Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (17354)

Vierailija
17341/17354 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Axel kertoi, että kaikki kolme KAJ'n jäsentä olivat kipeinä Grammis-gaalan jälkeen, vielä Grönanissakin. Axel kertoi myös, miten hän oli kipeänä niin huonolla tuulella, että oli äitinsä soittaessa puhunut hänelle rumasti ja soittanut seuraavana päivänä hänelle uudestaan ja pyytänyt anteeksi. Nyt Axel voi kuulemma jo paremmin!

Oliko äiti soittanut hänelle Grönan-päivänä ennen konserttia?  

Kyllä he kuitenkin mainiosti suoriutuivat sairauksistaan huolimatta. Ainoastaan Axelin äänestä huomasi vähän, että tautia oli ja muuten ei huomannut oikein mitään. Vaikuttivat videoiden perusteella kaikki olevan pitä parhaimmalla tuulella ja nauttivan esiintymisestä.

Vierailija
17342/17354 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muista, kertoiko Axel, minä päivänä äiti nimenomaan soitti hänelle. Joka tapauksessa sellaisena, kun hän oli tosi kipeänä Grammis-juhlien jälkeen. Hän on kuulemma sairaana kärttyisimmillään, ja kärttyilyn kohteeksi joutuvat äiti ja isä, jos sattuvat kohdalle. Vaimolle ja kavereille hän pyrkii olemaan silloinkin ystävällinen mutta (häpeäkseen) taantuu vanhempien kanssa taas teiniksi ja sitten pitää myöhemmin pyydellä anteeksi. - Eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17343/17354 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Axel tosiaan vahvisti Seesarin ohjelmassa sen, mitä täällä epäiltiin, siis että oli pahassa flunssassa Grönan keikan aikana ja että laulaminen oli vaikeaa. Sparbankenfest taas oli niitä ns. suuren yleisön konsertteja, joissa on paljon esimerkiksi lapsiperheitä, ja silloin pitää alkuun selitellä, että saunalaulu kyllä tulee mutta sitä ennen on tunnin verran muita biisejä. Ne voivat parhaassa tapauksessa iskeä niin, että joku innostuu myöhemmin tulemaan heidän keikalleen ihan varta vasten.

Vierailija
17344/17354 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tykkäsitte Axelin ja Seesarin keskustelusta?

Vierailija
17345/17354 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katsoin koko keskustelun ja tykkäsin. Vähemmän juttua (mun mielestäni) turhanpäiväisyyksistä eli niistä tietokonepeleistä (vaikka he niitä osan aikaa pelasivatkin) ja enemmän asiaa. He puhuivat paljon muun muassa vanhemmuudesta ja sen mukanaan tuomasta vastuusta. Axelia vähän jännittää isäksi tuleminen ja hän vitsaili pitävänsä mukanaan riittävästi käteistä rahaa, jotta pääsee tarpeen vaatiessa vaikka helikopterilla paikalle, jos vaimon synnytys sattuisi käynnistymään, kun hän on poissa paikkakunnalta.

Seesarin lopussa tekemät kysymykset eivät ehkä olleet niin fiksuja; enemmänkin kertoivat hänen ennakkoluuloistaan. Hän pani Axelin valitsemaan jomman kumman kahdesta vaihtoehdosta, joita hän ilmeisesti itse piti kyseenalaisina. Tyyliin: otatko mieluummin turriksi identifioituvan pojan vai twerkkaavan tyttären. Tai seksologipojan vai Pokemon-korttikauppaa pitävän tyttären. Axel otti kuitenkin tämän(kin) huumorilla.

Vierailija
17346/17354 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholman marraskuun keikka on myyty loppuun, mutta sinne on järjestetty lisäkeikka 23.11. 

Vierailija
17347/17354 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koti/0eaec194-229e-47b6-9f14-f5c637…

Axelista juttua Maaseudun tulevaisuus-lehdessä. Valitettavasti juttu on maksumuurin takana eikä Kyseinen lehti tarjoa ilmaista kokeilujaksoa, mutta jos joku sattuu olemaan tilaaja.

Vierailija
17348/17354 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Axelista juttua Maaseudun tulevaisuus-lehdessä. Valitettavasti juttu on maksumuurin takana eikä Kyseinen lehti tarjoa ilmaista kokeilujaksoa, mutta jos joku sattuu olemaan tilaaja.

Ei voi olla totta. No, sillä miehellähän on tunnetusti niin paljon vapaa-aikaa, että kyllähän siinä yksi maatila kepeästi hoituu. Tämän uutisen jälkeen on turha tulla mulle väittämään, ettei se täällä julkaistu Axel-teoria pitäisi paikkaansa.

Vierailija
17349/17354 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AJ ja Celeste osallistuivat ihanaan, jonkun kolmannen fanin laatimaan (aika kivasti kuvitettuun) Kaj-tietokilpailuun ja ylsivät häikäiseviin pisteisiin. Mulle kisa oli katastrofi, joka lopullisesti todisti mun olevan maailman epämusikaalisin ihminen. Olen kajahtanut, mutta en tunnistanut yhtäkään introa. Ainoa laiha lohtuni on, että tunnistin kaikki säkeet. Elämä on.

