Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kohteliaasti kieltäytyä keskustelusta

Vierailija
03.07.2025 |

vieraan ihmisen kanssa? Esimerkiksi jonossa tai muussa tilanteessa, kun joku ventovieras ihminen aloittaa keskustelun tyhjästä? Tulen aina vaivautuneeksi, koska en pidä puhumisesta vieraiden ihmisten kanssa vapaa-ajalla. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sano mitään. Tai sanot suoraan että et halua keskustella.

Vierailija
2/25 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sori en voi nyt rupatella, on vähän kurkku kipeä."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häivyt paikalta.

Vierailija
4/25 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta  minulla on kova migreeni ja en pysty keskustelemaan.

Vierailija
5/25 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hablo finlandés. Soy español.

Vierailija
6/25 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaikka että "onko sulla lääkitys ihan kunnossa, vaikutat mielisairaalta"

Vierailija
7/25 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että olet miielisairaalasta päivälomalla ja ei saa ärsyttää.

Vierailija
8/25 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu selälle naama ei kuuntele.

TAI

Oletko kokeillut kertoa tästä, että sinua vaivaannuttaa puhua tuntemattomille? Villi ajatus puhua tunteistaan, mutta mikä on pahinta mitä voi tapahtua.

Vierailija
9/25 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viito takaisin, ettet kuule/puhu.

Kerran vastasin tällaiselle keskustelunavaajalle ihan kohteliaasti suomeksi, että anteeksi, en puhu suomea. Sekin auttoi kumma kyllä.

Vierailija
10/25 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hablo finlandés. Soy español.

Parempi puhua siansaksaa. Aina on vaarana, että osaa kieltä, jota esität.

Vierailija
11/25 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kiusallista jossain bussipysäkeillä joista kyseisestä henkilöstä ei pääse eroonkaan. Kerran sellainen paikallinen kehitysvammainen tuli multa kyselemään että tunnemmeko jostain. Niin, siis asumme molemmat 20000 henkilön tuppukylässä että ehkäpä naama on tullut vastaan ennenkin vaikka ruokakaupassa...

Vierailija
12/25 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, tulee mieleen eräs vanhempi nainen änkesi viereen istumaan kännykkää selaillessani ja aloitti aivan jäätävän puhetulvan asioistaan minun selaillessa kännykkää ja hymähdellen. Yritti vielä tulla perässä metrossakin kun tarkoituksella pakenin kauempaan vaunuun. Aivan uskomattoman röyhkeää käytöstä!

Vierailija
13/25 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jännä ilmiö et moni kehottaa valehtelemaan jotain tai häipymään paikalta.Jos jonotat niin kai se ny asia hoidetaan eikä toisen ihmisen puhumisen takia hipsitä pois.

Siinä sitä voi vapautua ja rentoutua kun kanssamatkustajan kanssa kommunikoi.

Itse olen puhuvainen, ujo kuin mikä, mutta puhelen ventovieraille ja moni rohkaistuu ja alkaa jutulle.

Hyvä niksi on saada rento fiilis muille kun heittää jotain humoristista tilannekomiikkaa, siinä repeilee viilipytytkin.

Toki huomaan välittömästi jos joku ei halua jutella takaisin, hänen pitää antaa olla rauhassa ja omissaan, ei pidä väkisin kellekkään puhua.

Vierailija
14/25 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni jännä ilmiö et moni kehottaa valehtelemaan jotain tai häipymään paikalta.Jos jonotat niin kai se ny asia hoidetaan eikä toisen ihmisen puhumisen takia hipsitä pois.

Itse olen puhuvainen, ujo kuin mikä, mutta puhelen ventovieraille ja moni rohkaistuu ja alkaa jutulle.

Hyvä niksi on saada rento fiilis muille kun heittää jotain humoristista tilannekomiikkaa, siinä repeilee viilipytytkin.

Toki huomaan välittömästi jos joku ei halua jutella takaisin, hänen pitää antaa olla rauhassa ja omissaan, ei pidä väkisin kellekkään puhua.

Nieletkö?

Vierailija
15/25 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hijaa ja semmonen "tonnin seteli" tuijotus päälle.

Vierailija
16/25 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät halua tai koe tarpeelliseksi vapautua ja rentoutua satunnaisten tuntemattomien mielenpiristäjien tahtiin. Olen itsekin pääsääntöisesti iloinen ja eläväinen, mutta esimerkiksi erityisen rankan työpäivän jälkeen haluan oikeasti olla ihan rauhassa edes hetken. Miettiä vaikka sitä jääkö se hengenvaarassa ollut potilas, jota juuri äsken vielä hoidin, henkiin.

Vierailija
17/25 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaat kohteliaasti jotain ja sitten toivotus "Hyvät päivänjatkot"

Vierailija
18/25 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vehje esiin ja ala vedellä. Tai jos olet lady niin käsi housuun ja alat äännellä merkitsevän nautinnollisesti. Ei häiritse kauaa.

Vierailija
19/25 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sano mitään. Tai sanot suoraan että et halua keskustella.

Näyttää tyhmältä, jos ei mitään sano ja mulkoilee 

Vierailija
20/25 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta teen juuri ajatustyötä.