Onko KAJ yhden hitin ihme?
Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua
Kommentit (16546)
Vierailija: Ihana, että tässä ketjussa ei huumorintaju ihan heti lopu. Alkoi taas harmittamaan tuo (avoin) faniryhmä. Siellä on jahkattu Felician ja KAJ'n maskienkäytöstä siinä Systemet-videolla, että miksi maskit naamalla, onko typerää vai ei ja onko se huumoria vai ei, ja jos yrittää olla huumoria niin onko sitten peräti huonoa huumoria.... Jotenkin tuntuu välillä aika tosikolta meiningiltä siellä. Ehkä se pahin jankkaaja on saatu jo hiljaiseksi.... No, parempi kun ei noita kommentteja lue vaan sivuuttaa ja pitää taukoa koko ryhmästä välillä. Eli mitäpä näistä jankkaajista. Taidan ryhtyä minäkin harjoittelemaan sitä dalagubbanin lausumista, saa ainakin nauraa!
Näyttää siltä, että pahimman jankkaajan vuoksi ei enää tarvitse pitää taukoa ryhmästä. Minä en ole facebookissa ollenkaan, mutta tuo avoin ryhmä näkyy selaimen kautta. Etelä-Ruotsiin päätynyt iäkäs ruotsinsuomalainen rikkoi sääntöjä muutenkin kuin jankkaamalla mm. siitä että KAJ esiintyy liikaa Suomessa, ja Ruotsissakin liian pohjoisessa... ja raivoamalla Felician maskista - viime aikoina häntä ei ole enää näkynyt eivätkä muut aktiivikirjoittajat näytä kaivanneen.
Mä toivon ja uskon, että Kaj kirjoittaa koko seuraavan albuminsa tekoälyllä. Ja lähettää seuraavalle keikkaturneelle vain hologramminsa. Fyrbanna että AI meni ja vei vielä sen puhtaan vedenkin.
"Tietenkin on ikävää nähdä, kun lempi "tee se itse"-ryhmä muuttuu näin. "
No aika lailla pakosti muuttuu, koska suosio, palveltava yleisö, fanikunta ym. on moninkertaistunut. Millä resursseilla he enää tekisivät kaiken itse omin kätösin? Varsinkin kun heillä on monia muitakin projekteja kuin KAJ.
Mä sanoisin, että jos KAJ' tavoite on pitää tämä suurempi yleisö ja varsinkin jos heillä on tavoitteena vielä suuremmat yleisöt, pitää vaan itse kunkin sopeutua siihen, että muutoksia on tullut ja tulee lisää. Sehän voi myös olla eteenpäin vievää kehitystä ja johtaa parhaimmillaan entistä parempaan lopputulokseen.
Jos tekisivät "täyskäännöksen" ja miettisivät, että vanha malli oli sittenkin parempi, hoidetaan ja tehdään itse, niin se merkitsisi paljon vähemmän ihan kaikkea. Siihen olisi taas joku osa porukasta tyytymättömiä. Aikamoista tasapainoilua tilanteiden kanssa. Toivottavasti heillä on visio ja strategia selvillä tai ainakin löytymässä.
Toki voivat jatkossa olla tarkempia julkaisujensa kanssa, että ne eivät ole ristiriidassa sen kanssa, mitä aiemmin ovat puhuneet, varsinkin nyt, kun tämä hässäkkä on läpi käyty.
Vierailija kirjoitti:
Mä toivon ja uskon, että Kaj kirjoittaa koko seuraavan albuminsa tekoälyllä. Ja lähettää seuraavalle keikkaturneelle vain hologramminsa. Fyrbanna että AI meni ja vei vielä sen puhtaan vedenkin.
:D Muakin alkoi sen verran ärsyttää niiden kiihkofanien vauhkoaminen tekoälystä ilmestyskirjan petona, että kannatan. Pelkkää AI:tä seuraavalle levylle, kiitos! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija: Ihana, että tässä ketjussa ei huumorintaju ihan heti lopu. Alkoi taas harmittamaan tuo (avoin) faniryhmä. Siellä on jahkattu Felician ja KAJ'n maskienkäytöstä siinä Systemet-videolla, että miksi maskit naamalla, onko typerää vai ei ja onko se huumoria vai ei, ja jos yrittää olla huumoria niin onko sitten peräti huonoa huumoria.... Jotenkin tuntuu välillä aika tosikolta meiningiltä siellä. Ehkä se pahin jankkaaja on saatu jo hiljaiseksi.... No, parempi kun ei noita kommentteja lue vaan sivuuttaa ja pitää taukoa koko ryhmästä välillä. Eli mitäpä näistä jankkaajista. Taidan ryhtyä minäkin harjoittelemaan sitä dalagubbanin lausumista, saa ainakin nauraa!
