Aion kosia miestäni lomamatkalla
Lähdemme kuukaudeksi Italiaan syyskuussa. Ajattelin kosia matkan aikana. Mies rakastaa auringonlaskuja. Olemme Sardiniassa ensimmäisen osuuden matkasta. Siellä on upeita maisemia ja auringonlaskuja ei varmastikaan vaikea löytää :)
Onko teillä vinkkejä kosintaan? En koskaan ajatellut meneväni kihloihin. Nyt on vaan sellainen tunne että tämän haluan tehdä. Olen umpirakastunut. Mieheni on paras ystäväni, kaikki perheessäni rakastavat häntä. Minäkin hänen perhettään. Meillä on paljon rakkautta, kunnioitusta ja hauskanpitoa.
Kommentit (25)
Kaunis ajatus ja toteutus etenkin verrattuna omaan kosintaani. Saivartelijana vain kysyn, että aiotko kysyä miestä menemään naimisiin vai kihloihin?
Vierailija kirjoitti:
Samaa yritti oma tyttöystävä vaikka varsin hyvin tietää että en suostu koskaan kihloihin enkä naimisiin. Pettymys olis köskin kosketeltavaa kun sanoin ei
Ymmärrän. Saanko kysy että miksi et suostunut? Jos rakastat häntä? Tai ymmärrän jos ei halua naimisiin. En minäkään välttämättä. Kihlaus on enemmänkin osoitus rakkaudesta. Sitoutumisesta. Ei lupaus avioliitosta. Näen sen niin että voimme pitää mieluisemme häät tai jättää pitämättä. Ap
Kuinka kauan olette olleet yhdessä? Oletko varma, että et haluaisi odottaa, että mies kosii?
Mäkin olin päätäpahkaa umpirakastunut ja kosin miestä ja hän torjui minut.
Eli varaudu torjuntaan myös (ei ole mitään takeita, että kosintaan aina siis vastattaisiin myöntävästi). Ja voin sanoa, että se torjunta on sitten melko musertava kokemus.
Noloa. Kosiminen on miehen tehtävä.
Ei se munasolu jahtaa siittiötä. Vässykän miehen olet löytänyt, mutta jos se kelpaa sulle, niin mikäs siinä. Kysyitkö äidiltä jo pojan kättä?
Kosinta reissun alussa... Tosi hieno suunnitelma - jos hän sanoo kyllä. Jos sanoo ei, niin miten käy loppumatkan...?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan olette olleet yhdessä? Oletko varma, että et haluaisi odottaa, että mies kosii?
Eli varaudu torjuntaan myös (ei ole mitään takeita, että kosintaan aina siis vastattaisiin myöntävästi). Ja voin sanoa, että se torjunta on sitten melko musertava kokemus.
No toi mua just pelottaa myös :D Mutta jotenkin olen varma. Plus miehen täti, sisko ja serkku olivat vahvasti kosimisen kannalla. Haluaisin tehdä sen mutta pelottaa myös jos loma alkaa farssiin 😂 ap
Avioliitto on ennen muuta lainopillinen sopimus omaisuuden jakamisesta. Sitä ei moni avioon haikaileva tule ajaltelleeksi.
Matkan alussa ei kannata. Lopussa ehkä. 50/50 chans
Vierailija kirjoitti:
Kaunis ajatus ja toteutus etenkin verrattuna omaan kosintaani. Saivartelijana vain kysyn, että aiotko kysyä miestä menemään naimisiin vai kihloihin?
Kihloihin, se on pienempi kynnys :D Ap Siitä voidaan sitten mennä naimisiin jos siltä tuntuu.
Onko mies kuitenkin peto sängyssä ja 20 cm muna? Kun nämä muut miehen velvollisuudet tuntuvat jäävän naisen harteille, niin kai se jotenkin edes kompensoituu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa yritti oma tyttöystävä vaikka varsin hyvin tietää että en suostu koskaan kihloihin enkä naimisiin. Pettymys olis köskin kosketeltavaa kun sanoin ei
Ymmärrän. Saanko kysy että miksi et suostunut? Jos rakastat häntä? Tai ymmärrän jos ei halua naimisiin. En minäkään välttämättä. Kihlaus on enemmänkin osoitus rakkaudesta. Sitoutumisesta. Ei lupaus avioliitosta. Näen sen niin että voimme pitää mieluisemme häät tai jättää pitämättä. Ap
Sano yksikin positiivinen asia mikä miehelle tulee avioliiton myötä jos vertaa parisuhdetta ja avioliittoa? Velvollisuuksia ja vastuita ja kustannuskia tulee aivan järkyttävästi lisää ja jos avioliittoon ryhtyy mutta mitäön positiivista ei siittä miehelle tule.
Älä kosi matkan alussa. Katsele vielä matkan ajan. Jos ole matkan lopussa vakuuttunut, ja ellei hän matkan aikan itse kosi, niin siitä vaan, mutta älä pilaa matkaanne, vaikka idea tuntuisi nyt hyvältä. Kihlaus on avioliittolupaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toi mua just pelottaa myös :D Mutta jotenkin olen varma. Plus miehen täti, sisko ja serkku olivat vahvasti kosimisen kannalla. Haluaisin tehdä sen mutta pelottaa myös jos loma alkaa farssiin 😂 ap
Oliko edes se serkku mies vai päättekö naisten kesken kunnkaikki me tiedämme että naiset sukulaisetkin haluaa vain miehen kustannuksella naisen parasta. Nainen on aina naisen puolella ja nainen tukee aina toista naista jos "vastassa" on mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano yksikin positiivinen asia mikä miehelle tulee avioliiton myötä jos vertaa parisuhdetta ja avioliittoa? Velvollisuuksia ja vastuita ja kustannuskia tulee aivan järkyttävästi lisää ja jos avioliittoon ryhtyy mutta mitäön positiivista ei siittä miehelle tule.
itse tein lapsen suomalaisen naisen kanssa, ja nyt elämäni on helvettiä, vaikka lastani rakastsn yli kaiken
Vierailija kirjoitti:
Olitko vielä hänen kanssaan tuon kokemuksen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko edes se serkku mies vai päättekö naisten kesken kunnkaikki me tiedämme että naiset sukulaisetkin haluaa vain miehen kustannuksella naisen parasta. Nainen on aina naisen puolella ja nainen tukee aina toista naista jos "vastassa" on m
Itseasiassa mies, ja hän haluaa olla morsiusneitoni 😂 ap
Vierailija kirjoitti:
Onko mies kuitenkin peto sängyssä ja 20 cm muna? Kun nämä muut miehen velvollisuudet tuntuvat jäävän naisen harteille, niin kai se jotenkin edes kompensoituu?
Seksistä ei voi valittaa. Päivittäin, lähestulkoon. Ja iso on. Käyrä.. kiva :p