Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastaako Temun ja Sheinin vaatekoot Suomen kokoa?

Vierailija
03.07.2025 |

Vai ovatko pienempiä? Tilaanko normikokoani vai pykälää isompana?

Millaisia kokemuksia löytyy vaatetilauksista näistä nettikaupoista? Uskaltaako näistä tilata vaatteita tai ylipäätään mitään? Tarvitsisin mekkoja. Voiko maksaa esim. Klarnan kautta?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin ostan vaikka Prisman tai HM.n mekko, melko edullisia, voi sovittaa ja melko kestäviä (2-3v jopa jotkut HM.n vaateet ollut käytössä). Temun hinnat eivät oo mun mielestä niin edullisia kun huomioidaan myös laatu. Saattaa maksaa 10/ 20e mekko ja olla ensimmäisen pesun jälkeen pilalla...

Mulla vanhimmat mekot on kohta 30 vuotta vanhoja, sieltä h&m:ltä.

Kyllä ne ennen kestikin. Nykyään eivät ole lähelläkään samaa laatua. Mutta eipä kyllä missään muuallakaan...

Temun vaatteet on ihan herran haltuun laatunsa kanssa, jotkut huomattavasti laadukkaampia kuin vaikka joku perus keskihintainen muotimerkki, mutta toiset on new yorkerin paskimman laadun tasoista.

Vierailija
22/32 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut mekkoja, viimeksi tuli pari viikkoa sitten. On olleet hyvälaatuisia. Otan numeroa isommat, niissä on kyllä hyvin annettu mitat.

Pitkä, paksuhko hupullinen villatakki, jonka viime syksynä tilasin on ollut hyvälaatuinen, olen pitänyt paljon. Maksoi vain 8 ekee.

Kuin myös nuo mekot, pyjamashortsit, pyjamahousut ja hupparit olleet hyviä.

Ja kaikki on maksanut vain muutaman euron kappale.

Tilaukset tulleet sovitussa ajassa. En ole palauttanut mitään. Olen ollut hyvin tyytyväinen.

Ja todellakin olen noita pessyt, miksikään eivät ole menneet, ei pesussa, ei värit haalistuneet, eivätkä nukkaantuneet.

Ainoastaan tuota paksua ulkovillatakkia en ole pessyt, kun ei ole ollut tarve. Käytännyt sitä olen paljon.

Myös olen tilannut kuituliinoja, niitä pakkauksia, hyvälaatuisia. Poika pessyt niillä autoa. Toimivat myös pesukone pesun jälkeen. Eikä ole hinnalla pilattu. Pakkaus maksaa 0,79 ekee 🙂

Samaa tavaraa on Suomen kaupat pullollaan, mutta hinta moninkertaisia. Eikä ole toimituskuluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut mekkoja, viimeksi tuli pari viikkoa sitten. On olleet hyvälaatuisia. Otan numeroa isommat, niissä on kyllä hyvin annettu mitat.

Pitkä, paksuhko hupullinen villatakki, jonka viime syksynä tilasin on ollut hyvälaatuinen, olen pitänyt paljon. Maksoi vain 8 ekee.

Tilaukset tulleet sovitussa ajassa. En ole palauttanut mitään. Olen ollut hyvin tyytyväinen.

Ja todellakin olen noita pessyt, miksikään eivät ole menneet, ei pesussa, ei värit haalistuneet, eivätkä nukkaantuneet.

Ainoastaan tuota paksua ulkovillatakkia en ole pessyt, kun ei ole ollut tarve. Käytännyt sitä olen paljon.

Myös olen tilannut kuituliinoja, niitä pakkauksia, hyvälaatuisia. Poika pessyt niillä autoa. Toimivat myös pesuko

Tilaatko apin kautta vai voiko tilata selaimella?

Vierailija
24/32 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa kokemuksia tilaamisesta.

Olen tilannut verkkopankim kautta. Ei ole ollut ongelmia. Hinta on aina pitänyt paikkaansa. Tuotteet tulleet aina sovitussa ajassa. Eikö ole lähetyskuljua. 

Kuin myös kaikki luvatut ja valitsemani lmaisetuotteet ovat tulleet, viimeksi 7 kappaletta.

Olen ollut hyvin tyytyväinen.

Vierailija
25/32 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äpin kautta olen tilannut. Toki varmistelen, kun tilauksen olen tehnyt, että kaikki on ok.

Mutta niin teen toki muuallakin, kuin olen tilannut 

Mekoista sen verran, että olen osasta Temun mekoista pitänyt huomattavasti paljon enemmän kuin henkkamaukan. Palautin heille 2 mekkoa kesän alussa, kun ei ollut sitä mitä luulin. En juuri koskaan sieltä tilaa. 

