Miten kohteliaasti kieltäytyä keskustelusta
vieraan ihmisen kanssa? Esimerkiksi jonossa tai muussa tilanteessa, kun joku ventovieras ihminen aloittaa keskustelun tyhjästä? Tulen aina vaivautuneeksi, koska en pidä puhumisesta vieraiden ihmisten kanssa vapaa-ajalla.
Kommentit (25)
"Sori en voi nyt rupatella, on vähän kurkku kipeä."
Anteeksi, mutta minulla on kova migreeni ja en pysty keskustelemaan.
Sanot vaikka että "onko sulla lääkitys ihan kunnossa, vaikutat mielisairaalta"
Sanot, että olet miielisairaalasta päivälomalla ja ei saa ärsyttää.
Puhu selälle naama ei kuuntele.
TAI
Oletko kokeillut kertoa tästä, että sinua vaivaannuttaa puhua tuntemattomille? Villi ajatus puhua tunteistaan, mutta mikä on pahinta mitä voi tapahtua.
Viito takaisin, ettet kuule/puhu.
Kerran vastasin tällaiselle keskustelunavaajalle ihan kohteliaasti suomeksi, että anteeksi, en puhu suomea. Sekin auttoi kumma kyllä.
Vierailija kirjoitti:
No hablo finlandés. Soy español.
Parempi puhua siansaksaa. Aina on vaarana, että osaa kieltä, jota esität.
Niin kiusallista jossain bussipysäkeillä joista kyseisestä henkilöstä ei pääse eroonkaan. Kerran sellainen paikallinen kehitysvammainen tuli multa kyselemään että tunnemmeko jostain. Niin, siis asumme molemmat 20000 henkilön tuppukylässä että ehkäpä naama on tullut vastaan ennenkin vaikka ruokakaupassa...
Voi luoja, tulee mieleen eräs vanhempi nainen änkesi viereen istumaan kännykkää selaillessani ja aloitti aivan jäätävän puhetulvan asioistaan minun selaillessa kännykkää ja hymähdellen. Yritti vielä tulla perässä metrossakin kun tarkoituksella pakenin kauempaan vaunuun. Aivan uskomattoman röyhkeää käytöstä!
Mielestäni jännä ilmiö et moni kehottaa valehtelemaan jotain tai häipymään paikalta.Jos jonotat niin kai se ny asia hoidetaan eikä toisen ihmisen puhumisen takia hipsitä pois.
Siinä sitä voi vapautua ja rentoutua kun kanssamatkustajan kanssa kommunikoi.
Itse olen puhuvainen, ujo kuin mikä, mutta puhelen ventovieraille ja moni rohkaistuu ja alkaa jutulle.
Hyvä niksi on saada rento fiilis muille kun heittää jotain humoristista tilannekomiikkaa, siinä repeilee viilipytytkin.
Toki huomaan välittömästi jos joku ei halua jutella takaisin, hänen pitää antaa olla rauhassa ja omissaan, ei pidä väkisin kellekkään puhua.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni jännä ilmiö et moni kehottaa valehtelemaan jotain tai häipymään paikalta.Jos jonotat niin kai se ny asia hoidetaan eikä toisen ihmisen puhumisen takia hipsitä pois.
Itse olen puhuvainen, ujo kuin mikä, mutta puhelen ventovieraille ja moni rohkaistuu ja alkaa jutulle.
Hyvä niksi on saada rento fiilis muille kun heittää jotain humoristista tilannekomiikkaa, siinä repeilee viilipytytkin.
Toki huomaan välittömästi jos joku ei halua jutella takaisin, hänen pitää antaa olla rauhassa ja omissaan, ei pidä väkisin kellekkään puhua.
Nieletkö?
Olet hijaa ja semmonen "tonnin seteli" tuijotus päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät halua tai koe tarpeelliseksi vapautua ja rentoutua satunnaisten tuntemattomien mielenpiristäjien tahtiin. Olen itsekin pääsääntöisesti iloinen ja eläväinen, mutta esimerkiksi erityisen rankan työpäivän jälkeen haluan oikeasti olla ihan rauhassa edes hetken. Miettiä vaikka sitä jääkö se hengenvaarassa ollut potilas, jota juuri äsken vielä hoidin, henkiin.
Vastaat kohteliaasti jotain ja sitten toivotus "Hyvät päivänjatkot"
Ota vehje esiin ja ala vedellä. Tai jos olet lady niin käsi housuun ja alat äännellä merkitsevän nautinnollisesti. Ei häiritse kauaa.
Vierailija kirjoitti:
Et sano mitään. Tai sanot suoraan että et halua keskustella.
Näyttää tyhmältä, jos ei mitään sano ja mulkoilee
Anteeksi, mutta teen juuri ajatustyötä.
Et sano mitään. Tai sanot suoraan että et halua keskustella.