Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (14412)
Vierailija kirjoitti:
Olipas poikkeuksellisen puuduttavia kilpailijoita ja tylsiä kappaleita Mellossa. KAJ'n show'sta tuli ylivoimainen piristysruiske. Liikuttava nähdä, kuinka kunnioittavasti ja sydämellisesti he ottivat Siw Malmkvistin vastaan ja laulamaan heidän kanssaan. Kaiken tietysti kruunasi Jakobin ilme, kun hän näki ne taustasaunojat pyyhkeissään.
Faniklubi on tietysti aina faniklubi, mutta kyllä KAJ'lle sataa roppakaupalla kiitosta tuolla fanisivustolla, ja muuallakin. Eihän tässä voi olla muuta kuin superylpeä näistä pojista taas kerran!
Finaalin biiseistä sen verran, että minusta se suomalaisiakin sukujuuria omaava Cimberly oli aivan herttainen ja sympaattinen, ja näytti olevan todella iloinen saamistaan pisteistä. Eikä todellakaan huonosti pärjännyt. Kappaleensa oli tietysti kovin geneerinen, mutta mulle jäi kyllä mieleen.
Mahtavaa että Bara bada bastu valittiin Vuoden biisiksi Suomen suurimmassa musiikkigaalassa! Kriteereiden perusteella olin itse vähän epäileväinen, kun kriteereissä kuitenkin painotettiin muun muassa suomalaista musiikintekoa että mahtavatko valita kappaletta jossa puolet tekijätiimistä on ruotsalaista. Ja ymmärsin että tarkasteltiin vain ansioita Suomessa. BBB:hän olisi ollut itsestäänselvä valinta jos myös kansainvälinen menestys huomioitaisiin, mutta Suomessa Areksen biisi kipusi edelle kuunteluissa (toki taidettiin julkaista ennen BBB:tä, en nyt tiedä miten iso ero näiden kahden kuuntelukerroilla oli). Mutta millä kriteereillä ikinä valintaan päädyttiin niin ansaittu pysti KAJ'lle! Grattis! Jotenkin kun osui Mello-finaalin päivälle jolloin KAJ luovutti tittelinsä hallitsevana Mello-voittajana eteenpäin tämä pysti tuntui eräänlaiselta ympyrän sulkeutumiselta.
Taisi muuten olla ensimmäinen kerta kun ruotsinkielinen biisi valittiin Vuoden biisiksi Emma gaalassa!
Tämä viikko on ollut mahtavaa ilotulitusta KAJ:lle ja meille faneille!
Mä en uskaltanut odottaa yhtään Emmaa KAJ'lle, mutta tulikin peräti kaksi 😍. Aivan mahtavaa!
Vierailija kirjoitti:
Ihan juuri varmaan esiintyvät. Onko normaalia jännittää kamalasti väliaikaesiintyjän puolesta?
Tähän täytyy kommentoida, että kyllä jännitti minuakin. Ja viime keväänä viisufinaali jännitti niin paljon (KAJ'n puolesta siis), etten pystynyt katsomaan sitä ollenkaan! Eli en tiedä kuinka normaalia on, mutta meitä puolestajännittäjiä kyllä löytyy....
Myös mä jännitin tukka märkänä ja kämmenet hiessä. Olen ihan hirveän kova puolestajännittäjä. Ei puhettakaan, että pystyisin katsomaan mitään paikan päällä tai edes telkkarista/netistä livenä, jos lavalla on a) Kaj tai joku muu mun suosikki tai b) joku mun oma läheiseni. Katson nauhoituksen sen jälkeen kun olen jostain varmistanut, että kaikki onnistui. Ja Kaj tietysti onnistui taas niin hienosti, että jotain märkää alkoi heti tulvia silmistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Tässä Suomen pojat Mello-finaalin 2026 lavalla. Heittämällä illan paras esitys.
Kiitos paljon sinulle joka tämän videon tänne jaoit <3 ihana Naistenpäivänlahja :)
KAJ on ihana ja miehet käsittämättömän lahjakkaita kaikessa mitä tekevät. On ihan uskomatonta miten yksi kappale, Bara Bada Bastu sai koko maailman sekaisin ja tuo yhä valtavasti iloa ihmisille. "Pojat" ovat niin ansainneet kaiken mitä vuoden aikana heille on tapahtunut, kolme ystävystä jotka halusivat vain tuoda iloa ihmisille omina itsinään, omilla taidoillaan, ilman levy-yhtiöiden laskelmointia yms ja siinä he todellakin ovat onnistuneet!! Vuosikausia suurelle osalle suomalaisista oli ihan pimennossa tällainen aarre, onneksi oli viime vuoden Mello ja mekin pääsimme nauttimaan KAJsta!
En liti låt gick heim i stugorna. :)
Ruotsissa on paljon puhuttu, että KAJ'n pitäisi juontaa Mello. Jatkoilla sitä kysyttiin Jakobilta ja hän sanoi, etteivät he varmaan uskaltaisi, mutta jos planeetat ovat kohdallaan... Tuskinpa he kuitenkaan sitoutuisivat koko Mello-turneeseen, sehän kestää pari kuukautta, mutta olisivat kyllä aivan loistavat juontajat.
Vierailija kirjoitti:
En liti låt gick heim i stugorna. :)
Bara sjunga liti på SVT...
