Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (19418)

Vierailija
19301/19418 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun. Minä alapeukutin kommenttia, jossa J:n daddy-repliikkiä sanottiin PAHAksi. En keksinyt mitä pahaa siinä oli. 

Vierailija
19302/19418 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittaudun. Minä alapeukutin kommenttia, jossa J:n daddy-repliikkiä sanottiin PAHAksi. En keksinyt mitä pahaa siinä oli. 

Minä tulkitsin, että tarkoitettiin, että se oli ns. hyvä paha l. ihaileva kommentti. Olihan heidän reaktionsa aika yllättynyt 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19303/19418 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tulkinnut, että kirjoittaja tarkoitti sen kirjaimellisesti olleen paha vaan enemmän kehuna, että heitto oli onnistunut.  Kieltä ei aina käytetä sen kirjaimellisessa merkityksessä.

Vierailija
19304/19418 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain luki, että Axelilta olisi eilen lentänyt mikrofoni kädestä....? 

Joo, Axelilta lensi mikki kädestä yhdessä vaiheessa (itselle jäi vähän epäselväksi oliko tahallinen temppu vai vahinko. Luulisin kuitenkin että vahinko, sen verran voimalla lensi etten usko että tahallaan herkästi rikkoutuvia laitteita heittelisi tuolla tavalla), jonka jälkeen hän seuraavassa spiikissään pahoitteli tätä ja kutsui tätä urheilusuoritukseksi 

Näin instassa tilanteesta kuvatun videon ja Axelin erittäin huvittavan, täydellisen kauhistuneen ilmeen perusteella oli todellakin vahinko :D

Se on Vems pojk e dun aikana.

Discordissa jaetun settilistan mukaan Vems pojk e do on poistettu settilistasta tämän illan keikalle jostain syystä. Jännä että miksi, koska se on yksi biiseistä jota ovat ainakin viime vuodesta alkaen soittaneet lähes joka keikalla.

Toivottavasti se kuullaan Allas livessä! On yksi omista suosikkibiiseistä. Ja tuntuu olevan monen muunkin. 

Aattelin vaan, että onkohan Porvoon setti hieman lyhyempi ylipäätään, kun on festari. 

Olikohan tilalla joku muu. Sehän se ongelma on kun tulee uusia biisejä, vanhoja pitää kierrättää enemmän. Heillä oli aika hyvä slotti Porvoossa kun se oli ennen Haloo Helsinkiä, jota monet varmaan olivat tulleet kuuntelemaan. Saivat sitten odotellessa KAJ-annoksen.

Porvoosta vielä sen verran, että Porvoon viinijuhlien järjestäjä muistaakseni jossain kertoi, että viime vuonna (suuri KAJ-hypevuosi) KAJ oli yksi eniten toivottuja artisteja viinijuhlille, mutta KAJ oli jo niin buukattu, että eivät enää heitä saaneet. Ajattelivat korjata asian tänä vuonna 😊

Vierailija
19305/19418 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, tulkitsin sitten väärin. Oletin, että jossain muualla oli ollut asiasta keskustelua 

Vierailija
19306/19418 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä porvoolaiset joutuivat odottamaan että Sauna Tour saapui Taidetehtaalle elokuun 7:ntenä

Vierailija
19307/19418 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjoitin kommentin enkä tarkoittanut pahalla kirjaimellisesti pahaa. Siksi hymiö.

Katsokaa konserttitaltiointi youtubesta niin näette kuinka Jakob rakentaa vitsin ja se taisi reaktiosta päätellen olla Axelillekin uusi.

Vierailija
19308/19418 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tulkinnut, että kirjoittaja tarkoitti sen kirjaimellisesti olleen paha vaan enemmän kehuna, että heitto oli onnistunut.  Kieltä ei aina käytetä sen kirjaimellisessa merkityksessä.

Joo. Ainakin täällä murrealueella missä minä asun, paha-adjektiivia käytetään usein nimenomaan merkityksessä "hyvä paha" eli juuri ihailevasti.  Sanotaan "toi oli aika paha" tai "nyt pistit pahan" kun tarkoitetaan, että hyvä heitto /hyvin sanottu. Eli ei herättänyt mitään isompaa ihmetystä tuo Jakobin kommentti. Ainahan se on niin, että kukin kokee muiden sanomiset omalla tavallaan. 

Vierailija
19309/19418 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen taas niin fiiliksissä KAJsta etten saa mitään järkevää puuhaa aloitetuksi. 
Tämän viikonlopun keikat ja niistä lukemani kommentit lämmittävät mieltä. Minua sykähdyttää erityisesti myös, että monilla faneilla oli kohtaaminen KAJn kanssa Billnäsissä. Miten ihanaa faneille mutta varmasti myös KAJlle saada nähdä ja kokea fanien omistautuneisuus.

Vierailija
19310/19418 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjoitin kommentin enkä tarkoittanut pahalla kirjaimellisesti pahaa. Siksi hymiö.

Katsokaa konserttitaltiointi youtubesta niin näette kuinka Jakob rakentaa vitsin ja se taisi reaktiosta päätellen olla Axelillekin uusi.

Onko joku ollut Porvoossa? Käyttikö Jakob siellä samaa? Vai oliko tämä vain yhden kerran vitsi, jolla onnistuu nolaamaan kaverinsa täysin puskista? Onnistui ilmeisen hyvin, videoiden perusteella myös Kevinillä pettää pokka harvinaisen pahasti.

Vierailija
19311/19418 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sohaisen taas muurahaispesään, koska senhän minä osaan. En ole hyvä Small Talkissa.

Aloin lukemaan keskustelua joskus viime syksynä ja silloin täällä oli paljon suurempi variaatio keskustelijoita. Toivoisin, että nuo keskustelijat palaisivat. 

Toki silloinkin oli myös meidän pojat -keskustelijoita. Kokemukseni mukaan infantilisoivat nimitykset liittyvät haluun kontrolloida. Kutsuminen suloiseksi on myös hiukan outoa. Nuo ovat päälle kolmekymppisiä äärimmäisen ammattitaitoisia miehiä eivätkä koiranpentuja. Mutta meneväthän meidän pojat -keskustelijat siellä joukossa.

Myöskin fantasijoija-keskustelijat ovat yksi alalaji, jossa minusta myös on kyse kontrollista. Halutaan muovata ihmisiä oman mielen mukaiseksi ja omiin tarpeisiin sopiviksi. KAJ'n jäsenet ovat puheissaan tavallaan tosi rehellisesti sitä, mitä ovat, mutta eihän heidän elämästään tiedetä mitään. Edes Axel ei jaa elämäänsä avoimesti somessa, vaan hyvin harkittua versiota siitä. Pätee myös Louiseen. On siis paljon tilaa kuvitella asioita.

Itse tykkäsin tuosta hello daddy -kommentista. En ollut paikalla, en tiedä, onko sanonut noin (kukaan ei ainakaan kiistänyt), mutta olisi voinut sanoa. Tässä yhteydessä olennaista on taas se, että joidenkin mielestä (jos he siis olettavat, että sanoi noin, mitä ei kukaan kiistänyt, ainoastaan alapeukutti) ei olisi saanut määrittää itse, mitä pyytää ihmisiä sanomaan takaisin itselleen. Kontrollia taas kerran.

Täällä saa alapeukuttaa kommentteja kun ei ole samaa mieltä ja siksi alapeukutan nyt tätä. Minunkin kommentteja alapekutetaan usein ja se on ihan ok.

En ole samaa mieltä siitä, että olisi jotenkin väärin kutsua poikia meidän pojiksi tai että täällä palstalla olisi ollut fantasioivia kommentteja, joiden tarkoitus olisi kontrolloida. Ihan outo ajatus itselleni.

Vierailija
19312/19418 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanit ovat tehneet aivan uskomattoman hienoja ja kekseliäitä vaatteita itselleen. Näin Billnäsissä mm. farkkutakin jonka selkään oli laitettu iso Tuhkimo-ristipistotyö. Se oli upea.

Vierailija
19313/19418 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sohaisen taas muurahaispesään, koska senhän minä osaan. En ole hyvä Small Talkissa.

Aloin lukemaan keskustelua joskus viime syksynä ja silloin täällä oli paljon suurempi variaatio keskustelijoita. Toivoisin, että nuo keskustelijat palaisivat. 

Toki silloinkin oli myös meidän pojat -keskustelijoita. Kokemukseni mukaan infantilisoivat nimitykset liittyvät haluun kontrolloida. Kutsuminen suloiseksi on myös hiukan outoa. Nuo ovat päälle kolmekymppisiä äärimmäisen ammattitaitoisia miehiä eivätkä koiranpentuja. Mutta meneväthän meidän pojat -keskustelijat siellä joukossa.

Myöskin fantasijoija-keskustelijat ovat yksi alalaji, jossa minusta myös on kyse kontrollista. Halutaan muovata ihmisiä oman mielen mukaiseksi ja omiin tarpeisiin sopiviksi. KAJ'n jäsenet ovat puheissaan tavallaan tosi rehellisesti sitä, mitä ovat, mutta eihän heidän elämästään tiedetä mitään. Edes Axel ei jaa elämäänsä avoimesti somessa, vaan hyvin harkittua versiota siitä. Pätee myös Louiseen. On siis paljon tilaa kuvitella asioita.

Itse tykkäsin tuosta hello daddy -kommentista. En ollut paikalla, en tiedä, onko sanonut noin (kukaan ei ainakaan kiistänyt), mutta olisi voinut sanoa. Tässä yhteydessä olennaista on taas se, että joidenkin mielestä (jos he siis olettavat, että sanoi noin, mitä ei kukaan kiistänyt, ainoastaan alapeukutti) ei olisi saanut määrittää itse, mitä pyytää ihmisiä sanomaan takaisin itselleen. Kontrollia taas kerran.

Täällä saa alapeukuttaa kommentteja kun ei ole samaa mieltä ja siksi alapeukutan nyt tätä. Minunkin kommentteja alapekutetaan usein ja se on ihan ok.

En ole samaa mieltä siitä, että olisi jotenkin väärin kutsua poikia meidän pojiksi tai että täällä palstalla olisi ollut fantasioivia kommentteja, joiden tarkoitus olisi kontrolloida. Ihan outo ajatus itselleni.

Minä harvoin alapeukutan, enkä alapeukuta tätäkään. Minulle kontrolli on tässä tapauksessa sitä, että pyritään muovaamaan ihmiset joksikin, mitä toivoo itse heidän olevan, eikä anna heidän olla sitä, mitä ovat. KAJ'n tapauksessa tämä on helppoa, koska voi ottaa aina jonkun hahmon tai mitä tahansa vuosien varrelta ja sanoa, että tämä on KAJ.

Vierailija
19314/19418 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fanit ovat tehneet aivan uskomattoman hienoja ja kekseliäitä vaatteita itselleen. Näin Billnäsissä mm. farkkutakin jonka selkään oli laitettu iso Tuhkimo-ristipistotyö. Se oli upea.

Olen jakanut sitä Axelin Tuhkimo-kirjoitusta käsityöhenkisille ystäville. Se on todella kiinnostava. Se taitaa olla maksumuurin takana, mutta kopioin sen itselleni.

Vierailija
19315/19418 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kesänä porvoolaiset joutuivat odottamaan että Sauna Tour saapui Taidetehtaalle elokuun 7:ntenä

Porvoon viime elokuun keikka tuli myyntiin jo ennen Mellokarsintoja, ja sen yleisö taisi olla lähes kokonaan ns. vanhoja faneja. Keikan viimeiset liput myytiin loppuun hyvin nopeasti Mellohuuman alkuhetkillä.

