Mikä on teidän mielestä suuri palkka?
Realistinen suuri palkka, onko se 4000 bruttona vai enemmän
Kommentit (32)
Tienaan itse reilu 5000€/kk ja ei ole iso palkka. Mies tienaa 20 000€/kk ja se on jo hyvä
yli 4.000 euroa bruttona alkaa olla jo hyvä. Keskinkertainen on joku 3.500 euroa brutto. Ökyksi menee sitten yli 6.000 euron palkka.
3000€/kk ennen veroja on virallinen rikkaan raja suomessa
7000 on palkkani. Tässä verotuksen ihmemaassa suuri palkka ei ole ainakaan tuo - kaikki menee mikä tulee eikä riitäkään. Kovasta työstä pitäisi saada kunnollista palkkaa mutta maksuhaluja ei juuri tunnu olevan.
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää vastausta, että 3500 brutto olisi iso palkka. Ei edes keskituloinen.
Eli et ymmärrä faktoja,selvä.
Mun suurin palkka koskaan oli 2500 euroa kuussa asiantuntijatyöstä. Tästä on jo parikymmentä vuotta. Silloin jo 3000+ oli suurehko palkka kaksikymppisen näkökulmasta. Nyt sanoisin, että 5000+ on suuri palkka.
Mulle riittäisi netto1500- 2000 euroa, sillä pärjäisin ja olen pärjännyt melko mukavasti ainakin tällä hetkellä.
No vaikka 5000 euroa nettona käteen.
Vierailija kirjoitti:
Mulle riittäisi netto1500- 2000 euroa, sillä pärjäisin ja olen pärjännyt melko mukavasti ainakin tällä hetkellä.
Kyse on isosta palkasta, ei pärjäämisestä. Kenenkään 100% työaikaa tekevän ei pitäisi vain pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
Sun pitäisi kasvattaa selkäranka.
Minä ajattelen itse näin että surkea palkka on alle 3000e/kk bruttona
Keskiverto palkka on 3500e/kk
Hyvä palkka on yli 4000e/kk
Yli 5000e/kk sitten jos tienaa niin ne on valtavan hyviä palkkoja eli porvareita ne on.
Puhun siis bruttopalkoista.