Ruotsalaisketjuilla on lapsille ihan järkyttävän rumia vaatteita.
En voi kertakaikkiaan tajuta miten kukaan voi ostaa niitä.
Vauvoille vielä löytyy nättejä mutta ei ala-asteikäisille.
Ei tajua, ei voi käsittää, ei voi ymmärtää! ;(
Kommentit (50)
Itse ostan paljon vaatteita ko liikkeesta. Kestavat kulutusta, kivoja vareja ja ovat lapsille sopivia. Minakaan en tykkaa ostaa pikkutytoille teinivaatteita.
Esim. H&Mllä ja Lindexillä on todella nättejä ja hyvän hinta-laatusuhteen omaavia vaatteita vauvoilla ja leikki-ikäisille, tytöille ja pojille. Mutta siitä 6 v ylöspäin vaatteet muuttuvat ihan omituisiksi. H&M on omaan makuuni parhaasta päästä, mutta todella harvoin enää löydän sieltä kivoja vaatteita lapsille. Postimyynti on parempi. Ykkösinhokkini on KappAhl, jossa myydään ihme pikkulolita kamaa jo suunnilleen 2-vuotiaille. Tai no, en ehkä tiedä nykytilannetta, en ole muutamaan vuoteen käynyt ko. ketjun liikkeissä edes sisällä.
Pitääkö olla suoraan pariisista?
Mutta olen kyllä enenevässä määrin alkanut ostaa lasten vaatteita ulkomailta. Ranskassa on lukuisia kivoja merkkejä, ei tarvitse olla jotain 3 Pommes tai Elle, vaan esim. sikäläinen vastine "ruotsalaisketjuille" on Okaidi, josta olen ostanut paljon kauniita vaatteita lapsille, ei ole kallista eikä hienoa, mutta nättiä.
Samoin mieheni kantaa USA:sta pojalle Tommy Hilfigerin, GAP:n ja Timberlandin vaatteita, jotka siellä ovat H&M:n hinnoissa. Selkeitä, yksivärisiä vaatteita hillityissä perusväreissä eikä mitään koko rintamuksen täyttäviä printtejä vaan logo pienellä esim. sivusaumassa.
En ole ap. mutta muuten vaan kypsä Suomessa myytäviin lastenvaatteisiin. Koska emme asu pk-seudulla, ei esim. torstain Hesarin listaamat erikoisliikkeet ole käytettävissä tkuin harvoin.
Meillä lapsi sai kummiltaan sen merkkisen paidan, ja ajattelin että se on suoraan jostain prismasta repästy... En ole ennen törmännyt tuohon merkkiin, vaikka ns. merkkivaatteita lapsille ostelenkin. Mutta, muuten olen kyllä samaa mieltä, itse ostan h&m:ltä ym vain alusvaatteita, sukkia tai yöpaitoja lapsille.
ja säästää luontoakin samaan syssyyn.
Olen todella pahoillani että lapseni joutuvat kulkemaan henkan ja maukan vaatteissa, Lindexin ja kapphallin. No, on meillä jotain myös Anttilasta, Prismasta ja sittarista. Toivottavasti eivät saa traumoja rumista vaatteistaan. Monelle äidille ne sitä tuntuu aiheuttavan. Vielä kerran olen pahoillani!
Se hyvä puoli niissä varmaan kuitenkin on, että ovat ehjiä ja puhtaita vaatteita.
Olen todella pahoillani että lapseni joutuvat kulkemaan henkan ja maukan vaatteissa, Lindexin ja kapphallin. No, on meillä jotain myös Anttilasta, Prismasta ja sittarista. Toivottavasti eivät saa traumoja rumista vaatteistaan. Monelle äidille ne sitä tuntuu aiheuttavan. Vielä kerran olen pahoillani!
Se hyvä puoli niissä varmaan kuitenkin on, että ovat ehjiä ja puhtaita vaatteita.
nimittäin esim. benettonilla on monet peruspaidat ihan samanhintaisia kuin jossain h&m:kin, mutta ovat paljon laadukkaampia ja kivemman näköisiä. Ei noissa ruotsalaisketjuissa loppujen lopuksi niin paljon halvempaa ole.
