Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri kertoi sairaudestani toiselle työkaverilleni

Vierailija
16.01.2025 |

Minun edessäni. Miten törkeää teidän mielestä? No ainakin luottamukseni meni tähän kollegaan..

Itse en ole juoruilijatyyppiä

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän, oliko kyse flunssasta vai hiivatulehduksesta, että kannattaako loukkaantua vai ei.

Vierailija
2/25 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä ole edes töissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin mahdollinen mitä voi toiselle tehdä! Itse valitettavasti joutunut kokemaan samaa.

Vierailija
4/25 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sukupuolitauti? 

Vierailija
5/25 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästi tehty, mutta ei se selän takana kertominen olisi ollut yhtään fiksumpaa.

Vierailija
6/25 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sukupuolitauti? 

Ei vaan jotain pääkoppaan liittyvää.

T.ap

Vierailija
7/25 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahin mahdollinen mitä voi toiselle tehdä! Itse valitettavasti joutunut kokemaan samaa.

Otan osaa

Vierailija
8/25 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia en todellakaan kerro omia diagnoosejani tai ongelmiani yleensä yhtään kenellekään. Jopa teatteriryhmästä minut kiusattiin ulos, kun en ruvennut kertomaan että mikä minua vaivaa, vaikka toinen kieri siellä pitkin lattiaa ja draamaili ja kertoili kaikkea. Järkyttävää. En ole kertonut tarpeettomia diagnooseja edes lapsilleni, ne vaan, minkä tietämisestä heille on hyötyä.

En vaan kerro. Pidän omana tietonani. Ihmiset pitävät sitten ties minä ylpeänä kusipäänä ja vaikka minä. Olen kuulemma laiska paska kun en kykene töihin. Joopa joo.

Vierailija
9/25 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän hr tuohon sanoisi?

Vierailija
10/25 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sukupuolitauti? 

T.ap

Yllätys.

Miksi olit ylipäätään kertonut kellekään? Vain esimiehellä on tarve tietää ja hänellä  on vaitiolovelvollisuus.

Vierailija
11/25 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sukupuolitauti? 

T.ap

Yllätys.

Miksi olit ylipäätään kertonut kellekään? Vain esimiehellä on tarve tietää ja hänellä  on vaitiolovelvollisuus.

Ei sen esimiehenkään tarvitse tietää.

Vierailija
12/25 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä sä siihen sanoit sillä hetkellä? Mä veikkaan et töissä ne puhuvat kokoajan mun sairaudesta. Juoksen nyt nimittäin usein tutkimuksissa työajalla.

Vierailija
13/25 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä sä siihen sanoit sillä hetkellä? Mä veikkaan et töissä ne puhuvat kokoajan mun sairaudesta. Juoksen nyt nimittäin usein tutkimuksissa työajalla.

Kuulostat vainoharhaiselta.

Vierailija
14/25 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ole jo haastanut sitä oikeutteen.

Vierailija
15/25 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oot alun perin kertonut työpaikalla sairauksistasi? Ei kenenkään tarvitse tietää.

Vierailija
16/25 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas lähden siitä ajatuksesta, että jos työpaikalla jollekulle jotakin kerron, niin tiedostan että samalla tieto voi mennä ihan jokaiselle siellä. Ja kun kyseessä on pienehkö paikkakunta, niin se tiedotus ei rajoitu pelkästään työpaikalle. Kerron siis ainoastaan asioista, joiden päätyminen kaikkien tietoon ei vahingoita mielenterveyttäni.

Vierailija
17/25 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sukupuolitauti? 

T.ap

Yllätys.

Ei sen esimiehenkään tarvitse tietää.

Se esimies näkee diagnoosin heti, jos saa saikkutodistuksen käteensä. Pidemmät saikut todistuksineen pitää kumminkin kiertää esimiehen kautta. Jos on päävikaa ja saikku on muusta syystä, se päävika mainitaan yleensä todistuksen kakkoskohdassa. On siis paljon yksinkertaisempaa ja fiksumpaa ilmoittaa asia esimiehelle.

Vierailija
18/25 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sukupuolitauti? 

T.ap

Yllätys.

Se esimieskin juorusi monelle,vaikka vakavasti sairastunut oli sen kieltänyt.

Vierailija
19/25 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä se.

Vierailija
20/25 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en yleisesti ottaen välitä että kuka tietää ja mitä, koska vaivani ovat luokkaa migreeni, unettomuus, joskus flunssa, PMS. Juoruilu ei ole ok selän takana eikä edessä, mutta kannattaa ajatella että sou fakin wat, ketä kiinnostaa. Tuossa tilanteessa etääntyisin tyypistä niin, etten hakeutuisi samaan tilaan aktiivisesti enkä aloittaisi keskustelua. Jos siis mahdollista. Jossain vaiheessa jos hän kysyisi että onko kaikki ok, sanoisin että juu, tavallaan, mutta jäi vain mieleen pyörimään se kun sanoit silloin näin ja noin. En kehtaisi nostaa haloota, mutta kysyttäessä kehtaisin kertoa.