Joku tuolla Mellanakt-videon kommenttikentässä huomauttaa, kuinka outoa on kuulla Kaj'n laulavan muuten kuin vöyriksi. Tajusin, että eihän suuri yleisö tosiaan olekaan kuullut. Me kajahtaneet tietysti on saatu ja ymmärretty nauttia niin suomen- kuin tukholman- ja dansbandinkielisistä lååteista, mutta eihän ne tavalliselle kaduntallaajalle ole tuttuja. Eikä pojat ole tainneet englanniksikaan vetää näin julkisesti.
Jotenkin niin liikuttavaa ja hienoa nähdä, miten tuo koko kulunut vuosi ja kaikki sen tapahtumat näkyy KAJ'ssa. Kun katsoo niitä ekoja videoita ja haastatteluja sieltä 2025 Mellojen alkuhetkistä, niin niissä näkyy jopa hieman ujon oloiset ja vaatimattomat, mutta myös varovaisen innostuneet maalaispojat keskenään tosiaan jossain nurkkapöydässä, kun media rynnii heidän ohi haastattelemaan suuria tähtiä. Ja minkälaisella lavasäteilyllä ja karismalla he nyt valokeilaan astelevat. Itsetunto ja itsevarmuus heillä on varmasti aina ollut kohdillaan, mutta mielestäni vuoden mittaan on tullut paljon kypsyyttä ja varmuutta lisää. Ja se positiivisuus ja ilo, mitä he luovat ympärilleen, se on kyllä lähes käsinkosketeltavaa. Ei voi kuin toivoa heille jatkoon vielä paljon menestyksekkäitä esiintymisvuosia. Toivottavasti heillä riittää intoa ja motivaatiota esittävän taiteen parissa vielä pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa on paljon puhuttu, että KAJ'n pitäisi juontaa Mello. Jatkoilla sitä kysyttiin Jakobilta ja hän sanoi, etteivät he varmaan uskaltaisi, mutta jos planeetat ovat kohdallaan... Tuskinpa he kuitenkaan sitoutuisivat koko Mello-turneeseen, sehän kestää pari kuukautta, mutta olisivat kyllä aivan loistavat juontajat.
Joo no ensi vuonna ei varmaan ainakaan onnistuisi kun Jakobilla pyörii vielä musikaali silloin, mutta kukaties joskus tulevaisuudessa, jos osuu heille hyvään saumaan. Olisivat kyllä huikeita siinä.
^ Voisi olla Jakobin osalta vähän riskibisnes... Kevin ja Axel varmasti pysyisivät käsikirjoituksen mukaisissa vuorosanoissa, mutta jollekin voisi kesken kaiken juolahtaa mieleen jotain yltiöhauskaa, jota hän ei pystyisi mitenkään pitämään pelkästään omana tietonaan. :)
Kun Kevin tuli esiin tanssahdellen Never Let It Gon tahtiin, odotin jotain Mäskis-Gunnarin hengessä, mutta hän hillitsi itsensä.
Vierailija kirjoitti:
^ Voisi olla Jakobin osalta vähän riskibisnes... Kevin ja Axel varmasti pysyisivät käsikirjoituksen mukaisissa vuorosanoissa, mutta jollekin voisi kesken kaiken juolahtaa mieleen jotain yltiöhauskaa, jota hän ei pystyisi mitenkään pitämään pelkästään omana tietonaan. :)
Niinpä 😊. Toi Jakobin luonteenpiirre, että "kun inspiraatio iskee, niin sitten tehdään, eikä seurauksia mietitä kuin ehkä joskus paljon myöhemmin", puskee kyllä hänestä esiin monissa yhteyksissä. Eipä ihme, että Axel ja Kevin ovat sanoneet, että Jakob on KAJ'ssa varsinainen ideespruta, ideamoottori. Lennokasta luovuutta tuntuu riittävän. Ja terävän hauskoja sutkautuksia moneen tilanteeseen
Vierailija kirjoitti:
Kun Kevin tuli esiin tanssahdellen Never Let It Gon tahtiin, odotin jotain Mäskis-Gunnarin hengessä, mutta hän hillitsi itsensä.
Jossain haastattelukimarassa Axel sanoi odottavansa, erityisesti Kevin tanssia tuohon lauluun. He osaavat arvostas toistensa vahvuuksia. Tuossa väliaikanumerossa Kevinin revyytaidot tulivat hyvin esiin.
Eilisessä Emma-gaalassa on siis esitetty kaksi kiitosvideota Kaj'lta, ensin Vienti-Emman julkistamisen ja sitten Vuoden biisin julkistamisen jälkeen. Tietäisikö kukaan, onko nuo videot nähtävillä jossain?
Mä en katsonut Melodifestivalenia, pelkästään kuuntelin, jotta saisin käsityksen vain musiikista (senhän kai pitäisi olla nimenomaan laulujen välinen kilpailu, ei minkään muun). Se Vive l'amour oli tällaisen epämusikaalisen ihmisen korviin ylivoimaisesti paras. Melodia ja rytmi niin mukaansatempaavat, että jopa mä opin biisin heti ja pystyin laulamaan mukana. Uskoisin, että se olisi pärjännyt hyvin Euroviisuissakin.