Pitääkö olla suoraan pariisista?
Mutta olen kyllä enenevässä määrin alkanut ostaa lasten vaatteita ulkomailta. Ranskassa on lukuisia kivoja merkkejä, ei tarvitse olla jotain 3 Pommes tai Elle, vaan esim. sikäläinen vastine "ruotsalaisketjuille" on Okaidi, josta olen ostanut paljon kauniita vaatteita lapsille, ei ole kallista eikä hienoa, mutta nättiä.
Samoin mieheni kantaa USA:sta pojalle Tommy Hilfigerin, GAP:n ja Timberlandin vaatteita, jotka siellä ovat H&M:n hinnoissa. Selkeitä, yksivärisiä vaatteita hillityissä perusväreissä eikä mitään koko rintamuksen täyttäviä printtejä vaan logo pienellä esim. sivusaumassa.
En ole ap. mutta muuten vaan kypsä Suomessa myytäviin lastenvaatteisiin. Koska emme asu pk-seudulla, ei esim. torstain Hesarin listaamat erikoisliikkeet ole käytettävissä tkuin harvoin.
vaan siitä miksi niin rumia vaatteita ylipäätään valmistetaan.
Ja joku niitä vielä suostuu ostamaan :((
ap
Jo s ä todellakin luulet, että sun lapsesi on jotenkin nätimpi niissä ylihintaisissa retkuissa niin erehdyt.
Sinulta puuttuu mielikuvitus ja siksi ne tylsät perusvaatteet antavat sulle itsevarmuutta.
Seuraavaksi tietysti väität että ruotsalaisia lastenvaatteita käyttävät lapset on itsekin rumia, vai?
ja erittäin kivannäköisiä lapsokaiset ovat- Meandi, Småfolk, Ej sikke lej, Katvig, Shamboodle, Pop, Ticket, Minomy ja Lindex uusretrot + Marimekko Suomesta.
Joko kerta tulee kaupungilla muutama ihminen ihastelemaan! Mites ap sun lapsesi, miltäs he näyttävät? Musta ne Timberlandit ja muut on todella tylsän näköisiä lapsilla- aivan liian konservatiivisia- no ehkä jollekin kansakoulun opettajan tai lasten lääkärin lapselle ok:)
Sulla taitaa itselläsi olla aikas huono maku:)
Me ei olla ainakaan mitään hyvätuloisia enkä yritä lapsiani pukemalla mitään muuta edes viestittää. Mutta silti ei mulle kelpaa Lindexin, KappAhlin, H&M:n tai Seppälän lastenvaatteet. Ne ovat paitsi rumia, myös huonolaatuisia ja kestämättömiä. Köyhällä ei ole varaa halpaan, eikä etenkään halpoihin lastenvaatteisiin. En kertakaikkiaan voi maksaa rymy-eetuilleni kymmeniä housuja vuodessa, kun saan yksien tai kaksien henkkamaukkahousujen hinnalla kestävätkin, laadukkaat ja oikeasti hyvän näköiset housut.
Enkä tykkää siitä, että poikien vaatteiden kuvasto on mustaa, harmaata, armeijanvihreää kirjottuna pääkalloilla, dinosauruksilla, hämähäkeillä ja muulla roskalla.
Käytössä hyviksi merkeiksi ovat osoittautuneet esim. Lego (ei mene rikki leikeissä, todella kestäviä, pojat tykkäävät), Name it (erittäin hyvä hinta-laatusuhde, ainakin ennen kuin yhdistyi paskamerkki Exitin kanssa), Cap Horn ja Tutta. Johonkin Timberlandiin mulla ei todella ole varaa.
Mulle on ihan sama, onko mun lapset jonkun mielestä somia niissä tai näissä vaatteissa, kunhan näen heidät siisteissä, ehjissä, sopivan kokoisissa ja puhtaissa vaatteissa itse. Tähän pääsee halvimmalla ostamalla jotain muuta kuin ruotsalaisten halpaketjujen rytkyjä.
