MTV: Ari, 47, haluaa isäksi ja itkee tinderissä - miksi nuoret naiset eivät tajua että hän olisi paras mahdollinen valinta heidän lastensa i
47-vuotias Ari Lanamäki haaveilee yhä isäksi tulemisesta ja etsii aktiivisesti kumppania deittisovelluksista. Arin mukaan ikä on kuitenkin haaste, sillä monet nuoremmat naiset pitävät häntä liian vanhana perheen perustamiseen. Ari kokee tilanteen turhauttavana, koska hän olisi valmis sitoutumaan ja tarjoamaan vakaan ja turvallisen kodin lapsille.
Rehellisesti sanottuna Arin ikää korostetaan aivan liikaa, kun todellisuudessa nelikymppinen mies voisi olla jopa parempi isä nuorelle naiselle kuin epäkypsä kolmekymppinen. Kyseessä on kuitenkin aikuinen, vakaa ja vastuuntuntoinen mies, jolla on elämä jo hallussa, eikä enää tarvetta rellestää viikonloppuisin baareissa. Nuorten naisten kannattaisi katsoa pintaa syvemmälle, sillä tällaiset miehet arvostavat perhettä aivan eri tavalla kuin nuoremmat hulivilit.
Kommentit (1525)
Jos nainen haluaa lapselleen isän eikä vain siittäjää niin tuommoinen viittäkymåpiä lähestyvä on huono vaihtoehto . Teini/ teinit ja kärttyisä 60 - 70 -vuotias ukko samassa huushollissa ei ole hyvä vaihtoehto. Ja kun lapselle alkaa syntyä omia lapsia ja nainen saisi mummoilla, niin huushollissa on ikivanha passattava ukonkääkkänä.
Ari haluaa vain päästä panemaan nuorempaa. Ei siinä sen ihmeellisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen mies. Juna meni jo ja NYT Ari haluaa kyytiin. Jos elää poikamiehen elämää 30 vuotta, pitää muistaa että kun havahtuu perheen perustamiseen on yleensä jo myöhässä ainakin 20 vuotta.
tämä henkilö on jo nuoresta alkaen halunnut lapsen, hän on niin itse kertonut.
No hän ei ole ollut seksuaalisesti haluttava - edes nuorena.
Ihan varmasti mustaki joku nainen, aika moniki, sanois et mä en oo sen mielestä seksuaalisesti haluttava. Mulla on silti oikeus olla isä ja sitä oonki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nelikymppinen mies voisi olla jopa parempi isä nuorelle naiselle kuin epäkypsä kolmekymppinen"
Juu, nelikymppinen nimenomaan voisi olla nuoren naisen ISÄ, ei puoliso.
Tämä! Parinkymmenen vuoden ikäero alkaa kostautua. Siskoni meni naimisiin alle 30 -vuotiaana viisikymppisen miehen kanssa (tosin sillä miehellä oli jo aikuisia lapsia edellisestä avioliitosta). Nyt kun siskoni on jäämässä eläkkeelle, se ukko on jo yli 80. Eivät ole enää naimisissa.
Päivi ja Paavo Lipponen?
Vierailija kirjoitti:
Tässä on ratkaisu!
Samasta puolueesta samasta kaupungista Veera Hellman etsii miestä, jonka kanssa perustaa perheen.
Jonkun pitäisi järjestää treffit heille.
hyvä idea!
Vierailija kirjoitti:
Mick Jagger tuli isäksi 73-vuotiaana.
Ari voi sitten ryhtyä rokkitähdeksi, niin johan alkaa naisia tulla ovista ja ikkunoista
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 43v ISOVANHEMPI jo lapsenlapselleni. Viisikymppisten ei tule lisääntyä kuin siinä tapauksessa että sukupuutto uhkaa.
No ennen vanhaan siitettiin lapsia niin kauan kun niitä tuli. Käytännössä sinuakaan ei olisi ollut olemassa jos näin ei olisi tehty.
