Miten kaislat saa niitettyä?
Mökillä alkaa olemaan sen verran isot kaislat että vaikeuttaa jo uimista
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Iso viikate ja 3 kertaan niität 2 vuoden välein. Se varrelinen viikate. Kelluvalla köydellä kohli kaislat talteen ja kompostoi. Minä olen tehnyt tuota useamman kerran. Ikivanhat verkarit uimahousuiksi ja wanhat kengäåt koska kävelet kaislikossa.
Millainen on varreton viikate?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sellainen pitkä puuvartinen "talikko" mutta 90 asteen kulmassa. Sillä olen riipinyt kaisloja juurineen.
Kovin syvälle ei onnistu.
Et taida edes tietää, mikä on talikko.
Vierailija kirjoitti:
kaksiteräistä kaislaviikatetta saa ihan Puuilostakin.
Leluja.
Laita muija niittämään. Itse voit samalla juoda olutta laiturilla ja antaa ohjeita.
Lohduton, mutta kokemukseen perustuva, vastaus Ap:lle.
Et mitenkään.
Ruoppaus, niitto, juurineen kiskominen jne. antavat ainoastaan lyhytkestoisen vaikutuksen.
Ja älkää missään tapauksessa käyttäkö kasvimyrkkyjä, kuten olen jonkun sankarin kuullut tehneen.
Se on jo sulaa hulluutta.
Kynsiviila käteen ja uimaan sinne, sitten vain nätisti yksi kerrallaan viilaat poikki. Laita ne kuivumaan 2 tunniksi aurinkoon ja sitten viet johonkin pimeään paikkaan. Saat mahtavia joulukoristeita aikanaan. Egologista hyötyliikuntaa.
Varreton viikate eli varmaan tässä rapauksessa sirppi
Miksi palsta on niin outo paikka? Koska kaikki kirjoittajat ovat anonyymejä ja he eivät ole vastuussa sanomisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaislikossa suhisee.
-Havaijilainen sananparsi.
Nastasmuumio ampuisi korret poikki pistoolilla.
Meillä kävi monena vuonna tässä merihanhia. Söivät lähes kaikki kaislat ja nyt niitä on vaan vähän jäljellä, eivät enää edes kasva.
Ei kannattaisi ampua niitä vesilintuja! En ymmärrä miksi tuo edes on luvallista.
Viikatteella niittämällä kerranvuodessa, niin parissa vuodessa vähenee huomattavasti.
Tee, mitä haluat, kunhan et vahingoita ketään.
Elämä on kuin pelikortit et tiedä mitä seuraavaksi saat.
Vierailija kirjoitti:
Niität niitä hartaasti viikatteella sitä mukaa kun ne kasvavat takaisin. Menee jonkun verran aikaa ja on aika työlästä, mutta kyllä ne pikkuhiljaa katoavat. Voit myös tilata talveksi ruoppauksen jolloin lähtevät kerralla.
Ruoppausta en suosittele, jos kyseessä on meri. Meillä ruoppausalue pehmeni yllättäen upottavaksi. Kesti kauan että pohja alkoi taas kantaa. Ainoa kaislojen hallintakeino on niittäminen, niin työlästä kuin se onkin.
Rautaharavaako tarkoitat?
https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChsSEwjM7J3n0q2OA…