Jo s ä todellakin luulet, että sun lapsesi on jotenkin nätimpi niissä ylihintaisissa retkuissa niin erehdyt.
Sinulta puuttuu mielikuvitus ja siksi ne tylsät perusvaatteet antavat sulle itsevarmuutta.
Seuraavaksi tietysti väität että ruotsalaisia lastenvaatteita käyttävät lapset on itsekin rumia, vai?
Kuolettavan tylsiä, rumia ja mitäänsanomattomia vaatteita.
Muita en sitten jaksanutkaan googlettaa. POPin vaatteet ovat mielestäni maailman tylsimpiä. Ticketin talvihaalarit ja välikausipuvut ovat sen sijaan olleet
suosikkeja monen vuoden ajan.
Nyt lapset ovat ohittaneet sen iän.
ja erittäin kivannäköisiä lapsokaiset ovat- Meandi, Småfolk, Ej sikke lej, Katvig, Shamboodle, Pop, Ticket, Minomy ja Lindex uusretrot + Marimekko Suomesta.
Joko kerta tulee kaupungilla muutama ihminen ihastelemaan! Mites ap sun lapsesi, miltäs he näyttävät? Musta ne Timberlandit ja muut on todella tylsän näköisiä lapsilla- aivan liian konservatiivisia- no ehkä jollekin kansakoulun opettajan tai lasten lääkärin lapselle ok:)
Sulla taitaa itselläsi olla aikas huono maku:)
sen paskempi ole kuin name it -- oli ennen vain eri-ikäisille ne mallistot. Samaa ketjua ovat Onlyn, Vilan, ja Vero Modan kanssa -- siis shittiä lapsille ja aikuisille :) H&M hakkaa laadussa, mutta tosi on ettei enää koululaiselle saa mitään kivaa. Eikä ainakaan pojalle.
Meidän lemppareita on Po.P, MoloKids, Kid's case, Ej Sikke Lej, Benetton, Gap ja se parjattu Ticket. ruotsalaishalpiksista paras on Lindex -- sekä kestävyys että mallit ihan kivoja.
joskus ysiluokkalaisena tuijotettiin toisten vaatteita ja supistiin, kuinka ei voi tajuuu, että joku vooi ostaa sen ja sen merkkisiä vaatteita.
Sitten päästiin siitä kehitysvaiheesta eteenpäin eikä tulisi enää mieleenkään arvostella vaattetteita, korkeintaan ihailla niitä kauniimpia ja hyvällä maulla puettuja kokonaisuuksia.
En voi kertakaikkiaan tajuta miten kukaan voi ostaa niitä.
Vauvoille vielä löytyy nättejä mutta ei ala-asteikäisille.Ei tajua, ei voi käsittää, ei voi ymmärtää! ;(
H&m:ltä ja Lindexiltä löytyy juu nättiä vaatteita tytöille, mutta kun ikää tulee ja tarvii 134 cm vaatteita niin johan on huono valikoima. En halua tuon kokoiselle tytölle vain mustia vaatteita ja pillifarkkuja.
Mulle on aivan sama mistä vaatteet ostan kunhan ovat nättejä ja lapsen ikään sopivia ja lapsikin niissä viihtyy.
ja alle kouluikäisille. Laatukin on aivan hyvä, meillä ainakaan ei ole tavalliset trikoopaidat, farkut yms. menneet miksikään vaikka on pesty 60 asteessa monta kertaa. Eli ihan hyvälaatuisia ovat. Ja minä todella olen tarkka lasteni vaatteista, mitään nyppyisiä rytkyjä en lasteni päälle pue. Löytyy meiltä myös muitakin merkkejä, Lego on hyvä, samoin Esprit sekä tanskalaiset Ticket to heaven, Småfolk, IdaT yms. Ja Reimatec tietenkii :-)
Mutta hei, ihan urpoa leikkiä jotain muita parempaa ja haukkua H&M:n tai Lindexin vaatteita, kyllä sitä onnetonta itsetuntoaan voi pönkittää muullakin tavoin....