Vierailija kirjoitti:
Miesvauva Ari. Muut samanikäiset ovat kolmikymppisten vanhempia. Säälittävä äijä.
Lapset tehty 17-vuotiaana? :DDD
Kyllä omassa lähipiirissä se tyypillinen aika tehdä lapset on ollut miehillä noin 35v +-3 vuotta
Naisten haluttomuus johtuu aina siitä, että se mies ei ole haluttava. Miehet vaan aina kääntää sen naiseen väittäen, että se ettei nainen halua häntä, on naisen oma vika.
Arista voisi tulla hyvä isäpuoli.
Biologisesti hän on jo noin 20 vuotta myöhässä, koska hänen siemennesteessään on jo runsaasti geneettisiä mutaatioita, mutta ei-biologisena isänä hän voi pärjätä aivan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat oli tuon ikäisenä isovanhempia.
Se on sit toinen ääripää et parikymppisenä tekee jo lapsia. Lapsi joka tekee lapsia.
Ei parikymppinen ole lapsi! Teiniraskaudet on asia erikseen mutta 21-27v on paras ikä hankkia lapsia.
Näytä mulle mies joka on 21-vuotiaana armeijan ja yliopiston käyny mies joka asuu omistusasunnossa
Ari on 47 ja yliopisto edelleen käymättä!
Ei sekään ollu 21-vuotiaana vielä sairaanhoitaja
Sepä se! Siksi jäi ilman!
Arin pitää ryhtyä jännämieheksi, sitten alkaa saada naisia.
Vierailija kirjoitti:
25-30-vuotiaat miehet voisi myös ruveta arvostamaan 47-vuotiaan naisen vakautta.
Mutta eihän nainen enää saa lapsia 47 vuotiaana. Ehkä 1 miljoonasta vielä voi jonkin sortin onnenkantamoisella saada lapsen mutta saman ikäinenmies saa helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen mies. Juna meni jo ja NYT Ari haluaa kyytiin. Jos elää poikamiehen elämää 30 vuotta, pitää muistaa että kun havahtuu perheen perustamiseen on yleensä jo myöhässä ainakin 20 vuotta.
tämä henkilö on jo nuoresta alkaen halunnut lapsen, hän on niin itse kertonut.
No hän ei ole ollut seksuaalisesti haluttava - edes nuorena.
Ihan varmasti mustaki joku nainen, aika moniki, sanois et mä en oo sen mielestä seksuaalisesti haluttava. Mulla on silti oikeus olla isä ja sitä oonki.
Kukaan ei ole kieltänytkään oikeutta olla isä, mutta itse siihen on löydettävä se kumppani ,jolle kelpaa. Ari ei ole kelvannut kellekään nuorena ja vielä vähemmän kelpaa nuoremmille naisille vanhana. Mikään ei estä Aria saamasta hyvää parisuhdetta suunnilleen ikäisensä naisen kanssa, mutta on erittäin epätodennäköistä, että hän saisi lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo pelkästään Arin iän vuoksi hänen siittiönsä ovat kuraa. Ikääntyessä haitallisten mutaatioiden todennäköisyys soluissa, myös sukusoloissa, kasvaa. Suomessa on ikärajat syystä spermanluovuttajille. Yleensä 20-45 vuotta. Esim. Mehiläisellä 22-40 vuotta.
Isän ikä vaikuttaa lapsen terveyteen ja vanhojen isien lapsilla on muita todennäköisimmin sairauksia kuten autismi, ADHD, kaksisuuntainen mielialahäiriö ja skitsofrenia. Isän poikkeava ikä myös heikentää lasten sosiaalisten taitojen kehittymistä. Vanhojen isien lapset menestyvät keskimääräistä huonommin testeissä joissa mitataan keskittymistä, oppimista, muistia ja puhe-ja lukutaitoa.
Älä selitä. Ihan hyvässä kunnossa tuo ari on. Moni 30v suomalainen mies on paljon huonomassa kunnossa, valitettavasti.
Selvä, tässä tyyliin sopiva ja asiapohjainen vastaus, jossa isketään takaisin mutta pysytään fiksuna:
---
Faktojen aika? Selvä.
