Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko polttopuut maksaa vai teettekö itse?

Vierailija
03.07.2025 |

Just ostettiin "kesäalesta" koivuklapeja 100e heittokuutiolta. Tuliko tehtyä tyhmyys? Paljonko teillä päin maksaa vai teettekö itse?

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse omasta metsästä. Onhan se valmis kallista näinä aikoina.

Vierailija
2/107 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse omasta metsästä. Onhan se valmis kallista näinä aikoina.

Kesällä kannattaa ostaa niin varautuu jo tulevaan talveen kun kaikki ydinvoimalat menee jostain syystä aina samaan aikaan huoltoon (jotta sähköyhtiöt tekee hilloa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

45€ kiintokuutio kuivaa koivua. Pihaan tuotuna.

Vierailija
4/107 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin aikoinaan häälahjaksi pieni pala metsää, polttopuumetsää. Käytiin yli 10 v metsätöissä ja paluupostina tuli vuoden puut.

Pari v sitten eno, joka häälahjan antoi, ilmoitti myy talon, pellon ja metsät. Tehtiin meidän metsän kohdalla avohakkuun ja uudelleen istutus jne. Puut sitten aikoinaan haloiksi ja heillä on 5 isoa puuliiteriä pihalla, täynnä puuta. Veikkaan kestää siihen asti, kun päästään eläkkeelle ja sitten me muutetaankin omakotitaloin.

Vierailija
5/107 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatiin aikoinaan häälahjaksi pieni pala metsää, polttopuumetsää. Käytiin yli 10 v metsätöissä ja paluupostina tuli vuoden puut.

Pari v sitten eno, joka häälahjan antoi, ilmoitti myy talon, pellon ja metsät. Tehtiin meidän metsän kohdalla avohakkuun ja uudelleen istutus jne. Puut sitten aikoinaan haloiksi ja heillä on 5 isoa puuliiteriä pihalla, täynnä puuta. Veikkaan kestää siihen asti, kun päästään eläkkeelle ja sitten me muutetaankin omakotitaloin.

Miten te kuivaatte puut ennen kuin heitätte ne liiteriin?

Vierailija
6/107 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tehdään ja myyntiin myös muutama säkki. 45e koivua.

Vierailija
7/107 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin kuivaan heittämällä ne klapisäkkiin (tuollaiseen erikoisvahvaan nordforestiin https://rakennustyot.com/paras-klapisakki/ niin ei repeä) t. eri

Vierailija
8/107 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaan takkapuut (koivua, 100 euroa/motti) ja saunapuut (kuusta ja mäntyä) tehdään itse omasta metsästä. Kivempaa polttaa koivua takassa, toki voidaan polttaa siinä hätätilassa myös omatekemää havupuuta.

Vierailija
9/107 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän puu kuivuu hyvin myös liiterissä pinottuna. Harva liiteri on niin tiivis että ei kuivu.

Vierailija
10/107 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me myydään vielä kallimmalla puita naapureille. Ja meillä on myös sauna täynnä sokeria.

Vierailija
11/107 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntiin menevät puut kuivaa klapisäkeissä ja omat puut puukasassa liiterin vieressä.

Vierailija
12/107 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

traktorin perään klapikone ja sillä tehdään.

Vierailija
13/107 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

traktorin perään klapikone ja sillä tehdään.

No paljonko maksaa, onko oma klapikone, omat puut oma työväki paljon puutuu vastauksia?

Vierailija
14/107 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Veera käkättää tosi paljon!

Vierailija
15/107 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse ja olen ostanutkin yhdeltä kaverilta ostan jolla on metsää. Minulla on jotain 80 kuutioo klapeja. Ostin niitä korona aikana halvalla ja nyt ne maksaa 20% enemmän.

Vierailija
16/107 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liiterissä on niin harvat seinät, että kuivuvat siellä. Sama kuin heinäladoissa.

Vierailija
17/107 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin metsästä haetaan hakkuutähteitä ilmaiseksi, naapurin luvalla.

Vierailija
18/107 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loisiminen loppuu.

Vierailija
19/107 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lähti taas kaks tilausta lisää AliExpressiin ettei Kiinan vienti tyrehdy.

Vierailija
20/107 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihvi on hyvää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi