Hesari soittaa ja pyytää sinulta isoa haastattelua. Menetkö ja miksi?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Tämän täytyisi liittyä jotenkin työhöni ja toki menisin kertomaan tutkimustuloksista tai uudesta hankkeesta.
Minussa itsessäni ei ole mitään kiinnostavaa, siitä en kertoisi, mutta eivät ne kyllä siitä kyselisikään.
Sinähän voit markkinoida itseäsi eri paikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ammattiasioista voin kyllä antaa haastattelun mutta edellytän että saan ennen julkaisua lukea jutun ja vaatia korjauksia ettei sinne jää virheitä tai väärinkäsityksiä.
Olisin samoilla linjoilla.
En. Koska en edusta vihervasemmistoa niin luultavasti vääristäisivät sanomaani.
Hesari ei edes tiedä että olen olemassa. Siis nauraisin paskaiset naurut scammerille.
T@ppouhkauksia totuuden kertojalle. Jaa-a.
Ensiksi kysyisin, että miksi minulta randomi-tyypiltä halutaan laajaa haastattelua. Sitten naurahtaisin, ja ei, en ala pelleksi sisällön täytön takia.
Vierailija kirjoitti:
Ammattiasioista voin kyllä antaa haastattelun mutta edellytän että saan ennen julkaisua lukea jutun ja vaatia korjauksia ettei sinne jää virheitä tai väärinkäsityksiä.
Ainahan se tehdään niin. Kuuluu hyviin journalistisiin tapoihin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla Hesarin toimittaja pyysi joskus aiemmin tällaista ammattiasioihin liittyvän jutun tekemistä. Useita kertoja yritti. En suostunut. Mitään takeita ei ole loppupeleissä siitä, että saa etukäteen luettavakseen julkaistavan version. En myöskään halua minusta otettuja kuvia nettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mennytkin. Kirjani sai haastattelun ansiosta paljon näkyvyyttä.
Saako siitä haastattelusta rahaa?
Ei saa.
En ehkä enää lähtisi, tai ainakin vaatisin ettei haastattelua voi kommentoida. Olen kerran erehtynyt antamaan ison haastattelun, ja sen seurauksena kommenttikenttä räjähti. Ja kun sain keskustelun suljettua, paskanjauhanta siirtyi tänne.
Olisi kiva puhua Hesarin toimittelijalle aivan puuta heinää, ja olevinaan Hamasin ja palen kannattaja. Eri asia, julkaiseeko tuommoinen roskalehti mitään. Periaatteessa haistattelisin haastattelijalle täyslaidallisen. 😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan se tehdään niin. Kuuluu hyviin journalistisiin tapoihin.
Niin, journalistisiin tapoihin kuuluu myös totuudessa pysyminen, silti hesarissa on vieläkin artikkeli pesukarhukravateista ja toistaalta esim. toinen lehti viimeksi viime viikolla uhosi selänteen kannattaneen jotain törkeäksi leimattua kommenttia vaikkei selänne tuota kommenttia millään lailla sitten lopulta kannattanutkaan. Sadasta tai tuhannesta muusta esimerkistä puhumattakaan.
Journalismi on vaan sana nykymedialle. Semmoinen kiva mainosleima jolla myydä juttuja lukijoille. Muuten lehdet on täynnä puolituubaa tai joskus huonona päivänä täyttä tuubaa kun julistetaan sanomaa tai politikoidaan median voimalla, viis journalismin todellisesta merkityksestä. Onhan aina helpompaa vain teeskennellä olevansa neutraali ja luotettava kuin oikeasti nähdä se vaiva että olisi kaikkea tuota.
Vierailija kirjoitti:
Hesarin taso on laskenut viime vuosina niin paljon että en tiedä olisko enemmänkin mainehaitta päätyä Hesariin.
Niinpä juuri. Hesarin journalismin taso nykyään on iltapäivälehtien tasolla.
Minä meni ja tekivät kunnon jutun mutta toimittaja ihastui ja tuotti päänvaivaa :) Inhimillistä kyllä, mutta harkitsen toista kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva puhua Hesarin toimittelijalle aivan puuta heinää, ja olevinaan Hamasin ja palen kannattaja. Eri asia, julkaiseeko tuommoinen roskalehti mitään. Periaatteessa haistattelisin haastattelijalle täyslaidallisen. 😏
Kuulin jossain huhun että gösta sundgwist oli aikanaan hieman kyllästyneenä omaksi huvikseen selittänyt jossain haastattelussa pokkana vaikeita kouluaikojaan ja jotain (en ihan varma ole yksityiskohdista) naisen vaatteisiin pukeutumisestaan lukiossa tms. Tarina jäi näemmä elämään kun jotkut artikkelit toistaa sitä edelleen :D
Mihin siis pitäisi mennä? Mua on haastateltu puhelimessa. Menin toiseen huoneeseen jossa oli hiljaisempaa.
Vainoharhaisuus on näköjään yleistä oikeistopiireissä. Siihenhän se ideologia itseasiassa perustuu.
Mä markkinoin vetämääni projektia medioihin keväällä ja sainkin jutun läpi kahteen eri paikkaan. Hain julkisuutta edustamalleni yhteisölle ja sitä myös saimme. Emme rahaa vaan imagoa. Ja imagon perässä tulee luottamus, yhteistyö ja raha.
Vierailija kirjoitti:
Oletko mielisairas?