Zalandon tuotteet on ok. En juuri koskaan palauta, kuin en myöskään Temun. Kun Temusta tilaa, niin kannattaa katsoa vaatteiden kohdalla ensin se, mitä materiaalia se on. Vastaato sitä mitä oletat. Ja tietenkin koko. Ne ovat numeroa pienempiä kuin meillä on normisti käytössä.

Mutta suosittelen lämpimästi. Mistään en ole saanut noin edullisesti itselleni ja kahdelle pojalleni vaatteita noin edullisesti.

Vierailija
26/32 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa hyvinkin ainakin Temussa. Ne on jopa hieman väljiä. Varmaan amerikkalaisia mietitty. Itse painan 94kg, pituus 164 eli ylipainoa todella paljon. Temun vaatteista menee XL. Ei tarvitse edes ottaa 2XL. Tietysti vähän riippuu vaatteesta, mutta minusta ne on jopa väljempiä kokoluokituksiltaan kuin Suomesta ostetut vaatteet. 

Vierailija
27/32 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Klarna-laskua Temu-tilauksiin, mutta kyllä täytyy sanoa, että kaikki aina oikein ja yhtään pettymystä ei ole tullut. Ihan kivaa peruskamaa sieltä saa, Esim. rintaliivit on olleet tosi hyvin koko paikallaan ja katsoo vaan selkäkuvista, ettei ole ihan selästä luirut, niin hyviä on tullut muutamalla Eurolla. Myös alkkareita olen ostanut. Uimapukuvalikoima on huikea ja toistaan hienompia tarjolla. Kannattaa katsoa palautteet ja sieltä palautekuvat, koska tietysti jotkut mekot esim. on aseteltu mainoskuvaan hyvin ja näet sitten realismin, kun joku "Karen" on pukenut sen päälleen.

Vierailija
28/32 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äpin kautta olen tilannut. Toki varmistelen, kun tilauksen olen tehnyt, että kaikki on ok.

Mekoista sen verran, että olen osasta Temun mekoista pitänyt huomattavasti paljon enemmän kuin henkkamaukan. Palautin heille 2 mekkoa kesän alussa, kun ei ollut sitä mitä luulin. En juuri koskaan sieltä tilaa. 

Zalandon tuotteet on ok. En juuri koskaan palauta, kuin en myöskään Temun. Kun Temusta tilaa, niin kannattaa katsoa vaatteiden kohdalla ensin se, mitä materiaalia se on. Vastaato sitä mitä oletat. Ja tietenkin koko. Ne ovat numeroa pienempiä kuin meillä on normisti käytössä.

Mutta suosittelen lämpimästi. Mistään en ole saanut noin edullisesti itselleni ja kahdelle pojalleni vaatteita noin edullisesti.

Menikö palautus hyvin? Riittääkö pakettiin vain palautuskoodi?!

Vierailija
29/32 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeastiko tilaatte myrkyllisiä vaatteita jostain Temusta ja Sheinistä? Ja joku mainitsi alusvaatteetkin, hyi. 

Vierailija
30/32 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menikö palautus hyvin? Riittääkö pakettiin vain palautuskoodi?!

Palautin siis vain Henkkamaukan mekot, en ole joutunut palauttamaan Temun ja Zalandon vaatteita.

Meni palautus hyvin ja riitti vain palautus koodi.

Vierailija
31/32 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ainakaan lapsillenne ostako tuolta mitään. Itsenne voitte halutessanne myrkyttää. 

Vierailija
32/32 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös olen tilannut kuituliinoja, niitä pakkauksia, hyvälaatuisia. Poika pessyt niillä autoa. Toimivat myös pesuko

Ovatko ne siis oikeasti villaa vai jostain muusta materiaalista tehtyä neuletta tai kangasta?

Tiedän että monet puhuvat kaikista neuletakeista villatakkeina ja kaikki satiinikangas  on toisille silkkiä ja jopa pinnoitettu kangas, jollain muovilla menee osalle nahkakenkinä ja laukkuina tai joku polyestertäytteinen talvitakki on muka untsikka. Toivon vaan, että tästä päästäisin eroon ja materiaalit pidettäisiin erossa mallista, jollei se oikeasti ole sitä materiaalia. 

Sinäänsä on hyvä, jos tykkäät siitä takistasi ja käytät sitä vaikka se olisi 100% polyesteriä. Minä vaan pidän luonnonkuituisista vaatteista,