Näyttää siltä, että pahimman jankkaajan vuoksi ei enää tarvitse pitää taukoa ryhmästä. Minä en ole facebookissa ollenkaan, mutta tuo avoin ryhmä näkyy selaimen kautta. Etelä-Ruotsiin päätynyt iäkäs ruotsinsuomalainen rikkoi sääntöjä muutenkin kuin jankkaamalla mm. siitä että KAJ esiintyy liikaa Suomessa, ja Ruotsissakin liian pohjoisessa... ja raivoamalla Felician maskista - viime aikoina häntä ei ole enää näkynyt eivätkä muut aktiivikirjoittajat näytä kaivanneen.
Hän sai parin viikon bannit ja on sen jälkeen ollut asiallisemmin
Vierailija kirjoitti:
Mä sanon vain yhden sanan: suhteellisuudentaju.
Joo. Ihmetellen olen lukenut läpi nämä tämänpäiväiset viestit. Aivan suhteeton kohu omasta mielestä. Ihmettelen myös joitakin kamalan tuohtuneita "vihaan tekoälyä, eroan koko facebookista, messengeristä yms yms." viestejä tuolla eri kanavissa. Ilmeisesti tällaisten kirjoittajilla ei ole mitään ymmärrystä siitä, miten paljon tekoälyn varaan kaikki mitä internetistä löytyy, on rakennettu. Joku Youtube on pullollaan tekoälyä. Meidän jokaisen arjen toimintoihin, esim. digitaalisiin palveluihin ym. joita varmasti jokainen ihan tyytyväisenä käyttää, liittyy tekoälyä laajuudessa, jota emme edes usko emmekä varsinkaan ymmärrä. Tekoäly on täällä jo, vähän joka puolella ja sen kanssa on suoraan tai epäsuoraan pakosti tekemisissä lähes jokainen. Samaa mieltä, että hieman suhteellisuudentajua asioihin. Hieman vilkaisin samalla sen avoimen faniryhmän kommentointeja. Onneksi siellä tuntui monella olevan tervettä järkeä päässä. Onko se pahin poru ollut siellä Discordissa sitten, en tiedä.
Lina on nyt vastannut faneille ja kertonut olevansa täysin ja yksin vastuussa Ai:lla tehdyistä logoista. Hän pahoittelee aiheuttamaansa mielupahaa.
Hän sanoo mm. näin: ”I understand now that, given KAJ’s relationship to AI, this landed in a way I did not foresee.”
Joku oli laittanut saamansa vastauksen Discordiin.
Vierailija kirjoitti:
Lina on nyt vastannut faneille ja kertonut olevansa täysin ja yksin vastuussa Ai:lla tehdyistä logoista. Hän pahoittelee aiheuttamaansa mielupahaa.
Hän sanoo mm. näin: ”I understand now that, given KAJ’s relationship to AI, this landed in a way I did not foresee.”
Vastaus löytyy näköjään myös facen avoimesta ryhmästä.
No niin, nyt on Lina Åhman KAJ’n sometiimistä vastannut käyttäjä lauradoradoran kommenttiin KAJ’n uusimmassa postauksessa. Lina pahoittelee ja kertoo, että syy AI:n käytölle oli yksin hänen, logotilauksia taiteilijoilta ei tämän vuoksi peruttu ja hän yritti vain ilahduttaa tekemällä logot videoon. Saataisiinko nyt härdelli tällä laantumaan, toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Voihan turusen pyssyt. Lina tietysti tarkoittaa hyvää mutta vain pahentaa tilannetta. Nyt kaikki luulevat, että Kaj'n asenne tekoälyyn on negatiivinen, mitä se ei todellisuudessa ole. Kaj luonnollisesti tuntee tekoälyn merkityksen nykymaailmassa ja sen, ettei sen "vastustamisessa" ole mitään mieltä. Kurjaa jos he nyt leimautuvat joksikin salaliittoteoreetikoiksi.
Katsotaan välillä KAJn uutta postausta.
Olen ihan fiiliksissä kun Jakob laulaa ilman musiikkia. Ehkä ryhdyn itsekin treenaamaan tanssiliikkeitä😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan turusen pyssyt. Lina tietysti tarkoittaa hyvää mutta vain pahentaa tilannetta. Nyt kaikki luulevat, että Kaj'n asenne tekoälyyn on negatiivinen, mitä se ei todellisuudessa ole. Kaj luonnollisesti tuntee tekoälyn merkityksen nykymaailmassa ja sen, ettei sen "vastustamisessa" ole mitään mieltä. Kurjaa jos he nyt leimautuvat joksikin salaliittoteoreetikoiksi.
No enpä nyt uskoisi, että tällaista leimaa saavar. Koko tiimi siellä on vaan jatkossa vähän tarkempi kun tuottavat sisältöä.
Jos Lina yhtään on ammatti-ihminen, niin tietenkin on keskustellut poikien kanssa siitä, millaisen ulostulon antaa ja missä sanamuodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta joku iltalehti repii tästä taas klikkiotsikot....
