Mikä aurinkorasva ei kirvele silmiä?! Tuntuu, että kaikki kirvelee
Olen ostanut useamman eri aurinkorasvan, ei mitään marketin niveaa vaan ihan kasvoille tarkoitettuja apteekista. Ja kaikkk kirvelee ihän järkyttävän pahasti silmiä. En laita niitä silmänympärysalueelle, mutta päivän mittaan ne valuu silmiin vaikka ei edes ui vaan on vain kaupungilla tms. Nytkin silmät ihan punaiset ja kirvelee kamalasti, oli pakko lähteä ulkoa ihan kesken kotiin pesemään silmiä. Vinkatkaa joku aurinkorasva joka ei kirvele silmiä, siis ei vaikka vähän hikoilisi tms eli että sitä saattaa valua silmiin vähän.
Kommentit (18)
Korealainen Frudia Ultra UV Shield Sun Essence. Näyttää olevan Yeppo&Soonsoossa alessa.
Amerikkalaiset kirvelee, kun niissä käytetään jotain vanhoja juttuja. Eurooppalaiset ei enää kirvele.
Omg, ei mulla vaan valu silmiin mitään
En laita aurinkorasvaa lähellekään silmiä, ne kaikki kirvelee. Silmille aurinkolasit ja päähän lippis, niin otsa ja silmät on kohtalaisen suojassa. Ei valu silmiin.
Kokeile tätä: LA ROCHE-POSAY ANTHELIOS XL STICK SPF50+
https://www.yliopistonapteekki.fi/lrp-anthelios-xl-stick-spf50-9-g-36380
https://www.laroche-posay.fi/anthelios/anthelios-xl-lip-aurinkosuoja-hu…-
Tuote on paksu PUIKKO, niin kuin huulirasva. Ainakaan itsellä se ei aiheuttanut silmien kirvelyä.
Mulla on rasvainen iho ja aurinkovoiteen haluan olevan mahdollisimman kevyttä mutta samalla sellaista ettei se lähde heti valumaan. Avenen aurinkovoide on valkoista kittiä, joka ei valu mutta joo, kamalan väristä. Käytän vain rannalla. Nyt suosikkini on Alga Marisin sävytetty aurinkovoide. On aika puuterista.
Eihän se auta kuin kokeilla. Kysy apteekista jos heillä olisi näytteitä.
Viimeisin jota olen käyttänyt on Cerave face SPF 50
https://www.yliopistonapteekki.fi/cerave-facial-moisturising-lotion-spf…
Ceraven tuotteet on muut olleet tosi hyviä ja tuon sarjan pitäisi olla ihotautilääkäreiden kehittämä. Silti silmät aivan tulessa ja punaiset. Myös korealaista kosmetiikkaa olen ostanut SPF 50 tuotteita ja nekin kirvelee paljon. Jotain olisi pakko laittaa, jotta voisi ulkoilla lapsen kanssa. Varjossa ei ole mahdollista koko aikaa olla.
Ap
Älä laita otsalle, vain silmien alapuolelle, ei kirvele.
Evolve ja Patyka. L300 oli pahin kirvelyttäjä, meni mulla samantien poistoon. Mun silmät ei vissiin kestä kemiallisia filttereitä.
Aurinkorasvaa ei ole tarkoitus laittaa silmiin. Sitä varten on aurinkolasit.
Olin ehdottamassa juuri tuota Ceraven face 50 spf. Mutta ei sekään sit käy.
Vierailija kirjoitti:
Korealainen Frudia Ultra UV Shield Sun Essence. Näyttää olevan Yeppo&Soonsoossa alessa.
Korea on muodissa. 😂
Vierailija kirjoitti:
En laita sitä silmiin. Enkä silmänympärysalueelle. Silmillä aurinkolasit. Laitan aurinkorasvaa otsaan, nenään ja poskiin ja leukaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En laita sitä silmiin. Enkä silmänympärysalueelle. Silmillä aurinkolasit. Laitan aurinkorasvaa otsaan, nenään ja poskiin ja leukaan. Ap
Ehdotin jo aiemmin, että älä laita otsalle vaan silmien alapuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotin jo aiemmin, että älä laita otsalle vaan silmien alapuolelle.
Juu no otsa palaa kyllä hetkessä jos ei otsaan laita aurinkorasvaa. Ja joku hellehattu koko ajan päässä on liian hankala lapsen kanssa ulkoiluun. Rannalla se olisi varmaan ok paitsi uidessa, mutta me pelataan tennistä ja kaikkea vastaavaa. Ap
Aurinkosuojavoidetta voi laittaa kulmakarvoihin ja kulmaluun kohdalle, muttei liikkuville silmäluomille. Myös "silmäpussialue" on sopivaa aurinkosuojavoiteelle, mutta älä missään nimessä yritä laittaa sitä lähelle silmien limakalvoja. Silloin alkaa kirvellä.
Kaikki kemikaalit kirvelee silmiä. Joskus pelkkä vesikin, jos on kuivat silmät. Laita hattu päähän, niin voit levittää rasvan vain alaosaan kasvoja.