Pankkisovelluksiin kirjautuminen on tehty liian vaikeaksi!
kun ostatkin uuden puhelimen, tarviit toisia entisiä puhelimia kirjautuaksesi uuteen puhelimeen, ja entä jos entinen puhelin on hävinnyt tai rikki? tai jos et muista salasanoja, niin puhelin lukkiutuu 5 yrityksen jälkeen etkä pääse kirjautumaan taas varmaan vuoteen ja sitten tulee vahvistus tekstiviestillä tai hotmail.outlookiin ja nekin pitää aina avata toisella laitteella--
tämä on mielisairasta jo!
Kommentit (95)
Tai sitten ei käytä puhelinta pankkina. Minä käytän pelkästään pöytäkonetta.
Kun vaihtaa puhelimen pankki sovellukseen kirjaudun pankki tunnuksilla ja avainlukulistalta haen sen mitä haluaa, ei sen kummempaa.
Olen 69 v. nainen eikä minulla ollut mitään ongelmia mihinkään kirjautumisessa, kun ostin uuden puhelimen johon siirsin ihan itse ohjeiden mukaan kaikki tiedot vanhasta puhelimesta. Joihinkin palveluihin piti kirjautua uudelleen, mutta ei sekään mikään ongelma ollut.
Siksi mulla on tabletti lisänä. S- pankki kännykässä ja se the pankki vaan tabletissa. Ikinä en laita sitä pankkia kännykkään missä on osakkeet ja varsinaiset rahat.
Oman pankin appi vaatii, että Jupiterin pitää olla konjunktiossa Neptunuksen kanssa täysikuun aikaan, sitten pitää sytyttää seitsemän mustaa kynttilää keskiyöllä ja polttaa suitsukkeita jotta voi kirjautua.
Vierailija kirjoitti:
Olen 69 v. nainen eikä minulla ollut mitään ongelmia mihinkään kirjautumisessa, kun ostin uuden puhelimen johon siirsin ihan itse ohjeiden mukaan kaikki tiedot vanhasta puhelimesta. Joihinkin palveluihin piti kirjautua uudelleen, mutta ei sekään mikään ongelma ollut.
Mutta, jos vanha puhelin on rikki tai kadonnut / varastettu, niin et saa mitenkään siirrettyä pankkisovellusta uuteen etkä tekemään vahvaa kirjautumista mihinkään palveluun.
Vanhaa kunnon avainlukulistaa tulee ikävä. se oli toimintavarmin eikä kukaan pysty hyödyntämään sitä jostain Gambiasta kun se on kotona pöytälaatikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelimen vaihdon yhteydessä tulee monenlaista turvakoodia, salasanaa ja kirjautumista. Yhtään ei voi tietää tuleeko pyynnöt pankilta vai rosvolta.
Näin on. Paras on asettua huoneen nurkkaan, kääriytyä folioon ja työntää toinen peukalo suuhun ja toinen peräaukkoon.
Pitää myös muistaa vaihtaa niiden peukkujen paikkaa välillä päikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko mennä pankkiin taas
Hämeenlinnassa en päässyt Nordeaan edes sisälle kun mulla oli just toi ongelma. Pankin portsari kehotti vaan soittamaan asiakaspalvelunumeroon, johon jonotin 2 kertaa puolisen tuntia. Mutta asia selvisi.
Joka paikkaan pitäisi olla mahdollisuus tunnistautua mobiilivarmenteella, se on tätä päivää. Pois tunnukset ja salasanat.
Se jonotus muuten maksaa yllättävän paljon kun tunninkin jonotat. Monessa paikkaa 19 cnt/min.
Vierailija kirjoitti:
Oman pankin appi vaatii, että Jupiterin pitää olla konjunktiossa Neptunuksen kanssa täysikuun aikaan, sitten pitää sytyttää seitsemän mustaa kynttilää keskiyöllä ja polttaa suitsukkeita jotta voi kirjautua.
No tuohan nyt on ihan tavallista.
Vierailija kirjoitti:
Ei se puhelimen vaihto vaikeaa olekaan, vaan pankkisovellusten käyttöönotto. Erityisesti S-pankin.
Onnistui yllättävän helposti, kun mobiilitunnistautui toisen pankin tunnuksilla. Sen toisen tunnuksien teko vaati sen vanhan puhelimen. Tai kai se olisi onnistunut sillä parjatulla tunnuslukulistallakin. Käyttelin sitä taas muutaman kertaan, kun kuulema poistavat sen pelkkää mobiilitunnistautumista käyttävältä.
Avainlukulista ja pin-koodi uuden sovelluksen asentamiseen,sen jälkeen riittää pelkkä pin-koodi.Helppoa on.
Mulla ei ole äppejäkäppejä/sovelluksia/someja/tms. Verkkosivuilta käyn vaan pankissa, Kelassa ja työkkärissä. Hyvin pärjää, ei ole koskaan huijattu. Pitäkää tunkkinne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaa pankkisovellus, läppäise sormi sormenjälkitunnistimelle, olet kirjautunut. Olipa vaikeaa.
Selaimella joka ei ole puhelimessa menee vähän hankalammaksi kun pitää kirjautua erikseen puhelimen softalla.
Ja sitten tulee se päivä, kun sormenpäässä on naarmu ja kas, pankki ei aukea. Ihan riittää sekin, että on tehnyt jotain ns. oikeaa työtä käsillään, silloin jokainen hioutuma, känsä, kuluma sormenpäässä estää tunnistautumisen. Koettu on.
Jokaisessa älypuhelimessa on mahdollisuus käyttää turvakoodia jos vahva tunnistautuminen kuten sormenjälki tai kasvontunnistus ei toimi. Mutta niin uskomatonta kuin se onkin, näille tämäkin on ongelma.
Sairastuin psoriaasikseen ja iho meni ihan karrelle. Onneksi älysin vaihtaa peukalotunnisteen siihen turvalukuun ennenkun en olis päässy kirjautuun edes luuriin. Sinne jäi ja siellä saa olla, kiitos vanhanajan keinot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta, jos vanha puhelin on rikki tai kadonnut / varastettu, niin et saa mitenkään siirrettyä pankkisovellusta uuteen etkä tekemään vahvaa kirjautumista mihinkään palveluun.
Vanhaa kunnon avainlukulistaa tulee ikävä. se oli toimintavarmin eikä kukaan pysty hyödyntämään sitä jostain Gambiasta kun se on kotona pöytälaatikossa.
No kyllä saa siirrettyä, eikä oo enää edes niin vaikeaa ku pari vuotta sitten. Joku toinen laite vaan oltava, esim tietone tai kaverin puhelin käy.
Jokaisessa älypuhelimessa on mahdollisuus käyttää turvakoodia jos vahva tunnistautuminen kuten sormenjälki tai kasvontunnistus ei toimi. Mutta niin uskomatonta kuin se onkin, näille tämäkin on ongelma.