Kyllä, biologinen ikä vaikuttaa, eikä kukaan kiellä etteikö 45+ vuoden iässä siittiöiden laatu keskimäärin heikkenisi. Mutta yksilötasolla vaihtelu on valtavaa. Ari saattaa olla biologisesti lähempänä 35-vuotiasta kuin moni limuviiksinen 28-vuotias roiskeläppädieetillä elävä pleikkarinörtti.
Ja joo, on olemassa korrelaatioita isän iän ja esimerkiksi autismikirjon sairauksien välillä, mutta kyse on tilastollisista riskeistä, ei kohtalosta. Jos lähdetään sillä logiikalla, niin ketään ei pitäisi päästää lisääntymään ellei ole alle 30, korkeakoulutettu, normaalipainoinen, tupakoimaton ja geneettisesti seulottu.
Tosiasiassa vanhemmat isät ovat usein vakaampia, taloudellisesti turvattuja ja henkisesti kypsiä. He eivät enää juokse baareissa, eivät katoa Tinderissa heti ekan kiukun jälkeen, ja he todennäköisemmin oikeasti haluavat lapsen eivät lipsauta vahinkoa perjantain kännissä. Tutkimuksissa on myös todettu, että vanhemmat isät viettävät enemmän aikaa lapsensa kanssa ja osallistuvat aktiivisemmin kasvatukseen.
Ja mitä tulee lapsen kognitiivisiin taitoihin, ne riippuvat enemmän kodin virikkeellisyydestä, turvallisesta kiintymyssuhteesta ja vanhempien sitoutumisesta kuin siittiön ikäleimasta.
Eli joo, biologia on yksi palikka, mutta ihmiselämä ei ole laboratoriokoe. Jos Ari on fyysisesti hyvässä kunnossa, henkisesti motivoitunut ja valmis olemaan läsnä, hän on parempi isäehdokas kuin iso osa "parhaassa iässä" olevista aikuislapsista, jotka eivät tiedä mitä tekevät huomenna, saati seuraavat 20 vuotta.
Loppupeleissä: paras aika tulla isäksi ei ole 2236, vaan silloin kun siihen on oikeasti valmis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat oli tuon ikäisenä isovanhempia.
Se on sit toinen ääripää et parikymppisenä tekee jo lapsia. Lapsi joka tekee lapsia.
Ei parikymppinen ole lapsi! Teiniraskaudet on asia erikseen mutta 21-27v on paras ikä hankkia lapsia.
Näytä mulle mies joka on 21-vuotiaana armeijan ja yliopiston käyny mies joka asuu omistusasunnossa
Nuoko ovat sinulle aikuisuuden mittarit?
Ne on edellytyksiä kypsyydelle isäksi. Nekään ei vielä siihen kypsyyteen riitä.
Höpsistä!
Ai vasta nyt on herännyt siihen, että haluaa perheen. Eikö ole ollut parisuhteessa koskaan aiemmin? Huolestuttavaa, jos ei ole tuohon ikään mennessä ikinä ollut suhteessa. Vai onko käynyt niin, että aiemmin Arin prioriteetit ovat olleet jossain muualla ja nyt itketään, kun huomaakin jääneen yksin.
Ei niitä nuoria naisia saa jollei ole varakas julkkis. Että voivoi Ari sitten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitää olla haluttava, että nainen pystyy harrastamaan seksiä hänen kansaan. Jos mies ei ole haluttava, seksiä ei tule.
Totta. Naisille seksi on usein huonoa, eikä siitä vielä rumemman läskiplösön kanssa saa edes visuaalista nautintoa. Siksi naisen kannattaa olla vaativa. Muuten on vain antajapuolella.
Aijaa. Kyllä mun nainen saa aina orgasmin ku harrastetaan seksiä. Joskus kakski
No silloin olisi pitänyt toimia alle nelikymppisenä. Juna meni jo. Äärimmäisen harva mies saa esikoisensa yli 40 vuotiaana.