Minä en ollut aiemmin ajatellut, että AI:n käyttöä vastustetaan niin paljon että ihmiset haluavat boikotoida kaikkea siihen liittyvää. Nyt kun mietin asiaa, niin onhan se ymmärrettävää, että luovan työn tekijät ja juurikin graafiset suunnittelijat pelkäävät toimeentulonsa puolesta.
Eikö tässä tehty tarkoituksella niin "kököt" logot, että se sataa oikeiden suunnittelijoiden laariin? Eli kannattaa palkata oikeisiin tarkoituksiin oikeat suunnittelijat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelläkään ei ollut eiliseen asti mitään valittamista. Innolla odotettiin uutta musiikkia ja katseltiin tyytyväisenä aiempia klippejä, joiden jossain teknisessä tuotantovaiheessa/sovelluksissa on satavarmasti tekoälykin vilahtanut (ja jokainen joka vähääkään ajattelee, kyllä tajuaa, että näin se nykyään menee) . Ei mitään ongelmaa.
Sitten tuli konkreettisesti silmillä nähtäväksi pari pientä logoa, joista joku bongasi visuaalisesti tekoälyn potentiaalisen käytön niiden luomisessa. Hirveä poru.
Vierailija kirjoitti:
No niin, nyt on Lina Åhman KAJ’n sometiimistä vastannut käyttäjä lauradoradoran kommenttiin KAJ’n uusimmassa postauksessa. Lina pahoittelee ja kertoo, että syy AI:n käytölle oli yksin hänen, logotilauksia taiteilijoilta ei tämän vuoksi peruttu ja hän yritti vain ilahduttaa tekemällä logot videoon. Saataisiinko nyt härdelli tällä laantumaan, toivottavasti.
Tää oli mun mielestä fiksu tapa hoitaa asia, ja postauksessa ilmenee myös hyvin asian todelliset mittasuhteet, eli että tuossa yhteydessä ei ole kenenkään työtä korvattu vaan tarkoitus on ollut vaan lisätä pientä hauskaa ekstraa. Ja itse olen tyytyväinen ettei tuo homma ollut Kajn itsensä tekemä, näin arvelinkin.
Täysin turhaa Linalta heittäytyä bussin alle. Eihän ollut tapahtunut mitään, mitä olisi tarvinnut pahoitella. Aikooko hän tehdä saman aina, kun joku fani ottaa jostain nokkiinsa, ja mihin sellainen tie vie?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelläkään ei ollut eiliseen asti mitään valittamista. Innolla odotettiin uutta musiikkia ja katseltiin tyytyväisenä aiempia klippejä, joiden jossain teknisessä tuotantovaiheessa/sovelluksissa on satavarmasti tekoälykin vilahtanut (ja jokainen joka vähääkään ajattelee, kyllä tajuaa, että näin se nykyään menee) . Ei mitään ongelmaa.
Sitten tuli konkreettisesti silmillä nähtäväksi pari pientä logoa, joista joku bongasi visuaalisesti tekoälyn potentiaalisen käytön niiden luomisessa. Hirveä poru.
Sepä. Joku jo jossain fanitilillä kysyi, miksi ei ole valitettu traumavideosta tai mistään aiemmasta tuotannosta. Miksi ihmeessä just näistä harmittomista vitsilogoista piti nostaa meteli, kun tekoäly on taustalla joka paikassa muuallakin. Ei tietenkään pelkästään Kaj'lla vaan kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Täysin turhaa Linalta heittäytyä bussin alle. Eihän ollut tapahtunut mitään, mitä olisi tarvinnut pahoitella. Aikooko hän tehdä saman aina, kun joku fani ottaa jostain nokkiinsa, ja mihin sellainen tie vie?
Minä olen sitä mieltä, että heidän (Lina+KAJ) mielestään pahoittelu oikeasti oli paikallaan.
Ei varmaan ole jatkossakaan tarvetta pahoitella yksittäisen fanin mielensäpahoittamista, mutta jos kyseessä on kymmenet fanit, pahoittelulle tai vähintään selityksille on tarvetta. Uskoisin tosin, että mitään tällaista ei jatkossa tapahdu.
Täällähän on nyt jopa raisumpaa menoa kuin muilla fanipalstoilla. Muille tämä vastine vaikuttaa kelpaavan hyvin.
Toivon, että tälle saatiin nyt piste Linan viestin myötä. Omasta mielestäni kärpäsestä tehtiin valtava härkänen ja reaktio oli suhteeton. Nyt kuitenkin toivon vain, että hässäkkä laantuu ja että ihmiset osaisivat taas käyttäytyä. En jaksa itse ainakaan enää tässä velloa, vaan kohdistan katseet perjantain biisijulkaisuun.
Kuka p*rkele se oli, joka keksi sen pyörän.