Vierailija
17350/17354 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla totta. No, sillä miehellähän on tunnetusti niin paljon vapaa-aikaa, että kyllähän siinä yksi maatila kepeästi hoituu. Tämän uutisen jälkeen on turha tulla mulle väittämään, ettei se täällä julkaistu Axel-teoria pitäisi paikkaansa.

Mä sain tästä uutisesta kyyneleet silmiin, osui niin arkaan kohtaan. Vaikken siis päässyt lukemaan kuin otsikon ja ingressin, mutta jo niistä. Ja siis hyvän mielen kyyneleet. Meidän suvussa ja varmaan monessa muussakin suvussa on sellainen sydäntä särkevä tilanne, että kotitilalle ei taida löytyä jatkajaa, kun kaikki ovat lähteneet kaupunkiin ja aivan muihin hommiin. Mutta nämä hienot veljekset siis ovat ottaneet hoitaakseen myös suvun maatilan, vaikka muita hommia tekevätkin. Syvä kumarrus ja hatunnosto heille.

Vierailija
17351/17354 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sukupolvenvaihdos on siis tehty ingressin mukaan vain jokunen kuukausi ennen Melodifestivalenin voittoa. Ymmärrän entistäkin paremmin miksi voiton hetkellä Axelin kasvoilla vilahtaa aidosti järkyttynyt ilme.

Mies on ilmeisen vakavissaan meinannut, että keskittyy elämään pääosin kirjailijana ja maanviljelijänä. Ja sitten löytää itsensä täysin odottamattomasta tilanteesta.

Mielenkiintoista nähdä kauanko haluaa elää intensiivistä keikkaelämää. Vai onko tämä vain välivaihe, ja haluaa jossain vaiheessa jatkaa alkuperäisen suunnitelman toteuttamista ja keikkailu jää harrastukseksi.

Vierailija
17352/17354 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jösses sentään. Menin nettiin tarkistamaan, että Vörå Sparbanksstiftelse varmasti on keksitty organisaatio, ennen kuin ryhdyn täällä naureskelemaan, mutta eikö mitä. Ovat tukevasti olemassa. Joskaan eivät ilmeisesti tiedottamisen mestareita, kun Vööbåo-palkinnosta ei puhuta mitään.

https://vora.aktiastiftelserna.fi/sv/start/

No mutta missä on Sparbankensmössona? Sellaisethan heidän olisi kuulunut myös saada villapaitojen lisäksi! Joka tapauksessa onnea Kajlle taas uudesta palkinnosta. 

Hieno uutinen myös tuo että Tukholman keikka on myyty loppuun ja sinne tulee toinen. Heidän suosionsa Ruotsissa tuntuu olevan hyvällä tolalla edelleen.

Vierailija
17353/17354 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sukupolvenvaihdos on siis tehty ingressin mukaan vain jokunen kuukausi ennen Melodifestivalenin voittoa. Ymmärrän entistäkin paremmin miksi voiton hetkellä Axelin kasvoilla vilahtaa aidosti järkyttynyt ilme.

Mies on ilmeisen vakavissaan meinannut, että keskittyy elämään pääosin kirjailijana ja maanviljelijänä. Ja sitten löytää itsensä täysin odottamattomasta tilanteesta.

Mielenkiintoista nähdä kauanko haluaa elää intensiivistä keikkaelämää. Vai onko tämä vain välivaihe, ja haluaa jossain vaiheessa jatkaa alkuperäisen suunnitelman toteuttamista ja keikkailu jää harrastukseksi.

Kesän jälkeenhän hänelle jää enemmän aikaa muille hommille kuin KAJ'lle, kun Jakob on kiinni musikaalissa ensi vuoden toukokuuhun asti (toki Marraskuussa Ruotsin kiertueen. Toki perheellistyminen voi vaikuttaa ajankäyttöön mutta työrintamalta vapautuu paljon aikaa. 

Vierailija
17354/17354 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö täällä kukaan varmasti missä Hupparipäivän kertosäe on kuvattu? Siis se osa, jossa näkyy Tuomiokirkko taustalla. Fanclubissa on siitä keskustelua ja pari kilpailevaa käsitystä.  Tornin baarin terassilta on suora linja kirkon lounaiskulmaan, mutta kaiteet ovat hieman erilaiset. Joku on sitä mieltä, että se olisikin kuvattu  päinvastaisesta suunnasta joltain Kruununhaan katolta. En kyllä tiedä missä sillä suunnalla olisi kattoterassia.

Vierailija
17355/17354 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Axel kertoo artikkelissa haaveilevansa muutosta pois Vaasasta takaisin Vöyrille, sillä jatkuva matkustaminen ja tunnistetuksi tuleminen syö hänen energiaansa.  Ei voi kuitenkaan tätä haavetta toteuttaa, koska vaimonsa viihtyy hyvin Vaasassa eikä häntä saisi takaisin maalle muuttamaan vaikka maksaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi