaskaamiselta, jos tutkittaisiin.
Yleensä patologi tutkii kaiken ja jos on ollut riittävästi viikkoja niin sukupuolikin on tiedossa.
Ei ne sellaista tietoa kuitenkaan sulle automaattisesti kerro.
Mulla oli joskus aika myöhäinen keskenmeno ja myöhemmin mua jäi vaivaamaan sikiön sukupuoli. Ja siellähän se papereissa oli tiedossa kun muutaman vuoden päästä asiaa kysyin.
niin aikaisessa vaiheessa, ettei sukupuolta saa selville kuin dna-testillä tai mahdollisesti todella tarkalla patologin tutkimuksella. Eikä näitä tehdä kohdunulkoisen jälkeen (miksi tehtäisiin?).
kysyin keskeytyksen jälkeen sukupuolta, sanottiin ettei sellaisia tietoja anneta.