Kuinka isoja summia kahvilat, jäätelökioskit, ravintolat ym. menettävät tällaisena kesänä?
Tätä olen miettinyt, kun päivittäin olen koiraa ulkoiluttaessa kaupungilla kävellyt ja KOSKAAN ei ole ketään millään terassilla. Lasketaanko sadekesän taloudelliset menetykset kymmenissä vai sadoissa tuhansissa euroissa? Tiedän, että meidänkin kaupunkiin on tullut edellisten hellekesien innoittamana parikin uutta yrittäjää ja heillähän tämä on täydellinen katastrofi :(
Kommentit (6)
Aloitteleva yrittäjät ovat tietenkin jo tässä vaiheessa kesää konkurssissa. Ei muuta kuin pillit pussiin.
Sman verran kuin suomalaiset nyt säästävät
Voinee varmaankin olettaa, ettei yksi viileämpi kesä johda mihinkään kestäviin muutoksiin kulutustottumuksissa. Eli periaatteessa hyvien kahvilayritysten ja vastaavien ei pitäisi koleiden säiden johdosta kaatua, vaan ainoastaan ylioptimististen, kestämättömällä pohjalla olevan ylitarjonnan.
Kioskinpitäjät läskistyvät kun joutuvat syömään itse jäätelönsä.
Heillä on kaksi poikkeuksellisen hyvää kesää takana ja hintoja on nostettu. Jos ovat suunnitelleet taloutta kestävästi edes sen yhden heikon kesän varalle, niin ei hätää. Jos eivät, niin se oli sitten siinä.