Vierailija
19316/19418 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jakanut sitä Axelin Tuhkimo-kirjoitusta käsityöhenkisille ystäville. Se on todella kiinnostava. Se taitaa olla maksumuurin takana, mutta kopioin sen itselleni.

Tässä linkit, jos jollain on lukuoikeudet Vasabladetiin tai Österbottens tidningiin.

https://www.osterbottenstidning.fi/lokalt/axel-ahman-jagar-den-gackande…

https://www.vasabladet.fi/lokalt/axel-ahman-jagar-den-gackande-prinsess…

Vierailija
19317/19418 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä harvoin alapeukutan, enkä alapeukuta tätäkään. Minulle kontrolli on tässä tapauksessa sitä, että pyritään muovaamaan ihmiset joksikin, mitä toivoo itse heidän olevan, eikä anna heidän olla sitä, mitä ovat. KAJ'n tapauksessa tämä on helppoa, koska voi ottaa aina jonkun hahmon tai mitä tahansa vuosien varrelta ja sanoa, että tämä on KAJ.

Tavallaan ymmärrän tämän pointin. Itseänikin välillä vähän häiritsee, kun KAJta asetellaan milloin mihinkin muottiin ja halutaan määritellä, että KAJ on sitä ja tätä, mutta sen sijaan tuo tuossa ei suinkaan ole KAJ. Niinkuin nyt nämä uuden ajan biisit. Maristaan, että ei tämä ole KAJta, vaan KAJta on se, mikä oli ennen. Jos KAJ haluaa nyt tehdä uudenlaisia biisejä, niin miksi se ei olisi KAJta, hehän itse päättävät ja tekevät. Tuskinpa levy-yhtiö pakottamalla pakottaa, en ihan sellaistakaan usko. 

Mutta toisaalta, aika inhimillistä käyttäytymistä kuitenkin. Jokaisella on omat odotukset KAJta kohtaan, joillakin varmaan jopa "ylisuuret", kun tiedetään heidän kapasiteettinsa tehdä vaikka mitä, ja tietenkin haluaisi niiden odotusten täyttyvän. Sitten voi kokea voimakasta pettymystä, jos omat odotukset eivät täytykään.  En itse ole ajatellut tuota kuitenkaan kontrollina, mutta voihan sen niinkin kokea. 

Vierailija
19318/19418 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen taas niin fiiliksissä KAJsta etten saa mitään järkevää puuhaa aloitetuksi. 
Tämän viikonlopun keikat ja niistä lukemani kommentit lämmittävät mieltä. Minua sykähdyttää erityisesti myös, että monilla faneilla oli kohtaaminen KAJn kanssa Billnäsissä. Miten ihanaa faneille mutta varmasti myös KAJlle saada nähdä ja kokea fanien omistautuneisuus.

Minusta näytti ihanalta Billnäsissä se fanilahjojen, eli Väälkomin ti KAJland -kylttien luovutus KAJlle. Kivoja kuvia Tillsammans -ryhmässä. Nähtävästi KAJ oli yllättynyt ja todella ilahtunut asiasta. Ryhmän admin oli kertonut pojille, että ryhmässä on jo 15.000 jäsentä, johon olivat kuulemma kommentoineet, että WOW! 

Vierailija
19319/19418 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Teacher Paul ja Jakobin Allsång-reaktio. 

Vierailija
19320/19418 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon viime elokuun keikka tuli myyntiin jo ennen Mellokarsintoja, ja sen yleisö taisi olla lähes kokonaan ns. vanhoja faneja. Keikan viimeiset liput myytiin loppuun hyvin nopeasti Mellohuuman alkuhetkillä

Eiköhän Sauna Tour tullut myyntiin Mello-vuonna 2025 kevättalvella ja lähtenyt käyntiin keväällä heti Baselin jälkeen. Edellisenä syksynä alkoi Karar i arbeit, jonka liput tulivat myyntiin keväällä 2024 ennen kuin KAJ itsekään tiesi olevansa Mellossa. Viime vuoden Viinijuhlien aikaan Sauna Tour taisi kierrellä Ruotsissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme